| Το "πως" και το "γιατί" των πηνίων των ανορθωτών κλπ... | |
|
|
Συγγραφέας | Μήνυμα |
---|
kimonas gold member
Ηλικία : 50 Τόπος : Αθηνα Registration date : 01/04/2008
| Θέμα: Απ: Το "πως" και το "γιατί" των πηνίων των ανορθωτών κλπ... Τετ Νοε 06 2013, 19:14 | |
| Εχω βαλει διακοπτακι για τα φωτα απο τον πρωτο χρονο που την αγορασα. Σημερα εχω 140.000χλμ. 2006 μοντελο. Θα κοιταξω να μετρησω την διαφορα θερμοκρασιας που λες. Παντως απο τοτε που παρακολουθω τπ θρεντακι πιανω τον ανορθωτη που και που και ειναι παντα κρυος. Περρισοτερα αυριο που θα εχω τεσταρει. Μια απορια μεχρι τοτε..οταν αναβω τα φωτα,γιατι η αντλια βενζινης ακουγεται πιο πολυ? Σιγουρα εχει σχεση με τα φορτια ρευματος.
|
|
| |
Miskin Member
Τόπος : ΑΘΗΝΑ Registration date : 25/05/2008
| Θέμα: Απ: Το "πως" και το "γιατί" των πηνίων των ανορθωτών κλπ... Τετ Νοε 06 2013, 19:25 | |
| - kimonas έγραψε:
- Εχω βαλει διακοπτακι για τα φωτα απο τον πρωτο χρονο που την αγορασα.
Σημερα εχω 140.000χλμ. 2006 μοντελο. Θα κοιταξω να μετρησω την διαφορα θερμοκρασιας που λες. Παντως απο τοτε που παρακολουθω τπ θρεντακι πιανω τον ανορθωτη που και που και ειναι παντα κρυος. Περρισοτερα αυριο που θα εχω τεσταρει. Μια απορια μεχρι τοτε..οταν αναβω τα φωτα,γιατι η αντλια βενζινης ακουγεται πιο πολυ? Σιγουρα εχει σχεση με τα φορτια ρευματος.
Τι εννοείς κρύος; Εμένα Κ4 με 75000 χλμ, μόνιμα αναμμένα φώτα, αν κάνω 25 χλμ, δε μπορώ να τον ακουμπήσω! |
|
| |
Χείρων Member
Ηλικία : 60 Registration date : 30/08/2013
| Θέμα: Απ: Το "πως" και το "γιατί" των πηνίων των ανορθωτών κλπ... Τετ Νοε 06 2013, 19:36 | |
| - IKARUS έγραψε:
- Edit:
Για συνεχισε παντος εμενα μου αρεσει το ψειρισμα μονο μην ειναι δαγκωμα στο τελος ενταξει? Ειχε ξανασυμβει παλιοτερα και πολλους τους ποναει ακομα ο . Έδωσα την εντύπωση βρικόλακα; Μεγάλα παιδιά είμαστε. Αν δεν θέλει κανείς να δαγκωθεί δεν δαγκώνεται! Όσο για την μαϊμού αφού κι εσένα σ αρέσει δεν υπάρχει πρόβλημα! - IKARUS έγραψε:
- Eνταξει γραψε λαθος για το ακαριαια! δευτερολεπτα η και λεπτο ΟΚ! αλλα θα το καψει!
Πως μπορει λοιπον το πηνιο μετα απο τοσα βραχικυκλωματα που του κανει ο ανορθωτης να αντεχει 10 χρονια? τουλαχιστον στο δικο μου, και οχι μονο! φιλος με 650 του 03 ειναι μια χαρα, με πιο καινουρια dl 650 που προφανως εχουν σκαρτεψει τα υλικα του πηνιου μιας και οι ανορθωτες ειναι ιδιοι εχουν καει μεσα σε λιγα χρονια! Ο ανορθωτής δεν βραχυκυκλώνει συνεχώς το πηνίο. Το αφήνει στα ενδιάμεσα λιγάκι να κρυώσει. Μέσα σε ένα δευτερόλεπτο αυτό συμβαίνει πολλές φορές. Το βραχυκύκλωμα μπορεί να διαρκεί πχ... για 1/100 του δευτερολέπτου. Και μέσα σε ένα δευτερόλεπτο μπορεί να συμβεί 30-50 φορές. Άρα ουσιαστικά μόνο στο 1/3 - 1/2 του χρόνου το πηνίο βρίσκεται σε κατάσταση βραχυκύκλωσης. Αυτό αρκεί για να ανέβει αρκετά η θερμοκρασία του αλλά όχι τόσο ώστε να καταστραφεί η μόνωση. Το πηνίο το καταστρέφει κυρίως η μεγάλη θερμοκρασία που διασπά σιγά σιγά τα μονωτικά υλικά. Ακόμα και ένα "σκάρτο" πηνίο θα ζήσει πολύ περισσότερο αν δεν καταπονείται θερμικά. Και ίσως να μην χαλάσει ποτέ στην πράξη. Έχει τεράστια διαφορά για το όποιο πηνίο, καλό η "σκάρτο", αντί να δουλεύει στους 140 C να δουλεύει στους 100C Με τον shunt ανορθωτή της μαμάς το πηνίο δίνει συνεχώς το μέγιστο ρεύμα του. Γύρω στα 25 Αμπερ. Με έναν series ανορθωτή το πηνίο δίνει συνεχώς μόνο το απαιτούμενο ρεύμα. Γύρω στα 12-14 Αμπέρ. Έχει διαφορά και μάλιστα μεγάλη!!! - IKARUS έγραψε:
- Και βεβαια το τηγανισμα συνεβη και σ'εμενα γιατι το καναρινι μου δουλευει αρκετα μεσα στην πολη και πολυ στο πλαγειο σταντ για διαφορες εργασιες και πηραματισμους.
Χμ, τα βλέπεις;. Στα πόσα χιλιόμετρα συνέβει; Το πηνίο δεν είναι από αριστερά; Άρα δεν το βολεύει καλύτερα να είναι η μηχανή στον πλάγιο; Βουτάει περισσότερο μέσα στο λάδι που υποτίθεται το ψύχει. Και λέω "υποτίθεται" γιατί στο ρελαντί το πηνίο δεν ζορίζεται ιδιαίτερα. - IKARUS έγραψε:
- Γιατι λοιπον πρεπει να φταιει ο ανορθωτης και οχι αστοχια υλικου του πηνιου?
Και τα δύο φταίνε. Το ένα επιβαρύνει το άλλο. Και τα δύο μαζί χορεύουν τον χορό του Ζαλόγγου... Νομίζω στο Vstrom το πηνίο είναι πιο ευπαθές από τον ανορθωτή. Και επειδή δεν είσαστε προσεχτικοί αναγνώστες και μου θέτετε τα ίδια ερωτήματα δύο και τρεις φορές θα κοπιάρω εδώ κάτι που έγραψα ήδη από την πρώτη σελίδα: "Όσοι έχουν κάποιες γνώσεις ηλεκτρονικών, καταλαβαίνουν πως είναι εύκολο να σταθεροποιηθεί μία τάση παρεμβάλοντας απλά κάποιο κύκλωμα «σειράς» ανάμεσα στα τυλίγματα δηλαδή στο «πηνίο» και στο φορτίο του ηλεκτρικού κυκλώματος. Το μεγαλύτερο τεχνικό πρόβλημα που δύσκολα λύνεται και επιβάλει ακόμα την χρήση αυτού του αρχαίου και βάρβαρου εθίμου της βραχυκύκλωσης, είναι η απαίτηση των προδιαγραφών των 12βολτων ηλεκτρικών συστημάτων: Δεν πρέπει να εμφανίζονται τάσεις μεγαλύτερες της ονομαστικής τάσης των 12 βολτ σε κανένα σημείο της ηλεκτρικής εγκατάστασης της μοτοσικλέτας. Είδαμε όμως ότι η γεννήτρια με μόνιμους μαγνήτες δεν ρυθμίζεται και παράγει ότι τάση θέλει αυτή. Τάσεις των 50 και περισσότερων βολτ μπορούν να εμφανιστούν σε κάποια σημεία της εγκατάστασης, στην πλεξούδα δηλαδή, πριν οδηγηθούν προς ρύθμιση από κάποιο νέου τύπου κύκλωμα ρύθμισης της τάσης. "Series Regulator/Rectifier" Αυτό δεν νομίζω πως μπορεί να γίνει αποδεκτό από τους κανονισμούς. Πόσο μάλλον όταν οι τάσεις άνω των 50 βολτ χαρακτηρίζονται σαν επικίνδυνες για την ασφάλεια και υγεία των ανθρώπων! Εκτός και αν αυτό το κύκλωμα μπορέσει και χωρέσει κοντά στο πηνίο, κάπου μέσα στο κάρτερ. Έτσι συμβαίνει και στα αλτερνέιτορ των αυτοκινήτων. Εκείνα όμως δεν βρίσκονται μέσα στο βραστό λάδι κάποιου κάρτερ αλλά έξω στον καθαρό αέρα. Και το βραστό λάδι δεν είναι κατάλληλο μέρος για ηλεκτρονικά κυκλώματα. Δεν συμπαθούν όλα τα "τσιπς" το τηγάνισμα. Άρα τι κάνουμε; Βραχυκυκλώνουμε το πηνίο και αν τολμάει η τάση να ανέβει πάνω από τα 12 βολτ ας ανέβει. Ακόμα περισσότερη βραχυκύκλωση την περιμένει! ". Για την βιομηχανία κανένα δίλημμα δεν υπάρχει: Λύση απλή, φτηνή, σχετικά αξιόπιστη και το κυριότερο: εντός προδιαγραφών ασφαλείας.Εμείς αν αγνοήσουμε λιγάκι αυτές τις προδιαγραφές ασφαλείας που εγώ προσωπικά θεωρώ υπερβολικές στην πράξη, τότε μπορούμε να βρούμε καλύτερη λύση... |
|
| |
Χείρων Member
Ηλικία : 60 Registration date : 30/08/2013
| Θέμα: Απ: Το "πως" και το "γιατί" των πηνίων των ανορθωτών κλπ... Τετ Νοε 06 2013, 19:42 | |
| - kimonas έγραψε:
- Εχω βαλει διακοπτακι για τα φωτα απο τον πρωτο χρονο που την αγορασα.
Σημερα εχω 140.000χλμ. 2006 μοντελο. Θα κοιταξω να μετρησω την διαφορα θερμοκρασιας που λες. Παντως απο τοτε που παρακολουθω τπ θρεντακι πιανω τον ανορθωτη που και που και ειναι παντα κρυος. Περρισοτερα αυριο που θα εχω τεσταρει. Μια απορια μεχρι τοτε..οταν αναβω τα φωτα,γιατι η αντλια βενζινης ακουγεται πιο πολυ? Σιγουρα εχει σχεση με τα φορτια ρευματος.
Έχεις αλλάξει ποτέ πηνίο ή ανορθωτή; Τι εννοείς "κρύος"; Ο δικός μου είναι μονίμως πολύ ζεστός. Και στο ρελαντί, ακίνητος δηλαδή που δεν αερίζεται να κρυώσει, δεν πιάνεται με το χέρι. Κ6 35.000 κι εγώ. Για την αντλία δεν ξέρω... Χμ... πέφτει η τάση και η αντλία ζορίζεται λιγάκι παραπάνω;... Βρε συ, μπας και τον ακουμπάς όπως είσαι εκεί στην φωτο; |
|
| |
Χείρων Member
Ηλικία : 60 Registration date : 30/08/2013
| Θέμα: Απ: Το "πως" και το "γιατί" των πηνίων των ανορθωτών κλπ... Τετ Νοε 06 2013, 19:54 | |
| Έκανα την μαλακία και ξεπαραδιάστηκα! Αν είχα λεφτά θα είχα ήδη αγοράσει τον ανορθωτή της SX έτσι για να μου φύγει η περιέργεια.... Απώτερος στόχος βασικά είναι η κατασκευή ενός δικού μου ανορθωτή. Άντε να δούμε πότε!..... |
|
| |
Χείρων Member
Ηλικία : 60 Registration date : 30/08/2013
| Θέμα: Απ: Το "πως" και το "γιατί" των πηνίων των ανορθωτών κλπ... Τετ Νοε 06 2013, 21:45 | |
| - Χείρων έγραψε:
- Ας δούμε και ένα σχηματικό ενός "shunt rectifier / regulator". Δηλαδή ενός ανορθωτή σαν κι αυτόν που φοράνε τα Vstrom από την μαμά τους.
