τόσο φρόνιμα που τα αλυσίδογρναζα του βγαζουν 1.000.000χλμ.
δεν θα το ελεγα φρονιμα ,ουτε κ καγκουρας,μαλλον στο μεσον ειμαι δεν εχω κανει ουτε εντο ,ουτε σουζα παντως.αλλα εχω ριξει ομως κ τα 200αρια κ τα 180αρια μου.140 εθνικη κ οσο με παιρνει στην παλια κινουμαι τωρα στα ..γεραματα.ολα τα αλλα τα αφηνω στους ..γληγορους κ στους ..χεραδες.
Σημερα αλλαξα κι εγω αλυσιδα στις 27000χλμ... Did+jt και ξεκινω την λιπανση με 90αρα βαλβολινη απο το πρωτο μετρο! Ηδη εκανα τα πρωτα τεστ στο τελος της ζωης της προηγουμενης αλυσιδας με πολυ καλα αποτελεσματα!!!
Την προηγουμενη βδομαδα βγηκα για μια βολτα να δουλεψω λιγο το μηχανακι που ηταν σταματημενο 15 μερες.... Απο συνεργειο παιρνω λιγο 90αρι λαδι σε ενα πλαστικο ποτηρακι και παιρναω την αλυσιδα με ενα πηνελακι... Δουλευω λιγο στο διπλο και μαζευω με ενα πανι το περισευουμενο λαδι... Βγαινω για 45λεπτη βολτα προς Μονεμβασια με οχι πολλα γκαζια (λογω οτι Α40 εχουν 24000 χλμ ) αλλα οχι και ψοφια... Αποτελεσμα μετα απο 80 χλμ... Εχω κατεβει δυο φορες και μυριζω την εξατμιση γιατι η οσμη καμενου λαδιου ειναι εντονη... Θυμηθηκα τα παιδικα μου χρονια με τα διχρονα... Στα τσιμουχακια υπηρχε ελαχιστο λαδι και στα κυλινδρακια-γραναζι δεν υπηρχε τιποτα.Ειχε καει ολο! Δεν ξερω αν δεν εκανα κατι καλα κατα την λιπανση αλλα πιστευω πως με λιγο γκαζι παραπανω δεν μενει λαδι στην αλυσιδα αν δεν εχει μεσα του κολλα.
Πάντα λάδι! Πριν είχα λαδιέρα τουτορο την φτηνή. Τώρα χάλασε και μέχρι να φτιάξω μία δικιά μου κάνω το εξής: Έχω μία σύριγγα "μίας χρήσης" των 10cc Την γεμίζω με τρία κυβικά εκατοστά λάδι. Βάζω την μηχανή στον όρθιο στάτη να δουλεύει ρελαντί με πρώτη. Πηγαίνω πίσω από το γρανάζι και αδειάζω σιγά σιγά με την σύριγγα χωρίς την βελόνα εννοείται, από 1,5 κυβικό σε κάθε πλευρά της αλυσίδας. Πάνω ακριβώς στα Ο-ρινγκ. Αφήνω να γυρίζει για άλλα πέντε λεπτά και το λάδι έχει πάει παντού. Η αλυσίδα είναι "μούσκεμα" αλλά δεν τρέχει κάτω τίποτα. Μέχρι τρία κυβικά τα κρατάει. Περισσότερο αρχίζει και στάζει αν μείνει ακίνητη για ώρα. Έτσι απλά και ούτε πινέλα ούτε πανάκια. Την αλυσίδα μου δεν την αγγίζω παρά μόνο για καθάρισμα και αυτό πολύ σπάνια. Με το λάδι δεν λερώνει ιδιαίτερα και καθαρίζει πανεύκολα.
