Σαν συνέχεια
αυτού που αφορά την αγορά τετραπίστονων
BREMBO, συνεχίζουμε με αυτό το θέμα όπου θα δείτε ότι είναι πολύ απλό να κάνετε
ΜΟΝΟΙ ΣΑΣ την εγκατάσταση.
ΠΡΟΣΟΧΗ: ΔΕΝ ΓΡΑΦΩ ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΞΩ ΟΤΙ ΞΕΡΩ ΝΑ ΚΑΝΩ ΤΗΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ & ΝΑ ΕΡΘΕΤΑΙ ΝΑ ΣΑΣ ΤΙΣ ΒΑΛΩ ΕΓΩ. ΤΟ ΓΡΑΦΩ ΓΙΑ ΝΑ ΣΑΣ ΔΕΙΞΩ ΤΟ ΠΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ & ΝΑ ΑΠΑΛΑΓΩ & ΕΓΩ ΑΠΟ ΤΑ Π.Μ ΠΟΥ ΜΟΥ ΣΤΕΛΝΟΥΝ ΔΙΑΦΟΡΟΙ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟΥΣ ΚΑΝΩ ΤΗΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ. ΤΕΤΟΙΑ ΠΜ ΘΑ ΑΓΝΟΟΎΝΤΕ ΤΕΛΕΙΩΣ. Η διαδικασία είναι ίδια για ότι τετραπίστωνες κι αν επιλέξετε (BREMBO/NISSIN/TOKICO) & γίνετε σε όλα τα V-STROM με ή χωρίς ABS!!!1) Ξεκινώντας λοιπόν, & για να έχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα, με το που παραλάβουμε τις δαγκάνες, καλό είναι να τους κάνουμε μια απλή συντήρηση. Η διαδικασία αυτή δεν είναι υποχρεωτική, αλλά θα ανταμείψει όποιον την κάνει…
• Βγάζουμε (είτε φυσώντας με αέρα υπό πίεση εκεί που βιδώνει το σωληνάκι των υγρών, είτε τραβώντας τα με ένα ειδικό εργαλείο) όλα (ή ένα ένα) τα πιστόνια από την δαγκάνα & τα καθαρίζουμε με
ΑΠΛΗ ΣΑΠΟΥΝΑΔΑ.
• Βγάζουμε με προσοχή τα O-ring (ελαστικά δαχτυλίδια) που υπάρχουν στο εσωτερικό των κυλίνδρων, & τις τοποθετούμε σε μια σειρά ώστε να θυμόμαστε από ποιον κύλινδρο έχει βγει το κάθε O-ring.
• Καθαρίζουμε με
ΑΠΛΗ ΣΑΠΟΥΝΑΔΑ το εσωτερικό των κυλίνδρων αλλά & όλη την δαγκάνα (εσωτερικά & εξωτερικά) με απλό σφουγκαράκι/βουρτσάκι το οποίο να μην μπορεί να γδάρει το εσωτερικό των κυλίνδρων & των πιστονιών.
• Κοιτάμε αν τα O-ring είναι σε καλή κατάσταση. Αν δεν είναι, παίρνουμε άλλα. Αν είναι σε καλή κατάσταση, τα καθαρίζετε
ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΑ με ΑΠΛΗ ΣΑΠΟΥΝΑΔΑ.• Στην συνέχεια τα αφήνουμε όλα να στεγνώσουνε καλά ή τα φυσάμε μέχρι να φύγει & το τελευταίο ίχνος υγρασίας!!!!!
• Λιπαίνουμε τα O-ring προσεκτικά
ΜΟΝΟ με ΥΓΡΟ ΦΡΕΝΩΝ & τα τοποθετούμε με προσοχή στις θέσεις τους
• Λιπαίνουμε πολύ καλά,
ΜΟΝΟ με ΥΓΡΟ ΦΡΕΝΩΝ, το κάθε πιστόνι
& το τοποθετούμε με προσοχή, ομαλά στην θέση του
• Βάζουμε τα τακάκια, ελάσματα & ασφάλειες στις δαγκάνες οι οποίες είναι πλέον έτοιμες για τοποθέτηση!!!
2) Πάμε τώρα να κάνουμε την εγκατάσταση.
i. Βγάζουμε το καπάκι από το δοχείο των υγρών φρένων
ΠΡΟΣΟΧΗ να μην πέσει καμιά σταγόνα σε βαμμένα πλαστικά/μέταλλα. Αν πέσει ρίχνετε μπόλικο νερό & το σκουπίζετε
ΚΑΛΑ, ΑΜΕΣΩΣ!!!ii. Βγάζουμε ένα από τα σωληνάκια από τις μαμά δαγκάνες, & τα αφήνουμε μέσα σε ένα δοχείο μέχρι να σταματήσει να στάζει υγρό από αυτό. Μετά πάμε στο άλλο σωληνάκι & κάνουμε τα ίδια.
iii. Ξεβιδώνουμε & αφαιρούμε τις μαμά δαγκάνες
iv. Τοποθετούμε & βιδώνουμε
ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΣΦΙΞΟΥΜΕ τους αποστάτες
v. Βιδώνουμε στην θέση Α (& όχι στην Β που φαίνεται στην φωτογραφία. Έχω κάνει λάθος το οποίο διορθώνω στην φάση της εξαέρωσης πιο κάτω.) & σφίγγουμε καλά την βίδα, με
ΠΡΟΣΟΧΗ να ΜΗΝ ΥΠΕΡΒΑΛΟΥΜΕ & κλοτσήσει η βίδα.
vi. Βιδώνουμε μέχρι τέρμα, αλλά
ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΣΦΙΞΟΥΜΕ, τις δαγκάνες πάνω στους αποστάτες
vii. Βάζουμε κάποιον να σπρώχνει το κάτω μέρος της δαγκάνας προς το κέντρο της ρόδας & σφίγγουμε καλά & τις 4 βίδες, με
ΠΡΟΣΟΧΗ να ΜΗΝ ΥΠΕΡΒΑΛΟΥΜΕ & κλοτσήσουν οι βίδες.
