Νεότερα:
Φέτος ο χειμώνας ήταν δύσκολος! Κάτι τα κρύα, κάτι οι γρίπες, κάτι κάποια άλλα γεγονότα και η μηχανή έμεινε σκεπασμένη για 4,5 και βάλε μήνες.
Όλον αυτό τον καιρό η μπαταρία της ήταν στον φορτιστή και ο αποθειικωτής συνδεδεμένος. Όταν ήρθε ο καιρός να την περπατήσω αποσύνδεσα την μπαταρία και την μέτρησα: 13,2 βολτ. Τέτοια τάση δεν είδα ποτέ στο παρελθόν σ αυτή την μπαταρία. Μία φτηνή G.K. YTX12-BS των 35 ευρώ. Η τάση παρέμενε οριακά στα 13 βόλτ και μετά από τρία 24ωρα!!! Και η μπαταρία να σημειώσουμε έχει συμπληρώσει τρία και μισό χρόνια ζωής!
Την έβαλα πάνω στην μηχανή και άνοιξα τον διακόπτη. Η μηχανή ξύπνησε με μία βίαιη μιζιά των δύο-τριών δευτερολέπτων. Τις επόμενες μέρες έπαιρνε μπρος ακαριαία! Τσακμάκι! Μπράβο ρεύμα είπα! Η μπαταρία όχι μόνο αναγεννήθηκε αλλά έγινε δυνατότερη κι από καινούρια!... Τελικά το μαραφέτι κάνει δουλειά. Αυτό είναι το μόνο σίγουρο πλέον.
Όμως "άγνωστες και πικρές οι βουλές του Αλλάχ" και μετά από μία βδομάδα ένδοξης σταδιοδρομίας η μπαταρία έπαθε "καρδιακό" πάνω σε μία μιζιά και πέθανε ακαριαία...
Πιάσ το αυγό και κούρευτο δηλαδή!.....
Να πούμε και του στραβού το δίκαιο η μπαταρία τα είχε τα χρονάκια της. Τρία και μισό χρόνια ίσως είναι πολλά για μία φτηνή μπαταρία! Οι σύγχρονες μπαταρίες για να μπορούν να δώσουν τα μεγάλα ρεύματα εκκίνησης φτιάχνονται από πολύ λεπτές πλάκες μολύβδου οι οποίες είναι ταυτόχρονα πιο ευπαθείς. Γι αυτό συνήθως καταστρέφονται ακαριαία. Αδυνατίζουν οι πλάκες με τον καιρό και πάνω στην μιζιά το μεγάλο ρεύμα τις σπάει. Ίσως λοιπόν κάποια μειωμένη αγωγιμότητα των γερασμένων πλακών λόγω επικαθίσεων θείου να τις βοηθάει να επιβιώνουν με αντίστοιχα μειωμένα βέβαια ρεύματα....
Εικάζω πως η συγκεκριμένη G.K. καθάρισε καλά από τις επικαθήσεις θείου πάνω στον αποθειικωτή. Οι πλάκες της όμως ήταν ήδη αδυνατισμένες λόγω γήρατος και δεν άντεξαν για πολύ στο αυξημένο ρεύμα.
Τι θα συνέβαινε αν δεν την αποθειίκωνα; Θα ήταν σίγουρα πιο "ψόφια" και ίσως έτσι να έβγαζε μερικούς μήνες ακόμα. Αλλά μάλλον όχι πολλούς. Άντε να έβγαζε το καλοκαίρι.
Είναι καλή τελικά ή κακή η αποθειίκωση; Στις μπαταρίες βαθιάς εκφόρτισης που φτιάχνονται από χοντρές πλάκες μολύβδου είναι σίγουρα καλή. Στις μπαταρίες εκκίνησης που φτιάχνονται από πολλές λεπτές πλάκες μολύβδου η αποθειίκωση είναι μεν καλή και απαραίτητη αλλά με μέτρο. Αν η μπαταρία είναι καλής ποιότητας και δεν σπάνε οι πλάκες της εύκολα πιστεύω πως βοηθάει περισσοτερο. Αν είναι φτηνιάρα ίσως χρειάζεται αποθειίκωση σε μικρότερο βαθμό.
Προσωπικά από εδώ και στο εξής θα εφαρμόζω αποθειίκωση για ένα μήνα τον χρόνο. Τον υπόλοιπο καιρό αν η μηχανή κάθεται, η μπαταρία θα βρίσκεται πάνω στον φορτιστή σε πρόγραμμα συντήρησης. Και ίσως αυτό το δεύτερο να είναι και το σημαντικότερο!