| Rate ελατηρίου αμορτισέρ για L2 - τί να βάλω? | |
|
Συγγραφέας | Μήνυμα |
---|
al_tzamp vstromhellasforum Enthusiast
Ηλικία : 45 Τόπος : Σέρρες - Αθήνα Registration date : 29/01/2009
| Θέμα: Rate ελατηρίου αμορτισέρ για L2 - τί να βάλω? Παρ Φεβ 26 2016, 10:10 | |
| Χαιρετώ το Φόρουμ!
Μετά από πολύ καιρό μου μπήκαν σκέψεις πάλι για να κάνω κάτι στην πίσω ανάρτηση μου. Μέτρησα το SAG μόνο με εμένα επάνω(συνήθης κατάσταση πλέον) και είναι στο 31% με τέρμα σφιχτή στην προφόρτιση, οπότε καταλαβαίνετε τι γίνεται όταν πάω δικάβαλος..
Στο δια ταύτα τώρα: Χρήματα για αμορτισέρ δεν υπάρχουν, οπότε ψάχνω για ελατήριο λίγο πιο σφιχτό ώστε όταν καβαλάω μόνος να είμαι με την προφόρτιση κάπου στο μέσο το πολύ, και να μην είναι κούτσουρο, ώστε να έχω περιθώριο για σφίξιμο όταν είμαι δικάβαλος.
Πέρασα μια βόλτα από το K-shock να κάνω μια κουβέντα αλλά οι πληροφορίες ήταν με το σταγονόμετρο και τελικά αφού μου πρότειναν ξερά hyperpro με την πολύ επιστημονική εξήγηση οτι είναι καλύτερο και λίγο σκληρότερο το μόnο πολύ πήρα ήταν ότι το ελατήριο αντικατάστασης θα είναι προοδευτικό με τάση από 85kg/cm εώς 122 kg/cm.
Αυτό αυτό μόνο του δεν μου λέει κάτι. Θέλω να το συγκρίνω με το μαμά
Ψάχνω λοιπόν να βρώ το rate του υπάρχοντος ελατηρίου για το DL5650 L2 αλλά πουθενά. Κάπου σε ένα σχόλιο είδα 8,2kg/mm αλλά τίποτα επίσημο. Μπορεί κανείς να το επιβεβαιώσει αυτό?
Όποιος έχει κάτι να προσθέσει με στοιχεία ας μας πει τα κιλά του, μοτο, και τύπο ελατηρίου που φόρεσε με τι rate.
Ευχαριστώ! |
|
| |
Apache vstromhellasforum Enthusiast
Ηλικία : 44 Τόπος : Αχαρναί Καρπενήσι Registration date : 20/06/2009
| Θέμα: Απ: Rate ελατηρίου αμορτισέρ για L2 - τί να βάλω? Κυρ Φεβ 28 2016, 16:45 | |
| καλησπερα στην ερωτηση σου δεν ξερω να απαντησω αλλα ηθελα να σε ρωτησω πως μετρησες το sag? ευχαριστω. εγω εβαλα καινουρια αναρτηση hyperpro και ειμαι λιγο στο ψαξιμο με τις ρυθμισεις. κ9 650 |
|
| |
kojo Member
Τόπος : Αθήνα - Γέρακας . Registration date : 06/05/2013
| Θέμα: Απ: Rate ελατηρίου αμορτισέρ για L2 - τί να βάλω? Κυρ Φεβ 28 2016, 17:21 | |
| |
|
| |
al_tzamp vstromhellasforum Enthusiast
Ηλικία : 45 Τόπος : Σέρρες - Αθήνα Registration date : 29/01/2009
| Θέμα: Απ: Rate ελατηρίου αμορτισέρ για L2 - τί να βάλω? Παρ Μαρ 04 2016, 18:15 | |
| - Apache έγραψε:
- καλησπερα στην ερωτηση σου δεν ξερω να απαντησω αλλα ηθελα να σε ρωτησω πως μετρησες το sag?
ευχαριστω. εγω εβαλα καινουρια αναρτηση hyperpro και ειμαι λιγο στο ψαξιμο με τις ρυθμισεις. κ9 650 Τελικά τα κατάφερες? Έβαλες ελατήριο η αγόρασες ολόκληρη ανάρτηση hyperpro? Εγώ ακόμη δεν βρήκα κάτι για το μαμα ελατήριο.. |
|
| |
metallidhs Member
Ηλικία : 42 Τόπος : Σέρρες Registration date : 26/06/2011
| Θέμα: Απ: Rate ελατηρίου αμορτισέρ για L2 - τί να βάλω? Τρι Μαρ 08 2016, 20:59 | |
| καλησπέρα Αλέξανδρε.....
βρήκα το μαμά rate του μπροστά ελατηρίου .
0.650 kg/mm stock springs
και για το πίσω είναι
Stock spring is rated at 8.2 kg/mm for the DL650, and DL1000 |
|
| |
888hayabusa
Registration date : 12/01/2009
| Θέμα: Απ: Rate ελατηρίου αμορτισέρ για L2 - τί να βάλω? Πεμ Μαρ 17 2016, 21:18 | |
| Πολύ καλά κάνετε και ψάχνετε το rate κάθε ελατηρίου, αλλά πιστεύω πως δεν σας χρειάζεται....
Ακούγετε παράξενο ξέρω αλλά είναι αλήθεια και θα σας εξηγήσω το γιατί..
Το μαμά ελατήριο της μοτοσυκλέτας όπως γράφει ο metallidhs είναι 0,650 kg/mm.... Αυτό σημαίνει ότι για κάθε 650 γραμμάρια βάρους στην μπροστά ανάρτηση το ελατήριο 'κάθετε' 1 χιλιοστό...
Πως ξέρεις πόσο βάρος ακριβώς πέφτει στην μπροστινή ανάρτηση σε κάθε φάση της οδήγησης ????? Πως ξέρεις πόσο βάρος ακριβώς πέφτει στην μπροστινή ανάρτηση όταν κάθεσαι πιο μπροστά ή πιο πίσω στη σέλα ? Πως ξέρεις πόσο βάρος ακριβώς πέφτει στην μπροστινή ανάρτηση όταν είσαι δικάβαλος ??? Πως ξέρεις πόσο βάρος ακριβώς πέφτει στην μπροστινή ανάρτηση όταν έχεις κατεβάσει ή ανεβάσει έστω και ελάχιστα την τιμονόπλακα σου ????? Πως ξέρεις πόσο βάρος ακριβώς πέφτει στην μπροστινή ανάρτηση όταν μια φορά βάζεις ταξιδιάρικο λάστιχο και την άλλη πιο κορωνάτο ?????
Όλα τα παραπάνω δεν τα ξέρεις .... Οπότε με πιο κριτήριο θα επιλέξεις το rate του ελατηρίου ?????????????????
Ακόμα ΔΕΝ ξέρεις αν δεν έχεις κάνει σέρβις στα καλάμια της ανάρτησης μπροστά σε τι κατάσταση βρίσκετε το λάδι σου και ο αέρας εκεί μέσα .. Αν είναι σε καλή κατάσταση βοηθάνε το ελατήριο να δουλέψει σωστά και όπως πρέπει.. Αν τα μπροστινά έχουν χάσει λίγα λάδια ή τα λάδια έχουν γίνει νερό με τα χρόνια Ή τη χρήση τότε το ελατήριο επιβαρύνετε παραπάνω χωρίς να ξέρεις πόσο..
Στην πίσω ανάρτηση επικρατούν ακόμα πιο δύσκολες συνθήκες κάποιες παρόμοιες με τις παραπάνω, αλλά και κάποιες άλλες που δεν μας φτάνουν δέκα σελίδες για να τις αποκωδικοποιήσουμε.
Με λίγα λόγια τα ελατήρια των Ιαπωνικών μοτοσυκλετών είναι μελετημένα και κατασκευασμένα για το βάρος της μοτοσυκλέτας και έναν αναβάτη 70 κιλών. Τα ελατήρια των BMW είναι κατασκευασμένα για αναβάτες 85 κιλών..
Η καλύτερη και φθηνοτερη λύση για να κάνει κάποιος ασφαλές τη μοτοσυκλέτα του με αναρτήσεις που θα δουλεύουν σωστά είναι :
Νέα ελατήρια γραμμικά που να είναι κατασκευασμένα για αναβάτη 90 κιλών δηλ. λίγο πιο σκληρά από αυτά που φοράει... Και καλό και τακτικό σέρβις με αλλαγή λαδιών ή τσιμουχών ,όποτε χρειαστεί ,στα αμορτισέρ μπροστά και πίσω.
Δική μου πρόταση : Προοδευτικά ελατήρια μπρος πίσω και όχι γραμμικά. Αλλαγή λαδιών στα καλάμια και rebuilt στο πίσω μαμά αμορτισέρ.
Θα μου πείτε όλα καλά ρε φίλε αλλά όλα τα παραπάνω έχουν ένα κόστος και οι μέρες είναι δύσκολες... Όλα τα παραπάνω κοστίζουν όσο μια after market πίσω ανάρτηση αλλά σίγουρα η ζωή μας και η επιστροφή μας μετά από κάθε βόλτα με ασφάλεια στην οικογένειά μας, αξίζει πολύ πολύ περισσότερο.. |
|
| |
al_tzamp vstromhellasforum Enthusiast
Ηλικία : 45 Τόπος : Σέρρες - Αθήνα Registration date : 29/01/2009
| Θέμα: Απ: Rate ελατηρίου αμορτισέρ για L2 - τί να βάλω? Παρ Μαρ 18 2016, 21:44 | |
| Καλησπέρα και πρίν πώ τίποτε άλλο να σας ευχαριστήσω για τις απαντήσεις σας.
@888hayabusa Σχετικά με το κριτήριο που θα επιλέξω ελατήριο, σίγουρα αυτό δεν θα είναι η δήλωση του πωλητή οτι αυτό είναι σκληρότερο από το μαμα. Όσο και αν αξιωματικά δέχομαι κ εγώ οτι τα aftermarket είναι κατα κανόνα σκληρότερα από τα μαμα, και αυτά διαφέρουν μεταξύ τους σε σκληρότητα. Όταν σου το πουλάει ο έμπορος και σου λέει οτι είναι σκληρότερο από το μαμα εσύ τι καταλαβαίνεις? Ένα μέτρο σύγκρισης θέλω για να ξέρω τί αγοράζω. Αν θυμάμαι καλά πρίν κάποια χρόνια κυκλοφορούσε στο προς πώληση φόρουμ ένα πίσω ελατήριο για 650 140Ν. Και αυτό σκληρότερο είναι από το μαμά, θα το έβαζες αν ήθελες λίγο πιό σκληρή ανάρτηση?
Όσον αφορά τους παράγοντες που ανέφερες που παίζουν ρόλο στην επιλογή η απάντηση μου είναι όχι δεν μπορώ να ξέρω, αλλά μπορώ να βγάλω κάποια συμπεράσματα από την μέτρηση sag αλλά και συγκριτικά. Για παράδειγμα άν καθήσω πάνω σε ένα strom με σκληρότερο ελατήριο και δώ οτι το sag μου βγαίνει πολύ μικρό τότε αυτό το ελατήριο είναι πολύ σκληρό για τα κιλά μου. Άν έχω το rate αυτού του ελατηρίου τότε ψάχνω ένα με rate μεταξύ του μαμα και αυτού που δοκίμασα. Αυτή νομίζω είναι πιό ασφαλής μέθοδος από τον έμπορο που σε κόβει με το μάτι και προτείνει το "κατάληλο" ελατήριο για εσένα.
@metallidhs Χρήστο οι τιμές που αναφέρεις είναι για το καινούριο ή το παλιό 650? Μήπως μπορείς να μου στείλεις και την πηγή? |
|
| |
888hayabusa
Registration date : 12/01/2009
| Θέμα: Απ: Rate ελατηρίου αμορτισέρ για L2 - τί να βάλω? Σαβ Μαρ 19 2016, 23:02 | |
| Σίγουρα, έχεις δίκιο ,ο έμπορος δεν θα κάτσει να ασχοληθεί ιδιαίτερα με αυτό που ζητάς αν εσύ δεν ξέρεις τι ζητάς οπότε καλό είναι που ψάχνεις.