& αφού κάνουμε ένα τελευταίο προσεκτικό σφίξιμο στο σωληνάκι των υγρών, οι δαγκάνες μας είναι έτοιμες για το επόμενο βήμα.
3) Η Εξαέρωση!!! Το επόμενο βήμα είναι το πιο σημαντικό βήμα για ένα σωστό, δυνατό & ασφαλές φρενάρισμα που θέλουμε όλοι μας!!! Εδώ θα χρειαστούμε έναν φίλο-βοηθό, ο οποίος θα (τρομπάρει) πατάει την μανέτα του φρένου αλλά & θα έχει τον νου του να συμπληρώνει υγρά φρένων, στο δοχείο υγρών, όταν η στάθμη θα πέφτει πολύ. Εσείς θα έχετε τοποθετήσει ένα σωληνάκι (κατά προτίμηση διάφανο) το οποίο θα το βάλετε να τρέχει σε ένα άδειο καθαρό & στεγνό δοχείο (για να μπορέσετε να ξαναχρησιμοποιήσετε τα υγρά που θα τρέξουν)
a) Ο βοηθός πατάει 5/4/3 φορές την μανέτα & την κρατάει πατημένη & σας δίνει το ΟΚ
b) Εσείς ανοίγετε-ξεβιδώνετε λίγο το βιδάκι εξαέρωσης της δαγκάνας & το ξανακλείνετε. Δίνεται το ΟΚ στον βοηθό σας για να ξανακάνει το βήμα a)
Επαναλαμβάνετε τα βήμα a) & b) όσες φορές χρειαστεί
ΓΙΑ ΤΙΣ 2 ΔΑΓΚΑΝΕΣ μέχρι το υγρό που θα τρέχει από το λαστιχάκι να είναι “συνεχές” & χωρίς φυσαλίδες. Τις πρώτες φορές που θα κάνετε τα 2 παραπάνω βήματα δεν θα βγαίνει καθόλου υγρό, παρά μόνο Αέρας. Δείξτε υπομονή & συνεχίστε τα βήματα αυτά μέχρι να έχετε συνεχής ροή & χωρίς φυσαλίδες…
Αφού έχετε πετύχει συνεχής ροή & χωρίς φυσαλίδες, συνεχίζετε να κάνετε τα βήματα a) & b) τρεις τέσσερις φορές, εναλλάξ , για την κάθε δαγκάνα,
ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΠΑΨΕΙ ΝΑ ΑΥΞΑΝΕΙ Η ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΤΡΟΜΠΑ-ΜΑΝΕΤΑ, & ΝΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΕΙ ΣΤΑΘΕΡΗ ΣΤΟ ΥΨΗΛΟΤΕΡΟ ΔΥΝΑΤΟ ΣΗΜΕΙΟ*
*Τι εννοώ με αυτό??? Όσο θα προχωράει η διαδικασία της εξαέρωσης, ο βοηθός σας θα ασκεί όλο & περισσότερη δύναμη για να πατήσει τέρμα την μανέτα, μέχρις ότου να μην μπορεί να πατήσει τέρμα την μανέτα με ευκολία.
ΌΤΑΝ Η ΔΥΣΚΟΛΙΑ ΑΥΤΉ ΠΆΨΕΙ ΝΑ ΑΥΞΑΝΕΤΑΙ & Η ΜΑΝΕΤΑ ΔΕΝ ΘΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΑΤΗΘΕΙ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΤΕΡΜΑ ΤΟΤΕ ΘΑ ΕΧΟΥΜΕ ΠΕΤΥΧΕΙ ΤΟ ΕΠΙΘΥΜΙΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ!!!ΠΡΟΣΟΧΗ: Δεν θα δείτε αμέσως καλό φρένο. Τα τακάκια θα πρέπει να στρώσουν & να ”πάρουνʼʼ την μορφή του πατήματος του δίσκου. Οπότε κάντε λίγο υπομονή & δείξτε την πρέπουσα προσοχή!!!
Για να βοηθήσετε στο γρήγορο στρώσιμο των τακακίων κάντε την πρώτη σας βόλτα (περίπου 1-2 km) με λίγο πατημένο το μπροστινό φρένο
Αυτά από εμένα & ΚΑΛΑ ΦΡΕΝΑΡΙΣΜΑΤΑ!!!
ΥΓ. Για τις
BREMBO 40mm (δεν ξέρω για τις άλλες δαγκάνες), πριν το βήμα 2)vi. θα χρειαστεί να ξεβιδώσετε τον διακλαδωτήρα-ταυ των σωλήνων φρένου που βρίσκεται στο πάνω αριστερό μέρος του μπροστινού φτερού, & στο τέλος της όλης διαδικασίας να το τοποθετήσετε με ένα κολάρο έτσι: