| Δοκιμή φώτων V-Strom σε πραγματικές συνθήκες. (1500 νυχτερινά χλμ). | |
|
|
Συγγραφέας | Μήνυμα |
---|
Χείρων Member
Ηλικία : 60 Registration date : 30/08/2013
| Θέμα: Δοκιμή φώτων V-Strom σε πραγματικές συνθήκες. (1500 νυχτερινά χλμ). Σαβ Σεπ 13 2014, 15:29 | |
| Α' Μέρος. Η αναβάθμιση
Κι ενώ όλοι παραδέχονται πως το v-strom είναι εξοπλισμένο με άριστα φώτα, πολλοί είναι αυτοί, ανάμεσά τους κι εγώ, που ψάχνουμε πάντα το κάτι παραπάνω σ αυτόν τον τομέα. Οι τρόποι συγκεκριμένοι και γνωστοί. Αρχίζοντας από αλλαγή των στάνταρ λαμπτήρων με "σπέσιαλ" τύπους περισσότερης απόδοσης, τροφοδοσία με ρελέ, κιτ ξένον, led, προβολάκια κλπ...
Προσωπικά διάλεξα τον πιο "συντηρητικό δρόμο" αναβάθμισης που είναι ταυτόχρονα νόμιμος αλλά και μέσα στις τεχνικές προδιαγραφές των κατόπτρων του v-strom. Συμβατική τεχνολογία υλοποιημένη χωρίς συμβιβασμούς. Το αποτέλεσμα δεν μπορεί παρά να είναι τουλάχιστον άριστο!
Αρχικά αντικατέστησα τις στάνταρ λάμπες της Osram με δύο του τύπου: Xtreme Vision +100% της Philips. Αντίστοιχης απόδοσης λάμπες υπάρχουν και από άλλους κατασκευαστές. Εγώ απλά έτυχε να χρησιμοποιήσω αυτές καθώς αγοράστηκαν σε πιο προσιτή τιμή από power buy του φορουμ.
Για την εντυπωσιακή τους απόδοση έχω ξαναγράψει. Σύμφωνα πάντα με τα μάτια μου, δεν αντιλαμβάνομαι να έχω κερδίσει διπλάσιο φωτισμό "+100%" όπως ισχυρίζεται η Philips αλλά ήταν μία καλή αναβάθμιση την οποία αν πρέπει να ποσοστικοποιήσω θα έλεγα ότι κέρδισα +30% έως +50% περισσότερη φωτεινότητα. Αλλά το μάτι δεν είναι φωτόμετρο...
Στη συνέχεια, και αφού μέτρησα πάνω στα ντουί αρκετά μικρή τάση, 11,7 βολτ, ήρθε η στιγμή αρκετούς μήνες αργότερα να διορθώσω την πτώση τάσης τροφοδοτώντας τις λάμπες μέσω ρελέ από την μπαταρία με χοντρό καλώδιο κλπ... Λεπτομέρειες γι αυτή την μετατροπή έχουμε αναφέρει αρκετές φορές και υπάρχει και μία αναλυτική τεχνική παρουσίαση του συνάδελφου gmavrid που είναι stiky αν κοιτάξετε λίγο παραπάνω στην αρχή της σελίδας. Επιπλέον σύνδεσα σε σειρά στο καινούριο κύκλωμα φωτισμού μία αντίσταση 0,2 Ωμ/100 βατ και ένα επιπλέον ρελεδάκι. Αποστολή του ρελέ είναι να παρακάμπτει "bypass" την αντίσταση αυτή μέσω ενός διακόπτη στο τιμόνι. Με τον τρόπο αυτό μπορώ να dimmάρω κατά περίπτωση την φωτεινότητα των λαμπτήρων περίπου στα επίπεδα της προηγούμενης απόδοσης τους με την εργοστασιακή καλωδίωση. Πάνω στην αντίσταση έχω μία πτώση τάσης περίπου 2,2 βολτ.
Γιατί το έκανα αυτό; Τα φώτα του στρομ ήταν ήδη δυνατά παρόλη την πτώση τάσης στο κύκλωμα που τα τροφοδοτούσε. Θεώρησα πως στα 14,5 βόλτ θα ήταν σε μερικές περιπτώσεις υπερβολικά δυνατά. Και είχα δίκιο όπως θα διαβάσετε παρακάτω. Επίσης στα 14,5 βολτ αυτές οι λάμπες αποδίδουν ή μάλλον απορροφούν ισχύ γύρω στα 75-80 βατ η κάθε μία, σύνολο 150-160 βατ. Μιλάω για την μεγάλη σκάλα. Στην μικρή υπολογίστε 10-15 βατ λιγότερα ανα λάμπα Άρα φορτώνουν το κύκλωμα με μεγάλη επιπλέον κατανάλωση. Επιπλέον με την υπεροδήγηση που υφίστανται η ζωή τους μικραίνει αρκετά. Και το τελευταίο, φορτίζουν θερμικά τα φανάρια σε μεγαλύτερο βαθμό από ότι ίσως έχει αρχικά προβλεφθεί. Βέβαια να επισημάνω πως δεν έχει ακουστεί ποτέ κάτι για κάποια δυσλειτουργία από φίλους εδώ στο φόρουμ που έχουν κάνει την μετατροπή αυτή εδώ και χρόνια. Τουναντίον... |
|
| |
Χείρων Member
Ηλικία : 60 Registration date : 30/08/2013
| Θέμα: Απ: Δοκιμή φώτων V-Strom σε πραγματικές συνθήκες. (1500 νυχτερινά χλμ). Σαβ Σεπ 13 2014, 15:30 | |
| Β' Μέρος: Η δοκιμή
Τα αποτελέσματα της αναβάθμισης υπήρξαν εξ αρχής άκρως εντυπωσιακά. Αλλά εδώ κάτω στο νησί δεν υπήρξε ποτέ μία ευθεία αντάξια της δέσμης που παρήγαγε η μεγάλη σκάλα πριν καν αναβαθμιστεί! Και η ουσιαστική δοκιμή των φώτων ενός οχήματος είναι μία διαδικασία που πολύ απέχει από τον φωτισμό του απέναντι τοίχου μας ή ενός γκαράζ. Δεν πρόκειται για μηχανή προβολής φιλμ! Ούτε καν ο φωτισμός κάποιου στενού δρόμου μέσα σε αστικό περιβάλλον μπορεί να πει την αλήθεια για τα φώτα μας. Πέρα από κάποιες ίσως ενδείξεις, τίποτα απολύτως δεν αποδεικνύουν όλα αυτά, σας βεβαιώ! Πολλώ δε μάλλον η φωτογραφική τους απεικόνιση ή τα ανάλογα βίντεο που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο. Οπότε ή έχεις ένα αεροδρόμιο στην διάθεσή σου με μετρητικά όργανα και πιστοποιημένη μεθοδολογία ώστε να ξέρεις τι ακριβώς μετράς ή...παίρνεις τα βουνά!
Πρώτο "εταπ": Πειραιάς - Ελευσίνα - Θήβα - Αράχωβα - Ναύπακτος.
Το καράβι με αποβίβασε στον Πειραιά κατά τις 2:30 άγρια μεσάνυχτα. Τεντώθηκα να ξεμουδιάσω, ντύθηκα και ξεκίνησα χαλαρά. Σκέτη μαγεία! Εκείνη την ώρα στον περιφερειακό του Σχιστού μόνο ποντίκια κυκλοφορούσαν. Τα οποία φυσικά μπορούσα πλέον να δω. Μπροστά μου αναπτύσσονταν μία φωτεινή δέσμη εντυπωσιακά λευκή για λάμπες αλογόνου, η οποία ήταν ορατή πάνω στον δρόμο ακόμα και σε σημεία με αρκετό φωτισμό. Αλλά ακόμα είναι νωρίς αφού ο αστικός φωτισμός δεν επιτρέπει ασφαλή συμπεράσματα. Αφού ανεφοδιάστηκα με καύσιμα πέρασα την γέφυρα της Μαγούλας και εγκατέλειψα τον Ε94 στρίβοντας δεξιά προς Θήβα από τον παλαιό δρόμο βεβαίως.
Όσο περισσότερο απομακρυνόμουν από τον πολιτισμό τόσο περισσότερο τα φώτα ξεδίπλωναν τις αρετές τους. Η μικρή σκάλα φώτιζε μπροστά μου και σε αρκετή απόσταση αν και είναι ρυθμισμένη ένα κλικ χαμηλά. Το φως πρωτόγνωρα δυνατό και λευκό, ένα υγιές λευκό πλήρους φάσματος, που θυμίζει τις off road λαμπες των 100 βατ που είχα κάποτε σε ένα αυτοκίνητό μου. Η μικρή δέσμη μου επέτρεπε να κινούμαι με 80-90 χιλιόμετρα σ εκείνον τον παλιόδρομο χωρίς καμία ανασφάλεια. Και είμαι σίγουρος πως αν ανεβάσω ελάχιστα την δέσμη δεν θα χρειάζομαι μεγάλη σκάλα. Όλα αυτά στις σχετικές ευθείες τις διαδρομής. Γιατί στις στροφές η μικρή σκάλα δεν τα πάει και τόσο καλά. Στις κλειστές στροφές κυρίως και όσο η μηχανή πλαγιάζει. Εκεί η δέσμη φεύγει έξω και ψηλά και το εσωτερικό της στροφής δεν φωτίζεται. Αλλά νομίζω πως αυτό είναι χαρακτηριστικό όλων των δικύκλων. Εκεί χρειάζεσαι την μεγάλη σκάλα.