Σε χαλαρούς ρυθμούς μέχρι τα 80 δεν λερώνει καθόλου. Η αλυσίδα γυρίζει αθόρυβα και με ελάχιστες τριβές. Χαίρεσαι να οδηγάς! Αν θέλω να πάω πιο γρήγορα βάζω το μισό λάδι. Τώρα η μηχανή κάνει λιγότερα από 500 χλμ το μήνα και την λαδώνω μία με δύο φορές τον μήνα. Αλλά την έχω αφήσει και δύο μήνες χωρίς λάδι και δεν έχει στεγνώσει. Γενικά καταναλώνει περίπου ένα κυβικό εκατοστό λαδάκι στα 100 χλμ. σε ξερό καιρό. "Μια δαχτυλήθρα αρκεί!" .... Σε παρατεταμένη βροχή δεν οδηγάω αλλά θα της έβαζα διπλάσια ποσότητα. Για μικρές αστικές μετακινήσεις είναι καλά αλλά για ταξίδι δεν λέει χωρίς αυτόματη λαδιέρα.
Στην αυτόματη λαδιέρα ρυθμίζω σε μία σταγόνα λάδι ανα λεπτό. Είναι τόσο λίγο που δεν λερώνει καθόλου ή σχεδόν καθόλου δηλαδή φυσιολογικά. Στα ταξίδια ή στις μεγάλες γρήγορες διαδρομές πάντα κάτι θα λερώσει την ζάντα ότι και να βάζεις.
Λαδάκι χρησιμοποιώ χειμώνα καλοκαίρι φρέσκο καθαρό 20W50 Castrol (αυτό είχα...). Έχει κόκκινο χρώμα δεν μυρίζει και δεν λερώνει πολύ γενικά. Ποτέ καμμένο λάδι και ποτέ βαλβολίνη. Η βαλβολίνη πολλές φορές βρωμάει απαίσια. Δοκίμασα μια φορά και μύριζα την αλυσίδα μου από πέντε μέτρα μακριά.
Πάντως από τότε που άρχισα να χρησιμοποιώ λάδι έχω επιτέλους καθαρή και αθόρυβη αλυσίδα όπως την ήθελα πάντα.
Την προηγουμενη βδομαδα βγηκα για μια βολτα να δουλεψω λιγο το μηχανακι που ηταν σταματημενο 15 μερες.... Απο συνεργειο παιρνω λιγο 90αρι λαδι σε ενα πλαστικο ποτηρακι και παιρναω την αλυσιδα με ενα πηνελακι... .......
Την λάδωσες με βαλβολίνη. Όπως γράφω και παραπάνω η βαλβολίνη βρωμάει. Η κύρια αποστολή του λαδιού είναι να κρατάει μαλακά τα Ο-ρινγκ και να μην ξεραίνονται. Από κεί και πέρα δεν χρειάζεται να μένει πολύ λάδι πάνω στα κυλινδράκια. Ένα πολύ λεπτό φιλμ είναι αρκετό. Τόσο λεπτό που δεν φεύγει όσο γρήγορα και να γυρίζεις την αλυσίδα. Περισσότερο εξατμίζεται παρά τινάζεται λόγω φυγόκεντρης.
Και όπως γράφω και παραπάνω, το "χειροκίνητο" λάδωμα με λάδι δεν είναι κατάλληλο για μεγάλες ταχύτητες. Λογικό είναι το λάδι να τινάζεται από την αλυσίδα. Χρειάζεται αυτόματη λαδιέρα που να τροφοδοτεί σιγά σιγά σταγόνα σταγόνα ώστε η αλυσίδα να έχει πάντα το ελάχιστο απαραίτητο λάδι πάνω της. Και πραγματικά χρειάζεται ελάχιστο λάδι. Ένα κυβικό εκατοστό ανά 100-200 χιλιόμετρα και ίσως ακόμα λιγότερο...
Marcopolo gold member
Ηλικία : 68 Τόπος : ΑΘΗΝΑ Registration date : 29/01/2008
Την προηγουμενη βδομαδα βγηκα για μια βολτα να δουλεψω λιγο το μηχανακι που ηταν σταματημενο 15 μερες.... Απο συνεργειο παιρνω λιγο 90αρι λαδι σε ενα πλαστικο ποτηρακι και παιρναω την αλυσιδα με ενα πηνελακι... .......
