Η σ
κέση μου
με τον tweety
μπαίνει πλέον σε νέα βάση.
Δυστυχώς μ' εκνεύριζε τα μάλλα η ασάφεια του μπροστινού συστήματος και η ανεπάρκεια των φρένων.
Σε σημείο που είχα αποφασίσει: "ή θα πουληθεί ή θα το φτιάξω".
Τελικά (ευτυχώς) δεν πουλήθηκε και απορώ λιγάκι..... αν και δεν ήμουν και ο καλύτερος διαφημιστής του πρέπει να παραδεχτώ.
Αφού λοιπόν έμεινε στα χέρια μου, και με τη βοήθεια του Johnny (δεν υπάρχουν λόγια για την υποχρέωση που τού 'χω γενικώς)
ενημερώθηκα ότι υπάρχει τυποποιημένη και με σίγουρη επιτυχία μετατροπή-βελτίωση των φρένων, με 4πίστονες δαγκάνες Brembo από Ducatti 900ss, που τις βρίσκεις μεταχείρω στον θείο απ' την Αμερική (e-bay.com)
- Ξεψαχνίζοντας το σχετικό θέμα απ' το forum των V-Strom (ευχαριστώ Χρήστο περιπτέραρχε για τον πλήρη οδηγό κι ας μην γνωριζόμαστε),
και αφού δοκίμασα ένα φτιαγμένο Stroma του φίλτατου Αποστόλη (Aposgt) - thanks man -
προχώρησα άμεσα στη παραγγελία δαγκανών και αποστατών μέσω του φίλου Νίκου (δυστυχώς δεν τα πάω μ' αυτά τα μπλιμπλίκια, δαγκάνες θα έψαχνα και πιπίλες θα παράγγελνα, οπότε η βοήθεια ενός φίλου γνώστη ήταν απαραίτητη και σωτήρια). Τα παρήγγειλε για λογαριασμό μου κι εγώ του πλήρωσα άμεσα το αντίτιμο...... και μετά η γλυκιά γεύση αναμονής για την άφιξη. Νικολή (sailing) σ' ευχαριστώ πάρα πολύ για τη μεσολάβηση.
Οι δαγκάνες ήρθαν πριν λίγες μέρες από Florida-USA και οι αποστάτες από Taiwan.
Ιδού τα πράγματα που κείτονται με προσμονή στην αποθήκη μου:
(1η φωτό)- Λόγω των δαγκανών έπρεπε όπως έχει ειπωθεί εδώ στο forum να αλλαχτεί και η μαμίσια τρόμπα του φρένου (14άρα), επειδή η απαιτούμενη πίεση που έχει δεν αρκεί για τις απαιτήσεις των 4πίστονων. Ευτυχώς η μετατροπή σήκωνε ως ιδανική λύση την ίδια σε σχήμα-διαστάσεις πιο ισχυρή 16άρα από το 1000άρι Stroma. Μεταχείρω από εδώ Ellada σε άριστη κατάσταση και μια χαρά.
Κάποιοι προτείνουν ακτινική δαγκάνα από ZX10, που όμως εκτός του ότι για μένα προσωπικά μάλλον είναι μια υπερβολική λύση, δημιουργεί και κάποια προβληματάκια μια και μετά δεν ταιριάζει η μανέτα του φρένου και η χούφτα, οπότε θέλει κι εκεί αλλαγές και πατέντες......... και δεν είμαι άτομο για τέτοια. Η άγνοια σε κάνει άτολμο.
- Απ' την "έρευνα" που έκανα προέκυπτε και η ανάγκη (λόγω πιο ισχυρών δαγκανών πλέον) να τοποθετηθούν νέα πιο σκληρά και σοβαρά ελατήρια απ' τα σούργελα που έχει από μαμά. Κανένα πρόβλημα, μ' ένα σμπάρο δυο τρυγόνια, αφού ούτως ή άλλως το ήθελα κι εγώ να τ' αλλάξω γιατί αυτή τη σωβρακοειδή συμπεριφορά τους δεν την άντεχα. Ειδικά σε σαμαράκια και λακούβες νόμιζα πως οδηγούσα σκούνα!
Έτσι αγοράστηκαν τα HyperPro με λαδάκι 15άρι σετ.
Γιατί επέλεξα αυτά? Απλά γιατί τα έχουν βάλει αρκετοί απο εδώ μέσα και είναι ευχαριστημένοι σε σχέση πάντα με τον χαρακτήρα της μηχανής. Τα WP & Ohlins πχ θεωρούνται κάπως σκληρά για το Stroma. Υποκειμενικές απόψεις, αλλά αν το πολυζαλίσεις μόνο να μπερδευτείς θα καταφέρεις για το τί είναι καλύτερο.
Έτσι κι αλλιώς, όποιο κι αν έπαιρνα θα απείχε έτη φωτός απ' τα μαμίσια και αυτό αποδείχτηκε πριν ακόμα τα βάλω πάνω, όταν είδα τα βγαλμένα πλέον και τα σύγκρινα με τα καινούργια (βλέπε παρακάτω).
Βρήκα και συνεργείο που λειτουργεί και Σάββατα για όσους δυσκολεύονται (σαν εμένα) να λείψουν καθημερινή και χτες Σάββατο 09:00 νταν ήμουν απ' έξω απ' το μαγαζί (Moto RR) με τα συμπράγκαλα στα χέρια.
Οι μπροστινές 2πίστονες δαγκάνες Tokico ποζάρουν για μια τελευταία φορά
2η φωτόΚαι μετά την "εγχείριση", βουαλά:
3η & 4η φωτόΣτη 2η φωτογραφία πάνω-πάνω δεξιά διακρίνεται ένα ασημί λαμάκι που φτιάχτηκε επί τόπου και χρησιμοποιήθηκε ως αποστάτης για το σωληνάκι φρένου, επειδή η νέα θέση της δαγκάνας (λίγο πιο χαμηλά και πιο έξω) απομάκρυνε 2-3 ποντάκια το όλο σύστημα και δεν έφτανε να κουμπώσει επάνω στο καλάμι όπως πριν. Αστεία υπόθεση η ανάγκη αυτή και totally safe.
Οδηγικές Εντυπώσεις:1) Αναρτήσεις:Απ' τα πρώτα χιλιόμετρα φάνηκε η διαφορά στην ανάρτηση.
"Έσφιξε", δίνει πλέον την εντύπωση στιβαρούς κατασκευής ενώ δεν χαζοψαρεύει στις ανωμαλίες του δρόμου.
Ο λόγος? Όπως είδα και ιδίοι όμασι κατά την αλλαγή, το πυκνό σπείρωμα στα παλιά ήταν μικρού εύρους (λίγα σπειρώματα δηλαδή πυκνά) και το περισσότερο ελατήριο ήταν αραιό. Σε συνδυασμό με τα μακριά καλάμια και το βάρος της μηχανής, δεν είναι δύσκολο να φανταστούμε γιατί πήγαινε βάρκα-γυαλό.
Τα HyperPro είχαν υπερδιπλάσιο σε μήκος πυκνό σπείρωμα (ίσως και τριπλάσιο) των μαμίσιων, το πυκνό σπείρωμα εκτείνεται στο 1/3 ή και περισσότερο (δεν το μέτρησα κιόλας) του συνολικού μήκους του ελατηρίου σε σχέση με το 1/5-1/6 περίπου του μαμίσιου, ενώ και το ελατήριο ως μέταλλο ήταν αισθητά παχύτερο.
Έχω την αίσθηση ότι και το ενοχλητικό μεταλλικό "τακ" που έκανε η ανάρτηση σε κάμποσες λακούβες εξαφανίζεται πλέον, ίσως όχι εντελώς αλλά πάντως σε μια σημερινή βόλτα μέχρι Ραφήνα το άκουσα μόλις μία φορά, έναντι αρκετών που θα το άκουγα με τα παλιά.
Για να μην είναι "παράταιρο" το μπροστά με το πίσω, ζήτησα και σφίξαμε λίγο την προφόρτιση του πίσω ελατηρίου και μπορώ να πω ότι είναι πλέον πιο ευχάριστο οδηγικά και δείχνει να συμβαδίζει μια χαρά με το μπροστινό.
2) ΦρέναΜέχρι να κάτσουν καλά στις δισκόπλακες τα τακάκια (άφησα αυτά που είχαν επάνω οι δαγκάνες αφού είχαν πολύ ψωμί ακόμα και δεν είχαν φαγωθεί άτσαλα αλλά πολύ ομοιόμορφα), χρειάζεται λίγη υπομονή από μέρους μου, αν και η αίσθηση στη μανέτα έχει αλλάξει δραματικά! Πριν, στο δυνατό πάτημα και με τη μανέτα στη σκληρή θέση 1, πολύ συχνά αισθανόμουν αυτή να τερματίζει πάνω στο γκριπ, χωρίς ωστόσο να έχουν κάνει τη δουλειά τους τα φρένα.
Τώρα η απόσταση μίκρυνε κατά πολύ, "γέμισε" σε αίσθηση στο πάτημα, ενώ είναι ενδεικτικό ότι το κατέβασα κιόλας στη θέση 2 (λίγο πιο μαλακή).
Το φρενάρισμα - ακόμα και με μόλις 50 μόλις χλμ που πρόλαβα να κάνω, είναι δυνατό και με διάρκεια χωρίς να νοιώθεις ότι το χάνεις κάποιες φορές, αν και δεν τα κούρασα όντας δικάβαλος και οδηγώντας ήρεμα.
Όταν στρώσουν τα τακάκια προσεχώς, ίσως χρειαστεί να επανέλθω για περισσότερες και πιο ακριβείς πληροφορίες.
Κόστος: (στο περίπου μια και μπορείτε να βρείτε και λίγο φτηνότερα αν έχετε υπομονή και επιμονή στο e-bay, εγώ ήθελα να τελειώνω μ' αυτήν την εκκρεμότητα)
- Δαγκάνες (μεταχείρω) & αποστάτες (καινούργιοι) 260 ευρώ με τα μεταφορικά (180+80)
- Τρόμπα 16άρα από 1000άρι 60 ευρώ (μεταχείρω)
- Ελατήρια μπροστά Hyperpro 130 ευρώ
- Τοποθέτηση τα πάντα όλα σε συνεργείο μαζί με την εργασία για ολοκληρωμένο service (αλλαγή λάδια & φίλτρο λαδιού, καθάρισμα φίλτρου αέρα, αλλαγή μπουζί, αλλαγή ελατηρίων και δαγκανών, εξαέρωση) 90 ευρώ.
Απαιτούμενος Χρόνος:Στο συνεργείο και με 2 άτομα αποκλειστικά πάνω στον Tweety (μόνο με το δικό μου ασχολήθηκαν) 2,5+ ώρες γεμάτες-γεμάτες χωρίς χαζοδιαλείμματα.
Συμπερασματικά:Για όσους έχουν Stroma, και ΑΝ ενοχλούνται απ' τα υπάρχοντα φρένα και την ανάρτηση (υπάρχουν πάρα πολλοί που δεν συμμερίζονται τις δικές μου απόψεις και τα θεωρούν μια χαρά), η παραπάνω μετατροπή θα τους δικαιώσει και θα πιάσει τόπο το τρέξιμο και τα χρήματα που θα διαθέσουν.
Προσωπικά τη συνιστώ ανεπιφύλακτα και θέλω να ευχαριστήσω για άλλη μία φορά όσα παιδιά συνέβαλαν με τις γνώσεις και την όρεξή τους για προσφορά για να μπορούμε όλοι να γευτούμε ένα άλλο Stroma. Κι επειδή την είδα με άλλο μάτι πλέον, της έριξα σήμερα κι ένα ξεγυριμένο πλύσιμο στο σπίτι μαζί με γυάλισμα που είχα να της κάνω από τότε που την πήρα (2,5 χρόνια). Πάρτε μια γεύση
5η & 6η φωτό