Πράγματι η μεγάλη σκάλα καταφέρνει να φωτίσει αυτά τα δύσκολα σημεία αρκετά ικανοποιητικά αν και όχι τέλεια. Δεν είναι όμως και η δουλειά της. Όσον αφορά την δουλειά της μεγάλης σκάλας, ήδη από εκείνα τα πρώτα σκοτεινά και δύσκολα χιλιόμετρα δεν είχα λόγια να την χαρακτηρίσω. Άψογη; Εντυπωσιακά αποτελεσματική; Τις σχετικά μικρές ευθείες της διαδρομής, ανεβαίνοντας το όρος "Πατέρας" μέχρι πάνω στο "Καρτέρι" ή "καραούλι"; δεν θυμάμαι, τις είχε για πρωινό! Τις φώτιζε από την αρχή μέχρι το τέλος τους, από δεξιά μέχρι αριστερά και από κάτω μέχρι πάνω! Δεν υπήρχε σημείο μπροστά σου που να σου είναι άγνωστο ή σκοτεινό επί εκατοντάδες μέτρα μέχρι και το τέλος του δρόμου. Το ίδιο εύκολη όμορφη και πάμφωτη ήταν και η διάβαση του Κιθαιρώνα Παρακάτω στις ευθείες, πλησιάζοντας προς Θήβα τα πράγματα βελτιώθηκαν ακόμα περισσότερο. Αυτό όμως που έζησαν τα μάτια μου και δεν το πίστευα συνέβει μετά την Θήβα.
Εκεί, μετά τις απίστευτες λακούβες βγαίνοντας από Θήβα, στρίβουμε αριστερά και μπαίνουμε στον δρόμο προς Αλίαρτο. Ο δρόμος αυτός έχει διαπλατυνθεί πρόσφατα και έχει στρωθεί με καλής ποιότητας άσφαλτο. Έχει διαγράμμιση σήμανση κλπ. Για αρκετά χιλιόμετρα είναι ένας εξαιρετικός επαρχιακός δρόμος ο οποίος έχει μερικές πραγματικά ατελείωτες ευθείες. Εκεί κατάλαβα ουσιαστικά πως η μεγάλη σκάλα του strom έχει μεταμορφωθεί σε δύο δίδυμα κανόνια φωτονίων εξαιρετικά υψηλής ενέργειας! Ο φωτισμός ξεκινούσε αμέσως μπροστά από τον τροχό και απλωνόταν ομοιόμορφα και σοφά, χωρίς κενά, σκοτεινά ή υπερβολικά φωτεινά σημεία, μέχρι εκεί που έφτανε το μάτι! Και ίσως ακόμα μακρύτερα!!! Σαν ΟΝΥΠΑ άρματος για όσους υπηρέτησαν "μαύροι". Φώτιζε δε όχι μόνο σε όλο το πλάτος του δρόμου δεξιά και αριστερά, μα ακόμα πιο πλατιά! Στα 20 μέτρα μπροστά σου μπορούσες να δεις οτιδήποτε 10 μέτρα τουλάχιστον δεξιά και αριστερά εκτός δρόμου. Στα 50 μέτρα μπροστά σου έβλεπες αντίστοιχα 50 μέτρα δεξιά αριστερά τα δένδρα τα χωράφια τα κτήρια και ότι υπάρχει. Βοηθάει σ αυτό και το επίπεδο ανάγλυφο του εδάφους και η απουσία πυκνής ψηλής βλάστησης στην περιοχή. Ιδανικό σημείο για μία τέτοια δοκιμή!
Κάποια στιγμή έπιασα τον εαυτό μου να έχει "κλειδώσει" το μάτι μου σε ένα αντικείμενο σχετικά ευμέγεθες, σε απροσδιόριστη απόσταση ευθεία μπροστά. Άρχισα να μετράω δευτερόλεπτα μέχρι να το φτάσω. Ένα δύο τρία... βαρέθηκα να μετράω ...σαρανταπέντε!!! Στο κοντέρ είχα 140 χαλαρά χιλιόμετρα εκείνη την στιγμή. Τόσο χαλαρά που έλεγα μέσα μου να είχα τώρα 200 άλογα να "διακτινιστώ" στο τέλος της ευθείας! Τέτοια ορατότητα είχα μπροστά μου! Και κάνοντας τις πράξεις υπολόγισα πως με 140 χαω, δηλαδή 39 μέτρα το δευτερόλεπτο, σε 45 δεύτερα η μηχανή διασχίζει μία απόσταση ούτε λίγο ούτε πολύ 1750 μέτρα!!! Δεν έχω και την ακρίβεια ελβετικού χρονογράφου αλλά άντε να έχασα 5-6 δεύτερα στο μέτρημα. Άντε να κλέβει και το κοντέρ. Την δοκιμή την επαλήθευσα ακόμα δύο τρεις φορές μετρώντας σχολαστικά και κατέληξα σε παρόμοιους χρόνους-αποστάσεις όλες μεγαλύτερες από 1500 μέτρα!!! Σαν στόχοι διαλέγονταν πάντα κάποια δέντρα, κτίσματα ή άλλα αντικείμενα. Όχι πάντως καινούριες πινακίδες σήμανσης. Γιατί αυτές ήδη από την Θήβα έβλεπα κάποιες έξω από την Αράχωβα!!!... Αυτό, ξέρω ακούγεται απίστευτο. Μα πρέπει κανείς να το ζήσει για να το καταλάβει. Είχα την αίσθηση πως βλέπω καλύτερα από ότι την ημέρα. Ξέρω πως το μάτι ξεγελιέται. Ίσως ένα μαύρο σκυλο πχ να μην τον έβλεπα. Μα αυτό που συνέβαινε μπροστά μου ήταν πρωτόγνωρο. Ένα κανονικό πανηγύρι των φώτων!
Κάποια στιγμή εκεί στην ευθεία ενεργοποίησα το dimmer-αντίσταση για να προσομοιώσω την ένταση φωτισμού της εργοστασιακής καλωδίωσης. Προς μεγάλη μου έκπληξη τα φώτα του στρομ, πέρα από ένα ελαφρό σκοτείνιασμα της δέσμης, συνέχισαν να είναι κορυφαία! Μάλιστα έτσι έκανα και μία από τις παραπάνω εντυπωσιακές μετρήσεις απόστασης. Λίγο λιγότερο λευκά, λίγο πιο σκοτεινά, μετά από δευτερόλεπτα όμως καταλάβαινες πως είναι το ίδιο αποτελεσματικά. Για να καταλάβετε την διαφορά που κάνει η τροφοδοσία με ρελέ, σκεφτείτε εκείνα τα πολύφωτα με τις πέντε λάμπες που βρίσκουμε στα σαλόνια μας. Χωρίς το ρελέ είναι σαν να ανάβουν μόνο οι τρεις λάμπες. Με το ρελέ είναι σαν να ανάβουν και οι πέντε! Μπορείς να κάνεις την ίδια δουλειά και με τις τρεις. Απλά με τις πέντε είναι πιο ευχάριστα! Αν δεν είχες αρχικά το κάτι παραπάνω του ρελέ δεν θα το αποζητούσες. Άπλετος φωτισμός και επίσης αρκετά λευκός και χωρίς ρελέ. Άριστα κάτοπτρα! Συγχαρητήρια σε αυτόν που σχεδίασε τα φωτιστικά σώματα!!!
Ανεβαίνοντας προς Αράχωβα η απόλαυση και η μαγεία συνεχίζονται! Οι ευθείες είναι κατάφωτες μέχρι βαθιά στο τέλος τους. Τα κωνοφόρα δένδρα δεξιά και αριστερά του δρόμου φωτίζονται από τις ρίζες μέχρι την κορυφή τους και συχνά σηκώνω το κεφάλι δεξιά αριστερά μου και τα παρατηρώ. Κατά τις 4:30 θα έφτασα στην κοιμισμένη Αράχωβα την οποία διέσχισα αργά και πήρα την κατηφόρα για Δελφούς.