Την λάδωσες με βαλβολίνη. Όπως γράφω και παραπάνω η βαλβολίνη βρωμάει. Η κύρια αποστολή του λαδιού είναι να κρατάει μαλακά τα Ο-ρινγκ και να μην ξεραίνονται. Από κεί και πέρα δεν χρειάζεται να μένει πολύ λάδι πάνω στα κυλινδράκια. Ένα πολύ λεπτό φιλμ είναι αρκετό. Τόσο λεπτό που δεν φεύγει όσο γρήγορα και να γυρίζεις την αλυσίδα. Περισσότερο εξατμίζεται παρά τινάζεται λόγω φυγόκεντρης.
Και όπως γράφω και παραπάνω, το "χειροκίνητο" λάδωμα με λάδι δεν είναι κατάλληλο για μεγάλες ταχύτητες. Λογικό είναι το λάδι να τινάζεται από την αλυσίδα. Χρειάζεται αυτόματη λαδιέρα που να τροφοδοτεί σιγά σιγά σταγόνα σταγόνα ώστε η αλυσίδα να έχει πάντα το ελάχιστο απαραίτητο λάδι πάνω της. Και πραγματικά χρειάζεται ελάχιστο λάδι. Ένα κυβικό εκατοστό ανά 100-200 χιλιόμετρα και ίσως ακόμα λιγότερο...
εγω παλι πιστευω οτι τα κυλινδρακια πρεπει να ειναι συνεχως .....υγρα απο λαδακι.εκει δεχεται μεγαλη πιεση απο το γραναζι.
kostastromk7
Ηλικία : 61 Τόπος : ΙΩΑΝΝΙΝΑ Registration date : 24/10/2016
Στο βιντεο, η αλυσιδα ειναι φθαρμενη μεχρι αηδιας. Το R6 δεν ειναι κανα τερας γκαζιου, αλλα εχει 50+ αλογα παραπανω απο το Στρομ. Παρ'ολα αυτα δεν την εκοψε, απλα οπως φαινεται απο το 0:20 του εφυγε απο το γραναζι, του το μπλοκαρε, και τον εριξε...
Δεν ξέρω αν πρόσεξε κανείς τη στιγμή της πτώσης αλλά δεν έπεσε απο την αλυσίδα.- Επεσε γιατί πάτησε το φρένο και φαίνεται ξεκάθαρα αν προσέξει κανείς , η αλυσίδα εχει βγεί απο το γρανάζι λίγο πρίν σηκώσει το χέρι και αμέσως ανάβει το στόπ που σημαίνει πώς για κάποιο λόγο φρενάρισε πάνω στη στροφή και φυσικά έπεσε. ΔΕΝ ΤΟΝ ΕΡΙΞΕ Η ΑΛΥΣΙΔΑ ΑΠΛΑ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΜΠΛΟΚΑΡΕ ΠΟΥΘΕΝΑ.
Χωρίς να είμαι καμιά οδηγάρα ,απλά κάποια πράγματα μιλάνε.
.. εγω παλι πιστευω οτι τα κυλινδρακια πρεπει να ειναι συνεχως .....υγρα απο λαδακι.εκει δεχεται μεγαλη πιεση απο το γραναζι.
Δεν διαφωνούμε! Κι εγώ δεν είπα να είναι στεγνα. Αλλά πόσο "υγρά" είναι το θέμα. Κατά την γνώμη μου πολύ ή λίγο λάδι δεν έχει σημασία. Έτσι κι αλλιώς η αλυσίδα θα τινάξει το πολύ λάδι από πάνω της όταν πηγαίνουμε γρήγορα. Θα κρατήσει μόνο ένα λεπτό φιλμ. Είτε την "ποτίσουμε" αρχικά με πολύ λάδι είτε αυτόματα με μία μόνο σταγόνα ανά λεπτό, πολύ λάδι δεν θα κάτσει ποτέ πάνω της. Το παραπανίσιο θα το τινάζει. Γι αυτό λέω όχι στο παραπανίσιο λάδι.