Δεν θυμάμαι που το βρήκα για να αναφέρω την πηγή αλλά κάποια στιγμή θα το ξαναβρώ...
Όπως βλέπετε πρόκειται για κάτι απλό. Πέντε στοιχεία (R1, Z1, D1, D2, R2, C1), αποτελούν το κύκλωμα επιτήρησης τάσης. Όταν η τάση ξεπεράσει το επιτρεπόμενο όριο, το τρανζίστορ Q1 άγει και στέλνει σήμα-παλμό στις πύλες των SCR (Θυρίστορ) Αυτά με την σειρά τους άγουν συνδέοντας τις φάσεις της γεννήτριας στην γη. Δηλαδή βραχυκυκλώνοντας την στιγμιαία.
Σαν κατασκευή είναι πολύ εύκολο. Η μεγαλύτερη δυσκολία είναι να καλύψεις σωστά τα στοιχεία του κυκλώματος με ρητίνη. Το κόστος κατασκευής είναι επίσης πολύ μικρό. Άντε κανένα τριαντάρι μαζί με την ψύκτρα και την φίσα για μας τους κοινούς θνητούς. Βρήκα το λινκ. Η κατασκευή παρουσιάζεται ολόκληρη. Για όσους πιάνουν κολλητήρι είναι πολύ ενδιαφέρουσα. http://www.motorcyclephilippines.com/forums/showthread.php?139779-DIY-voltage-regulator-rectifier Ακόμα δεν το έχω μελετήσει. Αν και είναι " shunt rectifier / regulator" σαν τα "μαμά" μας δηλαδή. Βλέπετε πόσο απλή κατασκευή είναι.... |
|
| |
Χείρων Member
Ηλικία : 60 Registration date : 30/08/2013
| Θέμα: Απ: Το "πως" και το "γιατί" των πηνίων των ανορθωτών κλπ... Τετ Νοε 06 2013, 22:22 | |
| Reverse engineering: http://mastercircuits.blogspot.gr/2012/07/full-wave-regulator-schematic.html Εδώ κάποιος διαλύει έναν ανορθωτή από μονοφασική γεννήτρια. Σπάει την ρητίνη και αποκαλύπτει τα μυστικά του "μαύρου κουτιού". Έχει ενδιαφέρον το εσωτερικό. Μία γέφυρα ανόρθωσης, δύο θυρίστορ, δυο τρία διοδάκια, δυο τρεις αντιστασούλες, ένα τρανζίστορ κι ένα πυκνωτάκι ηλεκτρολυτικό της χειρίστης ποιότητας. Συνολικό κόστος όλων των παραπάνω για μας τους κοινούς θνητούς; Περίπου 5 ευρώ. Μη νομίζετε πως οι τριφασικοί είναι κάτι περισσότερο... Ο ηλεκτρολυτικός πυκνωτής με διαφορά ο αδύνατος κρίκος του κυκλώματος σε υψηλές θερμοκρασίες. 2000 ώρες ζωής στους 85C οι καλής ποιότητας πυκνωτές. Όταν γερνάει διογκώνεται και σκάει. Η ρητίνη ραγίζει και σπάζει ότι βρεθεί μπόσικο... 200 ευρώ για το γνήσιο ανταλλακτικό!!! Κι αν χάσουμε μαζί την μπαταρία ή το πηνίο ή..... Κόστος καλύτερου πυκνωτή κατηγορίας 105C που θα αντέξει 10 φορές περισσότερο; Άντε μισό ευρώ για μας πάντα... Edit Παρατηρώ, για να μην είμαι και άδικος, πως ο πυκνωτής είναι στους 105C Πάντως η μάρκα του είναι παγκοσμίως άγνωστη... Άκου "Doyocon" |
|
| |
kimonas gold member
Ηλικία : 50 Τόπος : Αθηνα Registration date : 01/04/2008
| Θέμα: Απ: Το "πως" και το "γιατί" των πηνίων των ανορθωτών κλπ... Πεμ Νοε 07 2013, 00:50 | |
| Φίλε μου Χειρων, όταν ακουμπάω την ψήκτρα του ανορθωτή είναι πάντα κρύα. Όχι δεν έχει τύχει να αλλάξω τίποτα ηλεκτρολογικο στην μηχανή. Τώρα μόλις που ήρθα στην δουλειά αλλά με ανοιχτά τα φώτα, η ψήκτρα είναι ίσα ίσα ζεστή. Το πρωί που θα γυρίσω θα έχω σβηστά τα φώτα. Οπότε λίγο υπομονή και θα δούμε.. |
|
| |
gmavrid gold member
Ηλικία : 44 Τόπος : Σέρρες-Θεσσαλονίκη Registration date : 20/02/2008
| Θέμα: Απ: Το "πως" και το "γιατί" των πηνίων των ανορθωτών κλπ... Πεμ Νοε 07 2013, 14:46 | |
| - kimonas έγραψε:
- Μια απορια μεχρι τοτε..οταν αναβω τα φωτα,γιατι η αντλια βενζινης ακουγεται πιο πολυ?
Σιγουρα εχει σχεση με τα φορτια ρευματος. Μειούμενη η παρεχόμενη ηλεκτρική ισχύς στο μοτεράκι της αντλίας οδηγεί σε μειωμένη μηχανική ισχύ στον άξονα που κινεί την "φτερωτή" της αντλίας... Συνεπώς, θα έλεγα πως μάλλον ακούς την αντλία διαφορετικά, αντί για "περισσότερο" ή "λιγότερο", να "ζορίζεται" ή να "αράζει"... Πάντως, συνδυάζοντας το θέμα της αντλίας με τον αναρθωτή, να σημειώσω πως μία μπουκωμένη αντλία-φίλτρο μπορεί να αυξήσει μέχρι και στο διπλάσιο την ηλεκτρική ισχύ που καταναλώνει η αντλία για να συντηρήσει τη ροή οδηγώντας στο κάψιμο-αστοχία του RR... Κατά τα άλλα, φίλε Χείρωνα, προσωπικά δεν αδιαφορώ για όσα γράφεις, απλά διαφωνώ ως προς τη θεωρία της υπερβάλουσας καταπόνησης. Για αυτό κι ο αντίλογός μου μέσω του νήματος που παρέθεσα, αφού ο συγγραφέας με κάλυπτε και δεν υπήρχε λόγος να επαναλαμβάνω τα γραφόμενά του, εφόσον δεν έχω κάτι καινούριο να προσθέσω... Τέλος, για να μην μακρυγορώ, θα έλεγα πως ο παραλληλισμός των ampere που διαρρέουν τα πηνία με έναν κινητήρα που δουλεύει στις 10Κ rpm είναι άστοχος και παραπλανητικός... Θα το θέσω, θεωρώ καλύτερα, με τη βοήθεια ενός παραδείγματος από τις εσωτερικές ηλεκτρικές εγκαταστάσεις, που πιστεύω πως είναι και πιο οικείο σε όλους μας, ως εξής: Μέσω ενός αγωγού διατομής 1.5 mm2 μπορεί να ρέει επ΄αόριστον ρεύμα έντασης 10 Α χωρίς ποτέ ο αγωγός να αστοχήσει --> αυτή είναι η αντιστοιχία με τα πηνία: είναι υπολογισμένα και κατασκευασμένα για να αντέχουν επ΄αόριστον το ρεύμα που διαχειρίζονται στις θερμοκρασίες που αναπτύσσονται... Ομοίως αν λειτουργείς τον κινητήρα στο φάσμα που ορίζει ο κατασκευαστείς (εκτός ερυθρών περιοχών δηλαδή) δεν θα τον καταπονήσεις ανεπανόρθωτα... Αν τον ίδιο αγωγό τον υπερφορτίσεις με Ι>16 Α τοτέ ο αγωγός θα αστοχήσει μετά από χρόνο x --> αυτή είναι η αντιστοιχία με έναν κινητήρα που λειτουργεί τα "κόκκινα" (aka 10Κ rpm): ο κινητήρας θα λειτουργήσει και σε αυτές τις στροφές για λίγο αλλά αν το παρατείνουμε θα έχουμε υπονομεύσει τη διάρκεια ζωής του και τη σωστή λειτουργία του... Τέλος (ναι, το ξαπαείπα... πραγματικά τέλος τώρα...) το γεγονός πως τα πηνία για τα οποία γνωρίζω ότι έχουν καεί σε Vstrom είναι σε μοντέλα αποκλειστικά Κ8 σε ένα μεγάλο εύρος mileage προσωπικά με οδηγεί σε υποψία καταστευαστικής ατέλειας ή αστοχίας υλικού... Ίσως μία τέτοια ατέλεια ή αστοχία ένας shunt RR να την "εκμεταλλευτεί" γρηγορότερα από έναν series RR... |
|
| |
Χείρων Member
Ηλικία : 60 Registration date : 30/08/2013
| Θέμα: Απ: Το "πως" και το "γιατί" των πηνίων των ανορθωτών κλπ... Πεμ Νοε 07 2013, 17:23 | |
| - gmavrid έγραψε:
Κατά τα άλλα, φίλε Χείρωνα, προσωπικά δεν αδιαφορώ για όσα γράφεις, απλά διαφωνώ ως προς τη θεωρία της υπερβάλουσας καταπόνησης. Για αυτό κι ο αντίλογός μου μέσω του νήματος που παρέθεσα, αφού ο συγγραφέας με κάλυπτε και δεν υπήρχε λόγος να επαναλαμβάνω τα γραφόμενά του, εφόσον δεν έχω κάτι καινούριο να προσθέσω... Πραγματικά φίλε μου gmavrid στα γραφόμενά μου "υπερβάλλω". Και το κάνω αυτό εν γνώσει μου. Γιατί πρώτον, αυτός ο χώρος δεν είναι επιστημονικό συνέδριο και το επιτρέπει. Δεύτερον, είναι ένας καλός τρόπος να κεντρίσω την προσοχή των φίλων μας και να τους προβληματίσω. Και τρίτον έχει πλάκα κι αυτό το θεωρώ σοβαρό λόγο!... Κάπου μέσα στα γραφόμενα μου κι εγώ ο ίδιος το "μαζεύω" κάπως γράφοντας πως δεν θεωρώ ότι οι μηχανικοί της Suzuki αντιμετώπισαν το πηνίο σαν αναλώσιμο. Από εκεί και πέρα φίλε μου κανένας δεν είναι υποχρεωμένος να συμμετέχει στο παρόν νήμα. Πίστευα βέβαια πως θα είχαμε περισσότερη συμμετοχή και αντίλογο και πως θα έτρωγα πολύ ξύλο στην πορεία. Δυστυχώς ή μάλλον ευτυχώς, ο κόσμος αντέδρασε κάπως μουδιασμένα. Ευτυχώς, όχι γιατί γλίτωσα το ξύλο αλλά γιατί απ ότι φαίνεται οι ανορθωτές και τα πηνία των vstrom δεν στεναχωρούν ιδιαίτερα τους κατόχους τους. - gmavrid έγραψε:
- Τέλος, για να μην μακρυγορώ, θα έλεγα πως ο παραλληλισμός των full ampere που διαρρέουν τα πηνία με έναν κινητήρα που δουλεύει στις 10Κ rpm είναι άστοχος και παραπλανητικός...
Θα το θέσω, θεωρώ καλύτερα, με τη βοήθεια ενός παραδείγματος από τις εσωτερικές ηλεκτρικές εγκαταστάσεις, που πιστεύω πως είναι και πιο οικείο σε όλους μας, ως εξής:
Μέσω ενός αγωγού διατομής 1.5 mm2 μπορεί να ρέει επ΄αόριστον ρεύμα έντασης 10 Α χωρίς ποτέ ο αγωγός να αστοχήσει --> αυτή είναι η αντιστοιχία με τα πηνία: είναι υπολογισμένα και κατασκευασμένα για να αντέχουν επ΄αόριστον το ρεύμα που διαχειρίζονται στις θερμοκρασίες που αναπτύσσονται... Ομοίως αν λειτουργείς τον κινητήρα στο φάσμα που ορίζει ο κατασκευαστείς (εκτός ερυθρών περιοχών δηλαδή) δεν θα τον καταπονήσεις ανεπανόρθωτα...
Αν τον ίδιο αγωγό τον υπερφορτίσεις με Ι>16 Α τοτέ ο αγωγός θα αστοχήσει μετά από χρόνο x --> αυτή είναι η αντιστοιχία με έναν κινητήρα που λειτουργεί τα "κόκκινα" (aka 10Κ rpm): ο κινητήρας θα λειτουργήσει και σε αυτές τις στροφές για λίγο αλλά αν το παρατείνουμε θα έχουμε υπονομεύσει τη διάρκεια ζωής του και τη σωστή λειτουργία του... "άστοχος και παραπλανητικός..." Εγώ πάλι θα τον χαρακτήριζα απλά "υπερβολικό". Επέλεξα τις 10Κ στροφές επί τούτου γιατί είναι ένα όριο πριν τα "κόκκινα". Θα μπορούσα να έχω επιλέξει τις 9Κ... Αλλά ας μην παίζουμε με τις λέξεις. Νομίζω συμφωνούμε και οι δύο πως το πηνίο θερμαίνεται αρκετά και εν μέρει ίσως άσκοπα. Ναι μεν σχεδιάστηκε έτσι αλλά υπάρχει τρόπος να δουλεύει πιο ψυχρά. Εσύ, αν κατάλαβα καλά ισχυρίζεσαι πως εφ όσον δεν υπάρχει πρόβλημα δεν αξίζει τον κόπο... Προσωπικά πάντα ήμουν επιφυλακτικός με τις "βελτιώσεις". Εξατμίσεις, ζαντολάστιχα, κλπ τα θεωρούσα και τα θεωρώ αισθητικές παρεμβάσεις με το πρόσχημα μόνο της "βελτίωσης". Και θα ήμουν δύο και τρεις φορές επιφυλακτικός αν κάποιος ερχόταν να μου μιλήσει για έναν καλύτερο ή έστω διαφορετικό ανορθωτή. Μέχρι πριν 14 μήνες δεν ήξερα καν τι τεχνολογία υπάρχει πίσω από αυτά τα πράγματα. Ούτε με ενδιέφεραν ούτε είχα ποτέ κάποιο πρόβλημα με δαύτα! Ώσπου μου "έσκασε" ένας ανορθωτής... Η αντικατάστασή του σχεδόν τυχαία με έναν "series R/R" με ενθουσίασε πολύ με τα αποτελέσματά της. Γράφω αναλυτικά στα προηγούμενα τι παρατήρησα και πως άλλαξε πραγματικά λειτουργία η μοτοσυκλέτα μου. Δεν θεώρησα την αλλαγή αυτή "επισκευή" αλλά "αναβάθμιση"! Θέλησα κι εδώ να μεταφέρω τον ενθουσιασμό μου και τις γνώσεις που συνέλεξα ψάχνοντας, με την ελπίδα πως κάποιοι φίλοι θα είχαν ήδη δοκιμάσει και θα ήξεραν από πρώτο χέρι. Ευτυχώς γι αυτούς δεν χρειάστηκε! Έτσι έμεινα με την γνωστή ...φαγούρα στα χέρια... Θέλω να φτιάξω δικόν μου R/R. Και series και mosfet παρακαλώ! Να δω τελικά τι θα πρωτοφτιάξω... Αυτή η "φαγούρα" και μόνο με σπρώχνει επίσης να κάνω πολλά "περιττά". Με σπρώχνει ας πούμε να τροφοδοτήσω με ρελέ τα φώτα της μικρής. Τα φώτα της είναι ήδη πολύ καλά. Τουλάχιστον πολύ καλά! Από την άλλη, οι διακόπτες της και οι φίσες έχουν κι αυτά σχεδιαστεί για λειτουργία επ' αόριστον. Δεν έχουν το παραμικρό πρόβλημα και πιθανά, όπως και του kimona, να συνεχίσουν να λειτουργούν για άλλα 150Κ χιλιόμετρα... Κι όμως. Εγώ θα τα διαλύσω και θα τα ξαναφτιάξω! Θέλω ξύλο; Δεν ξέρω... - gmavrid έγραψε:
- Τέλος (ναι, το ξαπαείπα... πραγματικά τέλος τώρα...) το γεγονός πως τα πηνία για τα οποία γνωρίζω ότι έχουν καεί σε Vstrom είναι σε μοντέλα αποκλειστικά Κ8 σε ένα μεγάλο εύρος mileage προσωπικά με οδηγεί σε υποψία καταστευαστικής ατέλειας ή αστοχίας υλικού... Ίσως μία τέτοια ατέλεια ή αστοχία ένας shunt RR να την "εκμεταλλευτεί" γρηγορότερα από έναν series RR...
Ή ίσως ένας series RR να "σεβαστεί" την αδυναμία του πηνίου και να το αφήσει να ζήσει όπως αρχικά σχεδιάστηκε... Το πιο ευχάριστο για μένα είναι πως έχω Κ6!... ΥΓ Ελπίζω αγαπητέ gmavrid να μην έχεις κάποιο πρόβλημα που έκοψα φέτες το ποστ σου. Προσπάθησα να μην το αλλοιώσω. Ειδάλλως να το συνενώσω στην αρχική του μορφή.
Έχει επεξεργασθεί από τον/την Χείρων στις Πεμ Νοε 07 2013, 20:50, 1 φορά |
|
| |
Χείρων Member
Ηλικία : 60 Registration date : 30/08/2013
| Θέμα: Απ: Το "πως" και το "γιατί" των πηνίων των ανορθωτών κλπ... Πεμ Νοε 07 2013, 17:26 | |
| - kimonas έγραψε:
- Φίλε μου Χειρων, όταν ακουμπάω την ψήκτρα του ανορθωτή είναι πάντα κρύα. Όχι δεν έχει τύχει να αλλάξω τίποτα ηλεκτρολογικο στην μηχανή. Τώρα μόλις που ήρθα στην δουλειά αλλά με ανοιχτά τα φώτα, η ψήκτρα είναι ίσα ίσα ζεστή.
Το πρωί που θα γυρίσω θα έχω σβηστά τα φώτα. Οπότε λίγο υπομονή και θα δούμε.. Αυτό πάλι ρε kimona είναι πολύ παράξενο!.... Τι έγινε το μεσημέρι; Σίγουρα δεν το βουτάς στη θάλασσα έ; |
|
| |
kimonas gold member
Ηλικία : 50 Τόπος : Αθηνα Registration date : 01/04/2008
| Θέμα: Απ: Το "πως" και το "γιατί" των πηνίων των ανορθωτών κλπ... Πεμ Νοε 07 2013, 19:24 | |
| - Χείρων έγραψε:
- kimonas έγραψε:
- Φίλε μου Χειρων, όταν ακουμπάω την ψήκτρα του ανορθωτή είναι πάντα κρύα. Όχι δεν έχει τύχει να αλλάξω τίποτα ηλεκτρολογικο στην μηχανή. Τώρα μόλις που ήρθα στην δουλειά αλλά με ανοιχτά τα φώτα, η ψήκτρα είναι ίσα ίσα ζεστή.