Ήμουν ήδη άυπνος σχεδόν 20 ώρες καθώς την παραμονή του ταξιδιού είχα πολλές δουλειές. Και τότε άρχισε η "εκδίκηση των φωτονίων": Το τι πάθαιναν οι πινακίδες σήμανσης των δρόμων όταν δέχονταν ομοβροντίες φωτονίων από τα "δίδυμα πυροβόλα" του στρομ δεν περιγράφεται! Τα φθορίζοντα υλικά των πινακίδων στην κυριολεξία πυρακτώνωνταν! Το κόκκινο χρώμα των απαγορευτικών πινακίδων έπαιρνε φωτιά και εξέπεμπε ένα βαθύ κορεσμένο κόκκινο φως που ανάλογα την γωνία και την απόσταση είχε ιώδεις αποχρώσεις που πρώτη φορά έβλεπα να εκπέμπει πινακίδα. Το λευκό των πινακίδων διεγείρονταν ακόμα και από χιλιόμετρα μακρυά και εξέπεμπε φωτόνια σε βαθμό που να μεταμορφώνεται σε αυτόφωτη πηγή μεγάλης ενέργειας. Δεν ήταν λίγες οι φορές που νόμισα πως έρχεται κάποιο όχημα από το αντίθετο ρεύμα με τα μεγάλα του φώτα! Και ήταν απλά μία πινακίδα που "μούντζωνε" την αλαζονεία μου. Εκεί που μου έβγαιναν τα μάτια στην κυριολεξία από χιλιόμετρα απόσταση ήταν στις μεγάλες πινακίδες-βέλη που σηματοδοτούν στροφές. Εκεί το dimmer έκανε θαυμάσια δουλειά άλλοτε μόνο του και άλλοτε σε συνδυασμό με την χαμηλή σκάλα. Το τελικό χτύπημα το δέχτηκα καθώς εισήλθα πάμφωτος στον χώρο των Δελφών. Εκεί κάτι κίτρινες τεράστιες πινακίδες με τύφλωσαν κυριολεκτικά και έκοψα ταχύτητα ψάχνοντας να δω τι συμβαίνει μπροστά μου. Που πας ρε να φέξεις στον ναό του φωτός! Ύβρις! που θά λεγε και ο Απόλλωνας. Στην διάρκεια της υπόλοιπης κατάβασης μέχρι την Ιτέα είχα ενεργοποιημένο το dimmer συνεχώς. Δεν άντεχα άλλο!
Μετά την Ιτέα ξεθάρεψα πάλι. Άρχισε και το στομάχι να διαμαρτύρεται και αύξησα ρυθμούς. Σκεφτόμουν μπας και βρω κανένα πρωινό φούρνο ανοιχτό στο Γαλαξίδι να την πέσω σε κανένα καρβέλι... Την τύφλα μου μέσα όμως! "Αντιμάριστος" συνέχισα να μην μπορώ να κοιτώ τις πινακίδες και έτσι το προσπέρασα κατα λάθος και έφυγα βιαστικά. Τελικά ο Ε65 κατά το ξημέρωμα με έφερε στη Ναύπακτο. Συνέχεια με τυπόπιτα και έναν καταπληκτικό καφέ εκεί στην πλατεία στο υπέροχο παλιό λιμάνι. ....
Έχει επεξεργασθεί από τον/την Χείρων στις Σαβ Σεπ 13 2014, 16:16, 3 φορές συνολικά |
|
| |
Χείρων Member
Ηλικία : 60 Registration date : 30/08/2013
| Θέμα: Απ: Δοκιμή φώτων V-Strom σε πραγματικές συνθήκες. (1500 νυχτερινά χλμ). Σαβ Σεπ 13 2014, 15:31 | |
| Δεύτερο "ετάπ" Γιάννενα - Κόνιτσα - Επταχώρι - Πεντάλοφο - Τσοτύλι - Νεάπολη - Σιάτιστα - Κοζάνη - Καστανιά - Βέροια - Θεσσαλονίκη.
....Το ενδιαφέρον σε αυτή την δεύτερη νυχτερινή διαδρομή ξεκινά ακριβώς από την Κόνιτσα. Κατά τις 23:00 ώρα Ελλάδος, μία περίπου ώρα αφού έφυγα από τα Γιάννενα, καταφτάνω στην πλατεία της και παραγγέλνω εκείνο το εξαιρετικό κοντοσούβλι!... Δύο σχεδόν ώρες αργότερα ξεκινώ για μία ατελείωτη νυχτερινή περιπλάνηση στην πιο ερημική ίσως περιοχή της Ελλάδας, ανάμεσα στον Σμόλικα και το αρκουδοβούνι τον Γράμμο. Το κρύο της αρκούδας! Τέλη Αυγούστου και τα χέρια μου με τα κοφτά θερινά γάντια απλά θα ξύλιαζαν αν δεν είχε χούφτες το στρομ! Αυτή την διαδρομή έχω δέκα χρόνια και βάλε να την κάνω. Τότε ήταν μία πανέμορφη εναλλακτική διαδρομή για τα Γιάννενα. Τώρα, μετά την διάνοιξη της Εγνατίας, ο δρόμος έχει σχεδόν εγκαταλειφθεί. Πράγματι, γιατί το πρώτο αυτοκίνητο που συνάντησα ήταν μετά από κανα δίωρο και βάλε κοντά στη Σιάτιστα! Το οδόστρωμα σε πολύ χειρότερη κατάσταση απ ότι το θυμόμουν και σε δύο τρία σημεία σκαμμένο. Τόσο που μέσα στην άγρια νύχτα σκεφτόμουν μην έχω πάρει λάθος δρόμο. Αλλά στην Ελλάδα και λάθος δρόμο να πάρεις σε κάποιο όμορφο χωριό θα βγεις...
Για τα φώτα δεν έχω να προσθέσω πολλά. Ίδια γεύση. Άπλετος φωτισμός με την μεγάλη σκάλα παντού. Η μικρή σκάλα πολύ επαρκής, κατάλευκη και ομοιόμορφη, δεν έχει όμως το εξαιρετικό πλάτος της μεγάλης. Και με μία και μοναδική πραγματικά αδυναμία στις κλειστές στροφές. Στις ορεινές διαδρομές τα φώτα απλά αδικούνται. Δεν έχουν χώρο να ξεδιπλώσουν τις αρετές τους και περιορίζονται απλά στο να φωταγωγούν μικρές ευθείες των διακοσίων έως και πεντακοσίων μέτρων στην καλύτερη περίπτωση. Άντε και καμιά απέναντι πλαγια...
Μετά την Νεάπολη όμως ο δρόμος ανεβοκατεβαίνει πάνω σε οροπέδιο με μεγάλες ευθείες και γρήγορες ανοιχτές στροφές. Εκεί για μία ακόμα φορά θαύμασα το βεληνεκές των δίδυμων πυροβόλων που δεν επέτρεψαν στιγμή να σβύσει το χαζοχαρούμενο χαμόγελο από το στόμα μου. Εκεί σε κάποια σημεία μου ήρθε πάλι εκείνη η επιθυμία για τα 200 άλογα...
Καμία ωρίτσα αργότερα, αφού απέφυγα εντελώς την Εγνατία και πέρασα μέσα από την Κοζάνη, βρέθηκα να σκαρφαλώνω το φημισμένο πέρασμα της Καστανιάς ανεβαίνοντας το Βέρμιο. Ίδια γεύση με τον Γράμμο. Εγκατάλειψη! Το οδόστρωμα σκασμένο και σε σημεία σε κακή κατάσταση. Όμως λίγο τα φώτα λίγο η δύναμη του στρομ λίγο ότι δεν συνάντησα ούτε έστω ένα φάντασμα καθ οδόν, την πέρασα σε χρόνο απίστευτο και βρέθηκα να πίνω τσάι στην Βέροια μπας και ζεσταθώ κατά τις 5 τα χαράματα.
Η Εγνατία οδός από Βέροια προς Θεσσαλονίκη είναι πρότυπο δρόμου για τα ελληνικά δεδομένα. Πως γράφουν τα φώτα σ αυτόν τον ασφαλέστατο δρόμο λοιπόν; Κατ αρχήν δεν χρειάζεται κανείς την μεγάλη σκάλα. Και όχι μόνο δεν την χρειάζεται αλλά επιπλέον τον ενοχλεί. Τα φθορίζοντα ανακλαστικά που οριοθετούν τον δρόμο έχω την εντύπωση πως ταυτόχρονα τον φωτίζουν έστω και αμυδρά. Το ίδιο βοηθούν και οι διαχωριστικές γραμμές που είναι βαμμένες με έντονα φθορίζον άσπρο χρώμα. Με την μικρή σκάλα ταξίδευα άνετα με 140 + χλμ. και είχα την εντύπωση πως μπορώ και περισσότερο. Ή οδήγηση ήταν κάτι σαν video game. Με την μεγάλη σκάλα τυφλωνώμουν από τις αντανακλάσεις. Ακόμα και ντιμαρισμένη η μεγάλη σκάλα ήταν υπερβολική. Κοντά στην Θεσσαλονίκη ο δρόμος ήταν βρεγμένος από βροχή. Συνέχισα το ταξιδι στον ίδιο ρυθμό καθώς δεν αντιμετώπισα κανένα απολύτως πρόβλημα ορατότητας. Πλησιάζοντας στην πόλη έσπαζα πλάκα "πυρπολώντας" ταμπέλες. Είχε πια ξημερώσει όταν έφτασα στο πατρικό μου...