Αλλά, πόσο λάδι χρειάζεται μία αλυσίδα; Κατά πως το καταλαβαίνω εγώ πάντα, η επαφή κυλινδρακίου-γραναζιού δεν έχει σοβαρές τριβές. Κυρίως μεταφέρει μεγάλη στατική δύναμη-πίεση μέσω επαφής. Αρκούν λοιπόν μερικά μόρια λαδιού ανάμεσα στα μέταλλα. Οι μεγάλες τριβές αναπτύσσονται στο εσωτερικό της αλυσίδας, εξ ού και τα γράσα και τα Ο-ρινγκ. Αν ξεραθούν τα Ο-ρινγκ το γράσο δραπετεύει, το εσωτερικό των κυλίνδρων και των πείρων ξεραίνεται επίσης, τρίβεται και αποκτά μπόσικα. Η αλυσίδα έτσι μακραίνει. Απο εδώ και πέρα οι κρίκοι δεν κάθονται σωστά μέσα στα δόντια. Οι πιέσεις της εξωτερικής επαφής με το πρώτο κυρίως δόντι του γραναζιού είναι υπερβολικές και τα μέταλλα σιγά σιγά καταρέουν. Φθείρονται από τριβή αλλά και στρεβλώνουν από πίεση.
Έτσι το βλέπω εγώ το πράγμα να δουλεύει...
Το πολύ πολύ να καταφύγω κάποια στιγμή σε πιο χοντρό λάδι 30άρι ή 40άρι αν βρώ. Κι αυτό μόνο τους ζεστούς μήνες.
Marcopolo gold member
Ηλικία : 68 Τόπος : ΑΘΗΝΑ Registration date : 29/01/2008
χειρων, συμφωνω απολυτα σε ολα.για αυτο βγηκαν τα 150.000χλμ.κ αλλα 150 θα κρατησω κ αυτη που εχω με 90αρι λαδωνω καθε 200χλμ η βροχη κανει πολυ κακο....διωχνει το λαδι απο τα κυλινδρακια οποτε οταν βρεχει ξεχναω τα 200
NASOS_p vstromhellasforum Enthusiast
Ηλικία : 44 Τόπος : Πυργος Ηλειας Registration date : 07/05/2011
Την προηγουμενη βδομαδα βγηκα για μια βολτα να δουλεψω λιγο το μηχανακι που ηταν σταματημενο 15 μερες.... Απο συνεργειο παιρνω λιγο 90αρι λαδι σε ενα πλαστικο ποτηρακι και παιρναω την αλυσιδα με ενα πηνελακι... Δουλευω λιγο στο διπλο και μαζευω με ενα πανι το περισευουμενο λαδι... Βγαινω για 45λεπτη βολτα προς Μονεμβασια με οχι πολλα γκαζια (λογω οτι Α40 εχουν 24000 χλμ ) αλλα οχι και ψοφια... Αποτελεσμα μετα απο 80 χλμ... Εχω κατεβει δυο φορες και μυριζω την εξατμιση γιατι η οσμη καμενου λαδιου ειναι εντονη... Θυμηθηκα τα παιδικα μου χρονια με τα διχρονα... Στα τσιμουχακια υπηρχε ελαχιστο λαδι και στα κυλινδρακια-γραναζι δεν υπηρχε τιποτα.Ειχε καει ολο! Δεν ξερω αν δεν εκανα κατι καλα κατα την λιπανση αλλα πιστευω πως με λιγο γκαζι παραπανω δεν μενει λαδι στην αλυσιδα αν δεν εχει μεσα του κολλα.
Λογικο να πεταγεται το λαδι κ να γινονται ολα @@@ με τετοια φυγοκεντρο δυναμη που αναπτυσσεται.Γιατι δε χρησιμοποιεις ειδικα σπρει λιπανσης που εχουν την ικανοτητα να κολλουν στην αλυσιδα;