Το πρωί που θα γυρίσω θα έχω σβηστά τα φώτα. Οπότε λίγο υπομονή και θα δούμε.. Αυτό πάλι ρε kimona είναι πολύ παράξενο!.... Τι έγινε το μεσημέρι;
Σίγουρα δεν το βουτάς στη θάλασσα έ; χαχαχα,να σου πω την αληθεια λιγη υγρασια οταν γυριζα ειχε. Το λοιπον,οταν γυρισα σπιτι με κλειστα τα φωτα επιτηδες,η ψυκτρα του ανορθωτη ειχε την ιδια θερμοκρασια με οπως ηταν με τα φωτα ανοικτα. Οι ψυκτρες και στις 2 περιπτωσεις ηταν ισα ισα ζεστες.Καμμια διαφορα. Τωρα μονο μενει να το αφησω στο ρελαντι να δουλευει οπως εκανες εσυ για να δω αν θα ανεβασει εκει. Ποση ωρα την ειχες αφησει εσυ την δικια σου να δουλευει και ο ανορθωτης ηταν πολυ ζεστος? |
|
| |
Χείρων Member
Ηλικία : 60 Registration date : 30/08/2013
| Θέμα: Απ: Το "πως" και το "γιατί" των πηνίων των ανορθωτών κλπ... Παρ Νοε 08 2013, 12:48 | |
| - kimonas έγραψε:
χαχαχα,να σου πω την αληθεια λιγη υγρασια οταν γυριζα ειχε. Το λοιπον,οταν γυρισα σπιτι με κλειστα τα φωτα επιτηδες,η ψυκτρα του ανορθωτη ειχε την ιδια θερμοκρασια με οπως ηταν με τα φωτα ανοικτα. Οι ψυκτρες και στις 2 περιπτωσεις ηταν ισα ισα ζεστες.Καμμια διαφορα. Τωρα μονο μενει να το αφησω στο ρελαντι να δουλευει οπως εκανες εσυ για να δω αν θα ανεβασει εκει. Ποση ωρα την ειχες αφησει εσυ την δικια σου να δουλευει και ο ανορθωτης ηταν πολυ ζεστος?
Στην πορεία τον ψύχει ο αέρας. Σε ανοιχτό δρόμο ακόμα περισσότερο. Οπότε μπορεί εκεί να είναι χλιαρός. Να πω την αλήθεια δεν δοκίμασα τον δικό μου σε τέτοιες ευνοϊκές συνθήκες. Αλλά μέσα στην πόλη η θερμοκρασία ανεβαίνει. Ο δικός μου αγγίζεται με σχετική δυσκολία μέσα στην κίνηση. Και όταν μετά από πορεία την αφήσω ένα δύο λεπτά στο ρελαντί τότε ακόμα χειρότερα. Και αυτό σε θερμοκρασίες περιβάλοντος γύρω στους 20C. Τα θερμόμετρα υπέρυθρης ακτινοβολίας έχουν γίνει αρκετά προσιτά... Λέτε; Χωρίς μετρήσεις πάντως η επιστήμη δεν προχωράει!..... |
|
| |
kimonas gold member
Ηλικία : 50 Τόπος : Αθηνα Registration date : 01/04/2008
| Θέμα: Απ: Το "πως" και το "γιατί" των πηνίων των ανορθωτών κλπ... Παρ Νοε 08 2013, 17:54 | |
| Οχι,σε καμμια περιπτωση,ακομα και μετα απο 10 λεπτα στο ρελαντι,δεν ειναι καυτος. Θα ελεγα οτι ειναι απλα ζεστος.Τον ακουμπας για οση ωρα θελεις. Αλλα αυτο ετσι και αλλιως δεν ειναι το θεμα μας. Το θεμα ειναι τα πηνια αν θερμαινονται υπερβολικα και ετσι μειωνεται η ζωη τους. Οποτε μιας και το αθρο σου,το εχω βρει πολυ ενδιαφερον,τι θα εκανες εσυ στην μηχανη σου? Πιον ανορθωτη θα εβαζες πανω? Μπορει τα πηνια μου να μην εχουν παθει κατι ολα αυτα τα χρονια,αλλα θα μου αρεσε να παρατεινω την ζωη τους για τα επομενα 4 χρονια που θα κρατησω την μηχανη.
|
|
| |
IKARUS Member
Ηλικία : 54 Τόπος : Καπου ψιλα με θεα Registration date : 26/01/2012
| Θέμα: Απ: Το "πως" και το "γιατί" των πηνίων των ανορθωτών κλπ... Παρ Νοε 08 2013, 20:09 | |
| Και να'ταν ετσι κιολας βρε Κημωνα μετα απο τοσα χρονια τη να γλιτωσεις Να ειχες βαλει καινουρια πηνια να το καταλαβω. Αλλα και παλι ασκοπο,τσαμπα λεφτα ο ανορθωτης του v-strom δουλευει μια χαρα. Μην ψειριζουμε τη μαιμου αδικως εκει που δεν υπαρχει θεμα! Μην τρελαθουμε τελειος ξαφνικα! Θα αλλαξουμε ενα ανορθωτη και θα εχουμε μεχρι και οικονομια στην βενζινη Αυτος ο νεος ανορθωτης παντος πρεπει να ειναι κατι σαν αυτο το μαραφετι που πουλανε και το βαζεις στην μπριζα για οικονομια στο ρευμα ΕΕΕ!!! |
|
| |
Χείρων Member
Ηλικία : 60 Registration date : 30/08/2013
| Θέμα: Απ: Το "πως" και το "γιατί" των πηνίων των ανορθωτών κλπ... Παρ Νοε 08 2013, 20:10 | |
| - kimonas έγραψε:
- Οχι,σε καμμια περιπτωση,ακομα και μετα απο 10 λεπτα στο ρελαντι,δεν ειναι καυτος.
Θα ελεγα οτι ειναι απλα ζεστος.Τον ακουμπας για οση ωρα θελεις. Αλλα αυτο ετσι και αλλιως δεν ειναι το θεμα μας. Το θεμα ειναι τα πηνια αν θερμαινονται υπερβολικα και ετσι μειωνεται η ζωη τους. Οποτε μιας και το αθρο σου,το εχω βρει πολυ ενδιαφερον,τι θα εκανες εσυ στην μηχανη σου? Πιον ανορθωτη θα εβαζες πανω? Μπορει τα πηνια μου να μην εχουν παθει κατι ολα αυτα τα χρονια,αλλα θα μου αρεσε να παρατεινω την ζωη τους για τα επομενα 4 χρονια που θα κρατησω την μηχανη.
Να σου πω Kimona. Πρώτη μου επιλογή είναι να κατασκευάσω έναν δικό μου. Δεν έχω βρει όμως μέχρι στιγμής κάποιο σχέδιο όπως το θέλω. Δυστυχώς δεν έχω τις απαραίτητες γνώσεις ούτε την τεχνική υποδομή για να τον κατασκευάσω από το μηδέν. Είναι δηλαδή και το θέμα των δοκιμών. Που να βρω τριφασική γεννήτρια με μόνιμους μαγνήτες για να κάνω δοκιμές και μετρήσεις; Την μοναδική που έχω δυσκολεύομαι να την κάνω "πειραματόζωο".... Προς το παρόν αναζητώ δεξιά αριστερά κάποια λύση αλλά δεν ξέρω που θα καταλήξει τελικά το σχέδιο... Αν είχα παραπανίσια χρήματα η επόμενη επιλογή θα ήταν ο Αμερικάνος. Τίποτα δεν μου λέει πως είναι καλύτερος σαν ποιότητα από τους υπόλοιπους πέρα από την εξωτερική του εμφάνιση. Όμως ακόμα και αυτή, η επιλογή δηλαδή καλύτερης ψύκτρας και φίσας είναι μία ένδειξη. Όμως πολύ ακριβός! Βάλε και τελωνεία... Η δεύτερη επιλογή είναι ο Κροάτης. Χρησιμοποιεί καλύτερη ψύκτρα από την ελληνική κατασκευή και έχει αρκετά περισσότερο πρόλογο στο σαιτ του. Δείχνει "ψαγμένος". Και στην τιμή είναι ανταγωνιστικός. Και 4 χρόνια εγγύηση! Τρίτη επιλογή είναι ο ελληνικός. Τα μειονεκτήματά του ωστόσο είναι δευτερεύοντα. Κατ αρχήν το σαιτ τους θα μπορούσε να αναφέρει δύο πράγματα παραπάνω. Να εξηγεί καλύτερα που διαφοροποιείται ή καινοτομεί το προϊόν τους. Δεύτερον η ίδια η κατασκευή φαίνεται φτηνιάρικη και η ψύκτρα αδικεί το προϊόν. Ψύκτρα στο χρώμα του αλουμινίου αγορασμένη με το μέτρο και κομμένη σε κομμάτια αλλά diy δεν νομίζω πως στέκει. Και δεν θα είχα κανέναν ενδοιασμό με αυτό αλλά στο vstrom ο ανορθωτής ψιλοφαίνεται κάτω από τα πλαστικά. Η ουσία όμως είναι πως αυτή την λύση την έχω ήδη δοκιμάσει στην προηγούμενη μηχανή μου με εξαιρετικά αποτελέσματα. Και δίνει και εγγύηση. Δεν τίθεται θέμα εμπιστοσύνης από μέρους μου για την αξιοπιστία του. Απλά χάνει "στα σημεία". Ίσως κάποια στιγμή περάσω από εκεί να τους γνωρίσω και τους ζητήσω κάτι πιο "κάστομ" αν γίνεται... Όμως δεν είναι μόνο η προστασία του πηνίου θα το ξαναπώ. Η μηχανή δουλεύει διαφορετικά με τον series RR. Βέβαια αυτή την διαφορά την παρατήρησα σε kle. Στο vstrom δεν ξέρω τι διαφορά θα φανεί. Έλεγα μήπως το είχε ήδη δοκιμάσει κάποιος, αλλά μάλλον τελικά ο ανορθωτής δεν είναι το αδύνατο σημείο μας. Έτσι ο κλήρος όπως λένε θα πέσει στον "γενναίο" Θα δούμε, Προς το παρόν οικονομικά δυσκολεύομαι πολύ... - kimonas έγραψε:
- Οποτε μιας και το αρθρο σου,το εχω βρει πολυ ενδιαφερον...
Να μαι λοιπόν και αρθρογράφος!... Σ ευχαριστώ πολύ kimona! |
|
| |
Χείρων Member
Ηλικία : 60 Registration date : 30/08/2013
| Θέμα: Απ: Το "πως" και το "γιατί" των πηνίων των ανορθωτών κλπ... Παρ Νοε 08 2013, 20:13 | |
| |
|
| |
IKARUS Member
Ηλικία : 54 Τόπος : Καπου ψιλα με θεα Registration date : 26/01/2012
| Θέμα: Απ: Το "πως" και το "γιατί" των πηνίων των ανορθωτών κλπ... Παρ Νοε 08 2013, 20:37 | |
| Οπ! Σορι ξεφυγα λιγο αλλα δεν φταιω μονο εγω,το παρατραβηξες και εσυ λιγο Ε! |
|
| |
gmavrid gold member
Ηλικία : 44 Τόπος : Σέρρες-Θεσσαλονίκη Registration date : 20/02/2008
| Θέμα: Απ: Το "πως" και το "γιατί" των πηνίων των ανορθωτών κλπ... Πεμ Δεκ 12 2013, 19:58 | |
| Ρίξτε μια ματιά και στη συνέχεια:
http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?240785-Facts-about-shunt-based-regulators/page3
Μάλλον οι PMA (μόνοι, αλλά και σε συνδυασμό με έναν shunt R/R) δεν είναι τόσο πρωτόγονοι και αγροίκοι... |
|
| |
Miskin Member
Τόπος : ΑΘΗΝΑ Registration date : 25/05/2008
| Θέμα: Απ: Το "πως" και το "γιατί" των πηνίων των ανορθωτών κλπ... Τρι Ιαν 21 2014, 20:10 | |
| Ο ανορθωτής μου, παρέδωσε το πνεύμα του μετά από 10 χρόνια και 76000 χλμ και πάω για καινούργιο. Αν δε κάνω λάθος ο μαμά κοστίζει 226 ? Επειδή, να δώσω τόσα λεφτά για ανορθωτή δε παίζει, λέω να δοκιμάσω αυτόν της SXelectronics που πρότεινε και ο Χείρων σε αυτό εδώ το νήμα. Έχετε να προτείνετε κάτι διαφορετικό; |
|
| |
loxias gold member
Ηλικία : 47 Τόπος : Βόλος Registration date : 06/07/2008
| Θέμα: Απ: Το "πως" και το "γιατί" των πηνίων των ανορθωτών κλπ... Τρι Ιαν 21 2014, 22:13 | |
| Πριν καμια 15αρια μερες αλλαξα και εγω ανορθωτη στα 30.000χλμ! Εβαλα ενα ταϊβανεζικο με 90Ε και δουλευει αψογα μεχρι στιγμης! |
|
| |
Miskin Member
Τόπος : ΑΘΗΝΑ Registration date : 25/05/2008
| Θέμα: Απ: Το "πως" και το "γιατί" των πηνίων των ανορθωτών κλπ... Τρι Ιαν 21 2014, 22:44 | |
| - loxias έγραψε:
- Πριν καμια 15αρια μερες αλλαξα και εγω ανορθωτη στα 30.000χλμ!
Εβαλα ενα ταϊβανεζικο με 90Ε και δουλευει αψογα μεχρι στιγμης! Από που, αν επιτρέπεται, τον πήρες; |
|
| |
Χείρων Member
Ηλικία : 60 Registration date : 30/08/2013
| Θέμα: Απ: Το "πως" και το "γιατί" των πηνίων των ανορθωτών κλπ... Τετ Ιαν 22 2014, 00:42 | |
| - Miskin έγραψε:
- Ο ανορθωτής μου, παρέδωσε το πνεύμα του μετά από 10 χρόνια και 76000 χλμ και πάω για καινούργιο. Αν δε κάνω λάθος ο μαμά κοστίζει 226 ?
Επειδή, να δώσω τόσα λεφτά για ανορθωτή δε παίζει, λέω να δοκιμάσω αυτόν της SXelectronics που πρότεινε και ο Χείρων σε αυτό εδώ το νήμα. Έχετε να προτείνετε κάτι διαφορετικό; Εγώ, όπως έχω αναφέρει, τον χρησιμοποίησα στο παλιό μου KLE με εξαιρετικά αποτελέσματα και ίσως τον αντικαθιστούσα "προληπτικά" και στο strom αν ήταν καλύτερα τα οικονομικά μου. Βλέπουμε... Πέρνα μια βόλτα να ρωτήσεις και κρίνε μόνος σου. Πάντως "μαιμού" θα βάλεις τελικά. Οπότε ο συγκεκριμένος είναι ...γορίλας! Και έχει και εγγύηση. Καλή τύχη! |
|
| |
Miskin Member
Τόπος : ΑΘΗΝΑ Registration date : 25/05/2008
| Θέμα: Απ: Το "πως" και το "γιατί" των πηνίων των ανορθωτών κλπ... Τετ Ιαν 22 2014, 19:55 | |
| - Miskin έγραψε:
- Αυτό το thread την έκανε τη δουλειά του, σε μένα τουλάχιστον, μου κίνησε τη περιέργεια. Υπάρχει κάποιο βιβλίο, ιστοσελίδα, στα ελληνικά για να μπω στο κόσμο της ηλεκρολογίας μοτοσακών; Να μπω λίγο στο πνεύμα και να κατανοήσω λίγο τα κυκλώματα της μοτοσικλέτας. Σκοπεύω τις αμέσως επόμενες ημέρες να αγοράσω και ένα πολύμετρο. Θεωρητικά αν ήμουν γνώστης δε θα μπορούσα να αλλάξω ότι καλώδιο έχει το μηχανάκι;
Προσωπικά μου φαντάζει ευκολότερο να αλλάξω ρουλεμάν λαιμού, παρά μια καμμένη φίσα. Τελικά έπρεπε να κάψω τον ανορθωτή για να αξιωθώ να πάρω πολύμετρο... Τεσπα, μέτρησα τη μπαταρία με το μοτέρ στις 2500 στρ/λ και μου έδινε 11,2 V... Τώρα πρέπει να βρω ένα φορτιστή, να δω αν φορτίζει η μπαταρία. Να είμαι σίγουρος ότι δεν είναι μπαταρία. Σωστός ή λέω μπούρδες; |
|
| |
Επισκέπτης Επισκέπτης
| Θέμα: Απ: Το "πως" και το "γιατί" των πηνίων των ανορθωτών κλπ... Τετ Ιαν 22 2014, 20:06 | |
| - Miskin έγραψε:
- Miskin έγραψε:
- Αυτό το thread την έκανε τη δουλειά του, σε μένα τουλάχιστον, μου κίνησε τη περιέργεια. Υπάρχει κάποιο βιβλίο, ιστοσελίδα, στα ελληνικά για να μπω στο κόσμο της ηλεκρολογίας μοτοσακών; Να μπω λίγο στο πνεύμα και να κατανοήσω λίγο τα κυκλώματα της μοτοσικλέτας. Σκοπεύω τις αμέσως επόμενες ημέρες να αγοράσω και ένα πολύμετρο. Θεωρητικά αν ήμουν γνώστης δε θα μπορούσα να αλλάξω ότι καλώδιο έχει το μηχανάκι;
Προσωπικά μου φαντάζει ευκολότερο να αλλάξω ρουλεμάν λαιμού, παρά μια καμμένη φίσα. Τελικά έπρεπε να κάψω τον ανορθωτή για να αξιωθώ να πάρω πολύμετρο...
Τεσπα, μέτρησα τη μπαταρία με το μοτέρ στις 2500 στρ/λ και μου έδινε 11,2 V... Τώρα πρέπει να βρω ένα φορτιστή, να δω αν φορτίζει η μπαταρία. Να είμαι σίγουρος ότι δεν είναι μπαταρία. Σωστός ή λέω μπούρδες; Άσχετο από όλα αυτά που λέτε πάντως εάν θέλεις φορτιστή μπαταρίας αυτοκινήτου/μηχανής αυτή τη βδομάδα που βαδίζουμε έχει το Lidl με 19,90 Είναι αξιόπιστος και πολύ καλός τρέξε να προλαβεις |
|
| |
| Το "πως" και το "γιατί" των πηνίων των ανορθωτών κλπ... | |
|