Τρίτο "εταπ" Θεσσαλονίκη - Αλεξάνδρεια - Αιγίνιο - Κατερίνη - Λιβάδι - Ελασσόνα - Λάρισα - Φάρσαλα - Δομοκός - Λαμία - Πειραιάς
Το ταξίδι της επιστροφής ξεκινά στις 23:00 από Θεσσαλονίκη. Ουσιαστικά πρόκειται εκτός από μία ακόμα ευχάριστη περιπέτεια για την αφεντιά μου και μία επιπλέον επιβεβαίωση των παρατηρήσεων που έχω ήδη καταγράψει μέχρι στιγμής σχετικά με τα φώτα του στρομ. Και δεν έχει ίσως νόημα να επαναλάβουμε άλλη μία φορά τα ίδια...
Αυτά τα τρία βράδια και μέσα σε περίπου 1500km συνολικά, νομίζω πως "φώτισα" όλων των λογιών τους δρόμους που συναντά κανείς στην πατρίδα μας. Τόσο στο κύριο όσο και κυρίως στο δευτερεύον οδικό δίκτυο αυτής της χώρας. Με το στρομ, στον ένα χρόνο που βρίσκεται στην κατοχή μου έχω κάνει άλλα τρία ταξίδια με το φως όμως της ημέρας. Νύχτα πολύ λίγα χιλιόμετρα και μάλιστα πριν καν αλλάξω τις αρχικές του λάμπες. Παρʼ όλα αυτά είχα πάντα εξαιρετική άποψη για τα φώτα του. Άποψη που τώρα επαληθεύτηκε και με το παραπάνω! Τα κάτοπτρα του στρομ είναι εξαιρετικά. Δεν έχει σημασία τι λάμπες αλογόνου θα τους φορέσεις. Αυτά θα φωτίσουν τουλάχιστον άριστα τον δρόμο μπροστά τους!
Μικρή σκάλα: Δυνατή όσο προβλέπεται και όσο πρέπει. Με "ειδικές" λάμπες ακόμα πιο δυνατή! Με ρελέ ακόμα περισσότερο! Τόσο που ίσως δημιουργήσει πρόβλημα θάμβωσης ακόμα και στον οδηγό της. Αδύνατο σημείο της οι κλειστές στροφές. Εκεί, ίσως δύο προβολάκια των 600-700 Lumen το πολύ, να βοηθήσουν την κατάσταση αν προσανατολιστούν σωστά ώστε να καλύψουν το κενό για μερικά μέτρα. Δεν χρειάζονται δυνατότερα ώστε να είναι το αποτέλεσμα ισορροπημένο. Αυτό μένει να αποδειχθεί. Μέχρι τότε το κενό το καλύπτει η μεγάλη σκάλα.
Μεγάλη σκάλα: Εντυπωσιακά δυνατή με εξαιρετική κατανομή δέσμης κατά μήκος και κατά πλάτος. Με ειδικές λάμπες μετατρέπεται σε πυροβόλο. Με τροφοδοσία ρελέ μετατρέπεται σε πυρηνικό όπλο!!! Δεν μπορώ να φανταστώ καλύτερο συνδυασμό δύναμης και απλώματος της δέσμης. Βλέπει κανείς άριστα από ακριβώς μπροστά του μέχρι ...το υπερπέραν! Δεν θα τολμούσα να πειράξω αυτή τη δέσμη! Νομίζω πως με οποιαδήποτε προσθήκη εξωτερικών βοηθητικών φωτιστικών σωμάτων, προβολάκια κλπ, θα χαθεί η σοφά μελετημένη ισορροπία στην απόδοση. Δεν ρισκάρω πλέον καν να τοποθετήσω ξένον με προτζέκτορες. Για απλά ξένον δεν το συζητώ!!! Εύγε στους μηχανικούς που σχεδίασαν αυτά τα κάτοπτρα!
Αυτή η εμπειρία μου επιβεβαίωσε κάτι που ήδη ήξερα. Πως είναι ιδιαίτερα δύσκολο να κρίνεις την ποιότητα φωτισμού ενός οχήματος αν δεν γράψεις πολλά νυχτερινά χιλιόμετρα σε διάφορους τύπους δρόμων και οδών. Αυτή η δουλειά δεν γίνεται σε αστικό περιβάλλον. Κι όταν γίνεται απλά είναι λάθος!
Βέβαια το να «πάρει κανείς τα βουνά» όπως γράφω παραπάνω, με σκοπό να δοκιμάσει τα φώτα του, δεν είναι πάλι μία πιστοποιημένη «αντικειμενική» μέθοδος. Απλά αποτελεί άλλη μία υποκειμενική προσπάθεια με όλα εκείνα τα λάθη που αυτή μπορεί να εισάγει. Φαίνεται όμως να είναι ο μόνος πρακτικός-εμπειρικός τρόπος ο οποίος έχει κάποιο ουσιαστικό αποτέλεσμα. Δεν μπορείς να κρίνεις μία γρήγορη μηχανή ούτε στην έκθεση ούτε με μία σύντομη βόλτα στην πόλη. Χρειάζεσαι πίστα και να γράψεις χιλιόμετρα.
Το τι δουλειά κάνουν τα φώτα μας πάνω στα απέραντα θεοσκότεινα οροπέδια ή στα έρημα κατάμαυρα βουνά που διατρέχει το δευτερεύον εθνικό οδικό μας δίκτυο ή εν τέλει στην εθνική οδό, δεν έχει απολύτως καμία σχέση με αυτό που αντιλαμβανόμαστε στα στενά γύρω από το σπίτι μας ή μέσα και γύρω από την πόλη μας. Οι συνθήκες είναι εντελώς άλλες. Οι ανάγκες το ίδιο.
Θα πρότεινα αυτή την δοκιμή σε όλους Αν μη τι άλλο είναι μία πολύ ευχάριστη εμπειρία-εκδρομή! Ξεκινήστε μετά τις 01:00 τα μεσάνυχτα, ημέρα καθημερινή αν γίνεται, για Μάντρα – Θήβα – Αράχωβα. Επιστρέψτε αν θέλετε από την εθνική. Τα ξημερώματα θα είστε σπίτι σας γεμάτοι αισθήσεις και χαλαροί. Κάντε τις παρατηρήσεις σας στα γνωστά πλέον πεδία. Η διαδρομή περιλαμβάνει τα πάντα! Ο καιρός τώρα είναι ιδανικός. Φορέστε μπότες και λεπτά χειμερινά γάντια όσοι δεν έχετε χούφτες στο τιμόνι. Ο Παρνασσός δεν αστειεύεται ούτε το καλοκαίρι! Αλλά τι λέω, αυτά τα ξέρετε ήδη… Και σε περίπτωση που μαζευτεί παρέα πέραν τις μίας μοτο θα πρότεινα να κρατήσετε πεντάλεπτες αποστάσεις μεταξύ σας και ραντεβού σε συγκεκριμένα σημεία. Λυπάμαι αλλά αυτή η εμπειρία πρέπει να είναι μοναχική. Εσείς και η απέραντη νύχτα… |
|
| |
Χείρων Member
Ηλικία : 60 Registration date : 30/08/2013
| Θέμα: Απ: Δοκιμή φώτων V-Strom σε πραγματικές συνθήκες. (1500 νυχτερινά χλμ). Σαβ Σεπ 13 2014, 15:32 | |