Παραθέτω κάποιους συνδέσμους που θα σε βοηθήσουν πιστεύω να υπολογίσεις σωστά ώστε να ξέρεις με ακρίβεια αυτό που ψάχνεις
http://www.vikingspeedshop.com/suspension-102-choosing-the-ideal-spring-rates/
http://sonicsprings.com/catalog/calculate_spring_rate.php
Ελπίζω να σε βοηθήσουν |
|
| |
motomarket
Registration date : 03/06/2014
| Θέμα: Απ: Rate ελατηρίου αμορτισέρ για L2 - τί να βάλω? Κυρ Μαρ 20 2016, 15:50 | |
|
Έχει επεξεργασθεί από τον/την motomarket στις Κυρ Μαρ 20 2016, 16:28, 1 φορά |
|
| |
tazakos gold member
Ηλικία : 44 Τόπος : Καλλιθέα ,από Καβαλα Registration date : 22/05/2008
| Θέμα: Απ: Rate ελατηρίου αμορτισέρ για L2 - τί να βάλω? Κυρ Μαρ 20 2016, 16:27 | |
| πολλαπλασίασε το 8,2kgr/cm με το 9,8m/s και έχεις newton. 80N Λοιπόν το μαμά.
Το όλινς όταν το αγοράσαμε τότε, είχε πάνω 90Ν ελατήριο, κάποιους σε συνδυασμό με τα καλύτερα υδραυλικά κ με κλασμένο μαμά τους φάνηκε ικανοποιητικό κ το κράτησαν. Άλλοι που ήμασταν κ ευτραφείς δεν πιάναμε σαγκ με τίποτα κ βάλαμε 120Ν εγώ πχ και είχε μπει μέχρι κ 140.
Κάποια στιγμή ο φραγκίσκος είχε ανεβάσει τις δεκάδες διαφορές, μικρές ή μεγάλες, που είχε το L2 από το περασμένο,κλασσικό, στρομ. Αν θυμάμαι καλά το rate του αμορτισέρ πίσω ήταν μια από αυτές.
Με βάση αυτό εγώ λέω θα έχει 90ρι τώρα και ξέροντας εσένα Αλεξ θα σου έλεγα να αγοράσεις ελατήριο ~120Ν ή 12,2Kgr/cm ή όπως ισοδύναμα το βρεις.
Μην ξεφύγεις παραπάνω κ έχε υπόψην σου ότι κανονικά θα έπρεπε να γίνει ριβάλβινγκ στο αμορτισέρ, να προστεθούν σιμάκια μέσα γιατί το ελατήριο τόσο ισχυρότερο θα το σκίζει το λάδι παραπάνω κ γρηγορότερα. |
|
| |
al_tzamp vstromhellasforum Enthusiast
Ηλικία : 45 Τόπος : Σέρρες - Αθήνα Registration date : 29/01/2009
| Θέμα: Απ: Rate ελατηρίου αμορτισέρ για L2 - τί να βάλω? Δευ Μαρ 21 2016, 22:24 | |
| Γιάννη στο L2 είναι αρκετά πιό μαλακό το ελατήριο πίσω σε σχέση με το παλιό strom.. To βλέπω στο δρόμο, διστυχώς όμως δεν έχω μπορέσει να το επιβεβαιώσω με νούμερα (τάση ελατηρίου). Με το παλιό εγώ ήμουν καλά, δεν ήθελα σκληρότερο ελατήριο, ήταν όσο έπρεπε για εμένα και ότι δικάβαλα έκανα. Εντάξει τώρα είμαι λίγο βαρύτερος (115) αλλά με σχεδόν καθόλου δικάβαλα πιά, οπότε προσέχω να μήν πέσω στην παγίδα του πολύ σκληρού ελατηρίου.. Άν λοιπόν εγώ ήμουν χαρούμενος με τα 80Ν τα 120Ν μου ακούγονται πολλά. Αλλά και πάλι όλα αυτά είναι θεωρια. Εσύ μονός, χωρίς άλλο φορτίο, θυμάσαι με τι ελατήριο είχες σωστό SAG με το strom. Και αν επιτρέπεται τί έλεγε η ζυγαριά σου τότε? |
|
| |
| Rate ελατηρίου αμορτισέρ για L2 - τί να βάλω? | |
|