| Παραλειπόμενα: Αφήνοντας την εθνική οδό Αθηνών Κορίνθου από την έξοδο προς Θήβα, η κίνηση αραίωσε ακόμα περισσότερο. Από το αντίθετο ρεύμα συνάντησα κυρίως νταλίκες με ρυθμό μία ή δύο ανά πέντε λεπτά. Μετά την Θήβα αραίωσαν ακόμα περισσότερο και από την Λειβαδιά και πάνω μέχρι Αράχωβα είναι ζήτημα αν διασταυρώθηκα με δύο αυτοκίνητα. Περίπου έτσι κυμάνθηκε η κίνηση μέχρι σχεδόν την Ναύπακτο όπου και ξημέρωνε και η κίνηση ξυπνούσε. Αυτό που αξίζει να καταγραφεί όμως είναι πως από την έξοδο προς Θήβα μέχρι και του Δελφούς δεν συνάντησα απολύτως κανένα όχημα στο δικό μου ρεύμα! Δεν χρειάστηκε να προσπεράσω ούτε μία φορά και ούτε κάποιος άλλος με πλησίασε για να με προσπεράσει. Δικός μου ο δρόμος!!! Μέσα στους Δελφούς συνάντησα μπροστά μου ένα μικρό φορτηγό που έκανε διανομή εμπορευμάτων. Λίγο παρακάτω στις κατηφόρες με πήρε στο κυνήγι ένα χρέπι μονοκύλινδρο χωρίς πίσω φανάρι. Τον άφησα να φύγει γιατί μου χαλούσε την ησυχία. Για αρκετά χιλιόμετρα ακόμα ταξίδεψα μόνος. Κάπου μετά το Γαλαξίδι με πλησίασε αργά μία μοτό. Έκοψα και της έκανα χώρο να περάσει αλλά αυτή στάθηκε δύο τρία μέτρα πίσω μου και αριστερά μου και πηγαίναμε μαζί για κανα δύο λεπτά σχετικά αργά. Σ εκείνο το σημείο είχα σε λειτουργία τα δίδυμα πυροβόλα σε πλήρη ισχύ. Αυτός φάνηκε να παίζει με τα δικά του φώτα και μάλλον να κάνει σύγκριση. Τελικά άνοιξε το γκάζι και προσπέρασε. Μάλλον cbf με δύο αναβάτες και κίτρινη πινακίδα. Τους πρόλαβα ξανά παρακάτω όταν άρχισα να «ρουφάω» κάποιες ευθείες, και τελικά τους προσπέρασα μπαίνοντας στην Ναύπακτο όπου στάθηκαν για ανεφοδιασμό. Όλη την διαδρομή από την Κόνιτσα μέχρι κοντά στην Σιάτιστα θα μπορούσα να την κάνω στο αντίθετο ρεύμα καθώς δεν συνάντησα ψυχή! Βέβαια εκμεταλλεύτηκα και τα δύο ρεύματα και οδηγούσα κυρίως κάπου στη μέση. Ο άρχων του δρόμου. Τέλειο! «Δεν συνάντησα ψυχή» που λέει ο λόγος!... Σ αυτό το κομμάτι συνάντησα δύο πανέμορφες αλεπουδίτσες που με κοίταξαν για μια στιγμή και έπειτα κρύφτηκαν στις φυλλωσιές. Κάποιοι λαγοί και σκαντζόχοιροι έκαναν βόλτα στο οδόστρωμα με τους πρώτους να την κάνουν με ελαφρά, όταν με έβλεπαν, προς τον πλησιέστερο θάμνο. Το πιο εντυπωσιακό ήταν μία κουκουβάγια που είχε καθίσει στη μέση του δρόμου έχοντας γαντζωμένο στα νύχια της μικρό θήραμα. Την προσπέρασα αργά από την άκρη του δρόμου. Γύρισε το κεφάλι σαν να είχε ρουλεμάν στο λαιμό, με κοίταξε και αδιαφόρησε… Πολλά ματάκια άστραφταν κρυμμένα πίσω από τα φυλλώματα. Κι άλλα τόσα υπήρχαν σίγουρα τριγύρω που δεν φαινόντουσαν καθόλου. Κι όλο σκεφτόμουν άμα τύχει και συναντήσω καμιά αρκούδα να ξύνεται στην μέση του δρόμου τι τακτική να ακολουθήσω. Του λαγού ή της κουκουβάγιας; Η ίδια ερημιά και στο πέρασμα της Καστανιάς. Αυτός ο δρόμος κάποτε έσφυζε από ζωή (και ταλαιπωρία) όλο το εικοσιτετράωρο. Ήταν η κύρια οδική σύνδεση της δυτικής Μακεδονίας με την υπόλοιπη Ελλάδα. Τώρα είναι δρόμος-φάντασμα. Ένοιωσα κι εγώ σαν φάντασμα που επισκέφτηκα ένα παλιό αρχοντικό που τώρα ρημάζει. Απίστευτο συναίσθημα! Ανεβαίνοντας κάπου ανάμεσα στα Πιέρια και στον Όλυμπο, κοντά στο Λιβάδι, συνάντησα ομίχλη. Δυστυχώς ή ευτυχώς ήταν αρκετά αραιή και σύντομη και έτσι δεν μπόρεσα να κάνω καμιά ουσιαστική παρατήρηση σχετικά με τα φώτα του στρομ πέραν του ότι όλα ήταν τόσο όμορφα!.. Την εθνική την βαριέεεεεμαι!... Τώρα βέβαια η κυβέρνηση πήρε μέτρα! Έτσι για να μην προλαβαίνει κανείς να βαρεθεί ενώ ταξιδεύει, συχνά πυκνά πληρώνει διόδια… Είχα χρόνια να ταξιδέψω νύχτα και μάλιστα σε δρόμο με πολλά φορτηγά. Τελικά πάντα τα φορτηγά έμοιαζαν με φωταγωγημένα χριστουγεννιάτικα δένδρα. Τώρα ανακάλυψα πως ακολουθούν και την μόδα των χριστουγεννιάτικων δένδρων. Πλέον όλα φωταγωγούνται με led. Και μάλιστα κυρίως άσπρα. Και δυστυχώς τα φώτα ξένον-πατέντα έχουν ήδη γίνει κοινότυπα και στα φορτηγά. Τι άλλο μας περιμένει…. Τελικά θα καθιερώσω τα νυχτερινά ταξίδια με μοτοσικλέτα. Κάποιες διαδρομές κυρίως το καλοκαίρι εκτός από πανέμορφες με τα φώτα είναι και …(πήγα να γράψω "αρκούδος"! τι με έπιασε; ) …αρκούντως δροσερές! |
|
| |
Miskin Member
Τόπος : ΑΘΗΝΑ Registration date : 25/05/2008
| Θέμα: Απ: Δοκιμή φώτων V-Strom σε πραγματικές συνθήκες. (1500 νυχτερινά χλμ). Σαβ Σεπ 13 2014, 20:31 | |
| Αν ποτέ καούν οι μαμά λάμπες (10 χρόνια έχω τις ίδιες λάμπες) θα δοκιμάσω αυτές προτείνεις. Πάντως με ρελέ (13.6 V γράφει το βολτόμετρο που διαβάζει από το ρελέ) και μαμά λάμπες έκανα τη διαδρομή Δυτική Φραγκίσκα-Καρπενήσι νύχτα και σε καμιά στιγμή δε με προβλημάτισαν τα φώτα μου. Βέβαια άλλο 50 χλμ και άλλο 1500... |
|
| |
Χείρων Member
Ηλικία : 60 Registration date : 30/08/2013
| Θέμα: Απ: Δοκιμή φώτων V-Strom σε πραγματικές συνθήκες. (1500 νυχτερινά χλμ). Σαβ Σεπ 13 2014, 20:55 | |
| - Miskin έγραψε:
- Αν ποτέ καούν οι μαμά λάμπες (10 χρόνια έχω τις ίδιες λάμπες) θα δοκιμάσω αυτές προτείνεις. Πάντως με ρελέ (13.6 V γράφει το βολτόμετρο που διαβάζει από το ρελέ) και μαμά λάμπες έκανα τη διαδρομή Δυτική Φραγκίσκα-Καρπενήσι νύχτα και σε καμιά στιγμή δε με προβλημάτισαν τα φώτα μου. Βέβαια άλλο 50 χλμ και άλλο 1500...
Δεν προτείνω καμιά λάμπα ειδικά. Υπάρχουν διάφορες σπέσιαλ λάμπες απ όλες τις μεγάλες φίρμες. Όλες είναι καλύτερες από τις εντελώς απλές αν κανείς έχει ανάγκη το κάτι παραπάνω. Ακόμα πιο σημαντικό για πολλούς λόγους που έχουμε εξηγήσει κατά καιρούς είναι το ρελέ. Όμως έχει κάποιο κόστος και κάποια πολυπλοκότητα στην εγκατάσταση. Δεν είναι μια απλή αλλαγή λάμπας! Τα 13,6 βόλτ είναι οριακά λίγα για εγκατάσταση ρελέ. Έχεις μεγαλύτερη πτώση τάσης απ ότι θα έπρεπε... Τα μαμά φώτα φυσικά και δεν προβληματίζουν. Πόσο μάλλον αν τα έχεις ενισχύσει με ρελέ! Το "παράπονό" μου είναι ότι κανείς απ όσουν κάνουν κάτι για να βελτιώσουν τα φώτα τους δεν προσπαθεί να μας εξηγήσει ακριβώς τι βλέπει και υπό ποιες συνθήκες το βλέπει. Το ρίχνουν όλοι σε αλληγορίες του στυλ τα φώτα "μαμάνε" ή "ψήνουν λαγούς" ή "σιδερώνουν πετραχήλια". Από την άλλη και κάποιες φωτό που παρουσιάζονται μόνο σαν αναμνηστικές του γεγονότος μπορούν να εκληφθούν. Βέβαια κανείς δεν είναι υποχρεωμένος να πει ή να γράψει τίποτα! Για να μην παρεξηγηθώ κιόλας... |
|
| |
boss vstromhellasforum Enthusiast
Ηλικία : 54 Τόπος : θεσσαλονικη Registration date : 07/07/2009
| Θέμα: Απ: Δοκιμή φώτων V-Strom σε πραγματικές συνθήκες. (1500 νυχτερινά χλμ). Σαβ Σεπ 13 2014, 21:05 | |
| Και μόνο που μοίραστηκες μαζί μας την εμπειρία σου και τα συμπεράσματα σου σ ευχαριστούμε Ελπίζω κάποιοι να πάρουν τα *φωτα* σου Προσωπικά τα angel eyes με έχουν καλύψει πλήρως στο θέμα φωτισμός αλλά επειδή έχω δει παρόμοια με την δική σου δουλειά σε συμφορουμιτης αν δεν είχα αυτά που φοράω τωρα σίγουρα θα ήταν έτσι όπως τα έχεις κάνει Στα γραπτά σου διακρίνεται ενθουσιασμός που μάλλον ειναι δικαιολογημένος Ο τρόπος σου ειναι πιο οικονομικός και εύκολος σε σχέση με τους προτζεκτορες οπότε νομίζω αξίζει |
|
| |
Miskin Member
Τόπος : ΑΘΗΝΑ Registration date : 25/05/2008
| Θέμα: Απ: Δοκιμή φώτων V-Strom σε πραγματικές συνθήκες. (1500 νυχτερινά χλμ). Σαβ Σεπ 13 2014, 21:10 | |
| Για τα volt το γνωρίξω ότι είναι λίγα, η αιτία είναι μάλλον η μπαταρία μου. Πάντως η τάση στους πόλους είναι 13.9-14V. Τώρα για τις εντυπώσεις μου σχετικά με τα φώτα, είναι επαρκέστατα για τις ταχύτητες που κινούμαι. Μιλάω για τη μεγάλη σκάλα. Υ.Γ. Να γράφεις πιο συχνά. Τα λες ωραία! |
|
| |
gatos 1000 gold member
Ηλικία : 41 Τόπος : ΔΡΑΜΑ Registration date : 23/12/2008
| Θέμα: Απ: Δοκιμή φώτων V-Strom σε πραγματικές συνθήκες. (1500 νυχτερινά χλμ). Κυρ Σεπ 14 2014, 00:00 | |
| Μου αρεσει το οτι το καταχαρηκες Και εμενα μου αρεσει το βραδυ.αλλα τα φωτα μου αν και με λαμπες osram 90+ μου φαινονται πολυ αδυναμα. σκεφτομουν να βαλω προτζεκτορες αλλα περιμενω γιατι ο amoulianotis θα εβγαζε τους προτζεκτορες και θα εβαζε λαμπες led.αν και αυτο που εκανες εσυ κοστιζει πολυ λιγοτερο. καλες νυχτερινες βολτες ευχομαι |
|
| |
gatos 1000 gold member
Ηλικία : 41 Τόπος : ΔΡΑΜΑ Registration date : 23/12/2008
| Θέμα: Απ: Δοκιμή φώτων V-Strom σε πραγματικές συνθήκες. (1500 νυχτερινά χλμ). Κυρ Σεπ 14 2014, 00:05 | |
| - gatos 1000 έγραψε:
- Μου αρεσει το οτι το καταχαρηκες
Και εμενα μου αρεσει το βραδυ.αλλα τα φωτα μου αν και με λαμπες osram 90+ μου φαινονται πολυ αδυναμα. σκεφτομουν να βαλω προτζεκτορες αλλα περιμενω γιατι ο amoulianotis θα εβγαζε τους προτζεκτορες και θα εβαζε λαμπες led.αν και αυτο που εκανες εσυ κοστιζει πολυ λιγοτερο. καλες νυχτερινες βολτες ευχομαι Ξεχασα να γραψω οτι περιμενω να ακουσω εντυπωσεις απο τον amoulianoti οταν βαλει led. Εαν καποιος αλλος φιλος εχει βαλει Η4 led θα θελαμε τα φωτα του |
|
| |
Χείρων Member
Ηλικία : 60 Registration date : 30/08/2013
| Θέμα: Απ: Δοκιμή φώτων V-Strom σε πραγματικές συνθήκες. (1500 νυχτερινά χλμ). Κυρ Σεπ 14 2014, 21:41 | |
| Σας ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια! Η προσπάθεια που έκανα να παρουσιάσω την απόδοση των φώτων μου δεν έχει μονάχα τεχνικό προσανατολισμό. Θα ήθελα ταυτόχρονα να ενθαρρύνω όλους τους φίλους να χαρούν την μηχανή τους σε νυχτερινές εξορμήσεις, έστω και κοντινές. Είναι άλλη φάση, κυρίως το καλοκαίρι. Είναι ψυχοθεραπευτικές!... Και είμαι σίγουρος πως πολλοί το ξέρουν ήδη αυτό. Δεν πρέπει να μας απασχολεί αν έχουμε πειραγμένα φώτα ή όχι! Είμαι σχεδόν βέβαιος πως πολλά "πειραγμένα" φώτα φέγγουν τελικά χειρότερα από τα μαμά σε πραγματικές συνθήκες. Απλά οι κάτοχοί τους δεν έχουν μέτρο σύγκρισης. Τα μαμά φώτα είναι πολύ καλά! Με απλή αλλαγή λαμπών γίνονται άριστα! Με τροφοδοσία μέσω ρελέ και ανάλογα την λάμπα γίνονται από άριστα μέχρι εξαιρετικά! Όπως και να έχει, στην πιο απλή τους μορφή, την εργοστασιακή, είναι επαρκή. Αρκεί να είναι καλορυθμισμένα! Καλορυθμισμένα το επαναλαμβάνω! Όταν πήρα την μηχανή στα χέρια μου, το ένα φανάρι έφεγγε πολύ ψηλά και το άλλο πολύ χαμηλά. Επίτηδες! Μ αυτή την ρύθμιση ο προηγούμενος ιδιοκτήτης νόμιζε πως βλέπει πολύ καλύτερα!!! Δεν ξέρω πραγματικά πως να το εξηγήσω! Ίσως κάποιοι να είμαστε «λαγοί» και κάποιοι «κουκουβάγιες». Έκατσα και τα ρύθμισα και απέδωσαν εντυπωσιακά για μοτοσυκλέτα. Αν δεν είχα τις τεχνικές γνώσεις και δεν είχα ψαχτεί στο παρελθόν με ανάλογα θέματα, θα τα άφηνα όπως ήταν και θα ήμουν ικανοποιημένος. Έχω ταξιδέψει στο παρελθόν αναγκαστικά με αυτοκίνητα που είχαν πραγματικά μέτρια ή κακά φώτα. Και με βροχές ομίχλες και ότι παλίοκαιρο θέλετε… Μια χαρά είναι τα φώτα της! |
|
| |
Χείρων Member
Ηλικία : 60 Registration date : 30/08/2013
| Θέμα: Απ: Δοκιμή φώτων V-Strom σε πραγματικές συνθήκες. (1500 νυχτερινά χλμ). Κυρ Σεπ 14 2014, 21:56 | |
|
Έχει επεξεργασθεί από τον/την Χείρων στις Κυρ Σεπ 14 2014, 22:26, 1 φορά |
|
| |
Χείρων Member
Ηλικία : 60 Registration date : 30/08/2013
| Θέμα: Απ: Δοκιμή φώτων V-Strom σε πραγματικές συνθήκες. (1500 νυχτερινά χλμ). Κυρ Σεπ 14 2014, 22:22 | |
| - gatos 1000 έγραψε:
- Μου αρεσει το οτι το καταχαρηκες
Και εμενα μου αρεσει το βραδυ.αλλα τα φωτα μου αν και με λαμπες osram 90+ μου φαινονται πολυ αδυναμα. σκεφτομουν να βαλω προτζεκτορες αλλα περιμενω γιατι ο amoulianotis θα εβγαζε τους προτζεκτορες και θα εβαζε λαμπες led.αν και αυτο που εκανες εσυ κοστιζει πολυ λιγοτερο. καλες νυχτερινες βολτες ευχομαι Πρέπει και να πριζώνουμε ο ένας τον άλλο καμιά φορά! Τα led τα σκέφτομαι κι εγώ και τα παρακολουθώ. Αλλά οι λάμπες που υπάρχουν μέχρι στιγμής είναι προφανές πως έχουν διαφορετικά γεωμετρικά χαρακτηριστικά από τις αλογόνου. Αυτό σημαίνει πως η δέσμη δεν ελέγχεται σωστά από το κάτοπτρο. Και για να έχεις οπτικό πεδίο ακόμα και πάνω από χιλιόμετρο πρέπει η δέσμη να είναι πολύ σωστά ελεγχόμενη. Τι να το κάνω αν κοντά γίνεται κόλαση αλλα μετά από 100 ή 200 ή 300 μέτρα τίποτα; Κι αυτό δεν το καταλαβαίνεις αμέσως και την πατάς νομίζοντας πως έχεις φωτάρες. Νομίζω πως αυτό συμβαίνει και με πολλά χύμα βι-ξέχον. Ένα άλλο που με χαλάει με τα led είναι πως ενώ η cree κατασκευάζει πολλούς τύπους led με θερμοκρασίες λευκού που ξεκινάνε από τους 2500 Κ και με διάφορους συντελεστές χρωματικής απόδοσης, από πολύ καλούς πανω από 90 ή 95 δεν θυμάμαι μέχρι και πιο μάπα, οι κινέζοι που φτιάχνουν τις λάμπες διαλέγουν μόνο το πιο εμπορικό 6000Κ και με συντελεστή χρωματικό μάλλον μάπα. Μέχρι που σκέφτηκα κάποια στιγμή να αγοράσω δύο λάμπες και να τους αλλάξω τα led. Αλλά που τα βρίσκεις και πόσο κάνουν; Λοιπόν αυτές τις osram αλλά +60% τις φορούσα πριν 10 χρόνια στο αυτοκίνητό μου και ήταν εντυπωσιακά δυνατότερες από τις απλες μαμά osram. Δεν μπορώ να το χωνέψω πως οι +90% είναι "πολύ αδύναμες" όπως λές. Κάτι συμβαίνει με τα φώτα σου γενικότερα. Κατ αρχήν μέτρα πτώση τάσης πάνω στα ντουί μήπως τα έχει παίξει η εγκατάστασή σου. Κάποια φίσα; Κάποιος διακόπτης;... Μετά έλεγξε την ρύθμιση των προβολέων. Μην παίζεις με λάμπες αν δεν λύσεις αυτά πρώτα! Και δες τι γίνεται μην πάρεις και καμιά φωτιά!... |
|
| |
socrates vstromhellasforum Fanatic
Τόπος : Αθήνα, Χαλκίδα Registration date : 25/06/2010
| Θέμα: Απ: Δοκιμή φώτων V-Strom σε πραγματικές συνθήκες. (1500 νυχτερινά χλμ). Κυρ Σεπ 14 2014, 23:03 | |
| - Χείρων έγραψε:
- Δεν ήταν λίγες οι φορές που νόμισα πως έρχεται κάποιο όχημα από το αντίθετο ρεύμα με τα μεγάλα του φώτα! Και ήταν απλά μία πινακίδα που "μούντζωνε" την αλαζονεία μου.
Σωραίος! |
|
| |
Χείρων Member
Ηλικία : 60 Registration date : 30/08/2013
| Θέμα: Απ: Δοκιμή φώτων V-Strom σε πραγματικές συνθήκες. (1500 νυχτερινά χλμ). Δευ Σεπ 15 2014, 01:32 | |
| Παρατηρώντας ξανά τις μετρήσεις που ανέβασα στο παραδίπλα thread, δηλαδή τις μετρήσεις του Daniel Stern που συναρτούν την τάση τροφοδοσίας και τα εκπεμπόμενα lumen ενος λαμπτήρα πυράκτωσης αλογόνου αυτές δηλαδή: 10.5V : 510 lumens 11.0V : 597 lumens 11.5V : 695 lumens 12.0V : 803 lumens 12.5V : 923 lumens 12.8V : 1000 lumens ←Rated output voltage 13.0V : 1054 lumens 13.5V : 1198 lumens 14.0V : 1356 lumens ←Rated life voltage 14.5V : 1528 lumens κάνω μερικούς υποθετικούς υπολογισμούς: Αν πχ στα 12,8 βολτ ένας τυπικός λαμπτήρας έχει έξοδο 1000 lumen, τότε μπορούμε να υποθέσουμε πως ένας Xtreme vision +100% έχει χαλαρά 1500 lumen. Βασικά διαφημίζεται έμμεσα σαν 2000 lumen (+100%) αλλά πες συντηρητικά ας είναι μόνο 1500. Τότε στα 14,5 βολτ, τάση που προσεγγίζουμε με μία καλή εγκατάσταση με ρελέ, και που ο απλός αλογόνου ξεπερνά τα 1500 lumen, μπορούμε πάλι να υποθέσουμε πως ο +100% λαμπτήρας έχει χαλαρά τα 2250 lumen. Θεωρητικά θα έπρεπε να φτάνει στα 3000 lumen αλλά ας είμαστε συντηρητικοί. Για τεχνολογία μιλάμε όχι για πολιτική... Αν διπλασιάσουμε τώρα αυτά τα νούμερα, βλέπετε διπλά είναι τα φανάρια μας, μιλάμε για μία έξοδο 4500 lumen που μπορεί εντέλει να είναι στην πράξη 5000 ή και ακόμα περισσότερα lumen! Οπωσδήποτε όμως έχουμε μία απόδοση περίπου 4500 lumen. Αυτή η απόδοση αντιστοιχεί περίπου με μία και μισή λάμπα ξένον. 3000 lumen η μία αποδίδουν τυπικά αυτές. Επιπλέον αυτά τα 4500 - 5000 lumen που παίρνουμε από τις δύο αλογόνου είναι απολύτως ελεγχόμενα από τα κάτοπτρά μας και ορθά εστιασμένα. Κατευθυνόμενα δε με απόλυτη ακρίβεια εκεί ακριβώς που πρέπει. Πράγμα που δικαιολογεί και τις εξωπραγματικές επιδόσεις σε βάθος δέσμης που παρατήρησα. Απεναντίας τα τύπου "ότι νάνε" ξένον μπορεί να αποδίδουν 6000 lumen αλλά τα σκορπάνε άτσαλα δεξιά αριστερά πάνω κάτω καθώς τα κάτοπτρα δεν είναι συμβατά οπότε είναι δώρο-άδωρο. Φέγγουν πολύ δυνατά στα πρώτα μέτρα, εκεί που παίζεται και το παιχνίδι των εντυπώσεων μεσα στο αστικό περιβάλλον. Αλλά μάλλον χάνουν το παιχνίδι στο μεγάλο βάθος πεδίου. Σκεδάζουν την δέσμη τους εκτός στόχου. Εξάλλου δεν έχω δει ποτέ φωτογραφία ή βίντεο να δείχνει τι γίνεται μερικές εκατοντάδες μέτρα μπροστά. Κι όταν οδηγάμε "αργά", με μόλις 120 χαω, σε τρία (3) δευτερόλεπτα έχουμε καλύψει ήδη τα 100 μέτρα!!! Αυτό μένει να αποδειχθεί! Αλλά δεν μπορώ να το αποδείξω εγώ. Εγώ φοράω αλογόνου!... |
|
| |
billaras
Τόπος : Θεσσαλονικη Registration date : 11/04/2012
| Θέμα: Απ: Δοκιμή φώτων V-Strom σε πραγματικές συνθήκες. (1500 νυχτερινά χλμ). Τρι Σεπ 16 2014, 22:37 | |
| Με αυτην την συνδεσμολογια, τα φωτα σβηνουν κατα την εκκινηση με μιζα ή οχι? Εννοω βεβαια μονο τα μοντελα που ετσι και αλλιως εχουν αυτην την λειτουργια και οχι τα παλαιοτερα... |
|
| |
Χείρων Member
Ηλικία : 60 Registration date : 30/08/2013
| Θέμα: Απ: Δοκιμή φώτων V-Strom σε πραγματικές συνθήκες. (1500 νυχτερινά χλμ). Τετ Σεπ 17 2014, 00:33 | |
| - billaras έγραψε:
- Με αυτην την συνδεσμολογια, τα φωτα σβηνουν κατα την εκκινηση με μιζα ή οχι? Εννοω βεβαια μονο τα μοντελα που ετσι και αλλιως εχουν αυτην την λειτουργια και οχι τα παλαιοτερα...
Όσα έσβηναν συνεχίζουν να σβήνουν. Όσα πάλι δεν έσβηναν συνεχίζουν να μην σβήνουν. Δεν αλλάζει τίποτα! Αν και η ερώτηση πιστεύω απευθύνεται εδώ: https://www.vstromhellasforum.com/t11913-topic |
|
| |
DΙMΙTRΙS
Ηλικία : 46 Τόπος : Αθήνα - Γιάννενα Registration date : 29/11/2008
| Θέμα: Απ: Δοκιμή φώτων V-Strom σε πραγματικές συνθήκες. (1500 νυχτερινά χλμ). Παρ Σεπ 19 2014, 22:25 | |
| Φίλε μου Χείρων, εξαιρετική η παρουσίασή σου, αλλά όταν λες ότι ρύθμισες τη δέσμη, πώς ακριβώς το έκανες;
|
|
| |
Χείρων Member
Ηλικία : 60 Registration date : 30/08/2013
| Θέμα: Απ: Δοκιμή φώτων V-Strom σε πραγματικές συνθήκες. (1500 νυχτερινά χλμ). Σαβ Σεπ 20 2014, 12:33 | |
| - DΙMΙTRΙS έγραψε:
- Φίλε μου Χείρων, εξαιρετική η παρουσίασή σου, αλλά όταν λες ότι ρύθμισες τη δέσμη, πώς ακριβώς το έκανες;
Ευχαριστώ! Όταν αγόρασα την μηχανή τα φώτα ήταν όπως νανε. Κατ αρχήν στήθηκα απέναντι από τοίχο και τα έφερα στο ίδιο ύψος. Ευτυχώς δεν είχαν πειράξει το δεξιά αριστερά. Δηλαδή σε απόσταση μερικών μέτρων οι δέσμες είχαν απόσταση μεταξύ τους όσο περίπου και τα φανάρια. Μετά πήγα κάποια μέτρα πίσω από ένα παρκαρισμένο αυτοκίνητο και κοίταξα να φέρω τα φώτα ανάμεσα στην πινακίδα και στο πίσω παράθυρο. Να μην μπαίνουν δηλαδή στο σαλόνι ή στον αριστερό καθρεφτη του μπροστά. Αυτά τα δοκίμασα και στην πράξη μέσα στην κίνηση. Με την ρύθμιση η δέσμη της χαμηλής σκάλας κόβει αρκετά μέτρα μπροστά, ώστε να μπορείς να οδηγήσεις με 80 χαω πχ σε σκοτεινό δρόμο και το βασικότερο σε καμία περίπτωση δεν ενοχλεί τους μπροστά σε ίσιο δρόμο. Έχω την εντύπωση πως μπορώ να την ανεβάσω ένα κλικ ακόμα. Αλλά ...κρατιέμαι! |
|
| |
DΙMΙTRΙS
Ηλικία : 46 Τόπος : Αθήνα - Γιάννενα Registration date : 29/11/2008
| Θέμα: Απ: Δοκιμή φώτων V-Strom σε πραγματικές συνθήκες. (1500 νυχτερινά χλμ). Κυρ Σεπ 21 2014, 00:27 | |
| - Χείρων έγραψε:
- DΙMΙTRΙS έγραψε:
- Φίλε μου Χείρων, εξαιρετική η παρουσίασή σου, αλλά όταν λες ότι ρύθμισες τη δέσμη, πώς ακριβώς το έκανες;
Ευχαριστώ! Όταν αγόρασα την μηχανή τα φώτα ήταν όπως νανε. Κατ αρχήν στήθηκα απέναντι από τοίχο και τα έφερα στο ίδιο ύψος. Ευτυχώς δεν είχαν πειράξει το δεξιά αριστερά. Δηλαδή σε απόσταση μερικών μέτρων οι δέσμες είχαν απόσταση μεταξύ τους όσο περίπου και τα φανάρια.
Μετά πήγα κάποια μέτρα πίσω από ένα παρκαρισμένο αυτοκίνητο και κοίταξα να φέρω τα φώτα ανάμεσα στην πινακίδα και στο πίσω παράθυρο. Να μην μπαίνουν δηλαδή στο σαλόνι ή στον αριστερό καθρεφτη του μπροστά. Αυτά τα δοκίμασα και στην πράξη μέσα στην κίνηση.
Με την ρύθμιση η δέσμη της χαμηλής σκάλας κόβει αρκετά μέτρα μπροστά, ώστε να μπορείς να οδηγήσεις με 80 χαω πχ σε σκοτεινό δρόμο και το βασικότερο σε καμία περίπτωση δεν ενοχλεί τους μπροστά σε ίσιο δρόμο.
Έχω την εντύπωση πως μπορώ να την ανεβάσω ένα κλικ ακόμα. Αλλά ...κρατιέμαι!
Ευχαριστώ για την απάντηση. Γιατί έχω την εντύπωση ότι στις αριστεροτίμονες χώρες η αριστερή δέσμη είναι πιο χαμηλά σε όλα τα οχήματα; |
|
| |
Χείρων Member
Ηλικία : 60 Registration date : 30/08/2013
| Θέμα: Απ: Δοκιμή φώτων V-Strom σε πραγματικές συνθήκες. (1500 νυχτερινά χλμ). Κυρ Σεπ 21 2014, 00:48 | |
| - DΙMΙTRΙS έγραψε:
Ευχαριστώ για την απάντηση. Γιατί έχω την εντύπωση ότι στις αριστεροτίμονες χώρες η αριστερή δέσμη είναι πιο χαμηλά σε όλα τα οχήματα; Απο όσο γνωρίζω στο ίδιο ύψος ρυθμίζονται. Έχει αλλάξει κάτι πρόσφατα; http://www.danielsternlighting.com/tech/aim/aim.html |
|
| |
andreasp vstromhellasforum Fanatic
Ηλικία : 47 Τόπος : Αθήνα Registration date : 29/01/2010
| Θέμα: Απ: Δοκιμή φώτων V-Strom σε πραγματικές συνθήκες. (1500 νυχτερινά χλμ). Κυρ Σεπ 21 2014, 07:46 | |
| - Χείρων έγραψε:
- DΙMΙTRΙS έγραψε:
Ευχαριστώ για την απάντηση. Γιατί έχω την εντύπωση ότι στις αριστεροτίμονες χώρες η αριστερή δέσμη είναι πιο χαμηλά σε όλα τα οχήματα; Απο όσο γνωρίζω στο ίδιο ύψος ρυθμίζονται. Έχει αλλάξει κάτι πρόσφατα;
http://www.danielsternlighting.com/tech/aim/aim.html
Σε αυτό θα συμφωνήσω με τον απο πάνω. Τα δεξιά, μπορούν να χτυπάνε πιο ψηλά απο τα αριστερά, και έτσι ρυθμίζονται τα φώτα και απο τους κατασκευαστές αλλά και τους ηλεκτρολόγους , ΚΤΕΟ κλπ. Δεξιά σου έχεις χορτάρια και όχι αντίθετα διερχόμενα οχήματα που τους τυφλώνεις + το γεγονός ότι έτσι βλέπεις καλύτερα τα όρια του δρόμου. |
|
| |
Χείρων Member
Ηλικία : 60 Registration date : 30/08/2013
| Θέμα: Απ: Δοκιμή φώτων V-Strom σε πραγματικές συνθήκες. (1500 νυχτερινά χλμ). Κυρ Σεπ 21 2014, 11:12 | |
| - andreasp έγραψε:
Σε αυτό θα συμφωνήσω με τον απο πάνω. Τα δεξιά, μπορούν να χτυπάνε πιο ψηλά απο τα αριστερά, και έτσι ρυθμίζονται τα φώτα και απο τους κατασκευαστές αλλά και τους ηλεκτρολόγους , ΚΤΕΟ κλπ. Δεξιά σου έχεις χορτάρια και όχι αντίθετα διερχόμενα οχήματα που τους τυφλώνεις + το γεγονός ότι έτσι βλέπεις καλύτερα τα όρια του δρόμου. Δεν το ήξερα... Αν και ο Δημήτρης είπε ότι χαμηλώνουμε αριστερά. Εσύ λές σηκώνουμε δεξιά και δεν είναι ακριβώς το ίδιο. Ποιο απο τα δύο φανάρια θα είναι το στανταρ; Προσωπικά περισσότερο σαν πρακτική της πιάτσας μου ακούγεται παρά σαν επίσημη νόρμα. Εξαιρούνται κάποια πολύ σύγχρονα αυτοκίνητα που αλληθωρίζουν τα φώτα τους κατά περίσταση. |
|
| |
K0k0$ vstromhellasforum Fanatic
Ηλικία : 45 Τόπος : Αθηνα Registration date : 06/06/2011
| Θέμα: Απ: Δοκιμή φώτων V-Strom σε πραγματικές συνθήκες. (1500 νυχτερινά χλμ). Κυρ Σεπ 21 2014, 12:48 | |
| Δεν αλλαζει τιποτα στο υψος της δεσμης σε αριστερο/δεξι φαναρι ουτε στις αριστεροτιμονες, ουτε στις δεξιοτιμονες χωρες. Το κατοπτρο αλλαζει σχημα μονο, και κατα συνεπεια η δεσμη. Σε εμας κανει σπασιμο η δεξια πλευρα προς τα πανω, στις δεξιοτιμονες χωρες κανει σπασιμο η αριστερη ακρη της δεσμης.
Δηλαδη σε εμας η δεσμη ειναι: __/ __/
Στις αριστεροτιμονες χωρες ειναι: \__ \__
Οι οριζοντιες δεσμες ειναι παντα στο ιδιο υψος, κακως ορισμενοι σηκωνουν τη δεξια δεσμη πιο ψηλα, καθως σε μια δεξια στροφη ο απεναντι εχει το δεξι σου φαναρι στη μουρη του.
Γενικοτερα ειμαι της αποψης οτι ρευμα με ρελε απευθειας απο μπαταρια και λαμπες τυπου Nightbreaker, X-treme vision κτλ ειναι πολυ ανωτερα απο οποιοδηποτε Χenon...
Χειρωνα, οι καταναλωσεις ισχυος που αναφερεις ειναι αναποδα. Στις Η4 η μεσαια "καιει" ονομαστικα 60w και η μεγαλη 55w, αρα στη μεσαια εχεις μεγαλυτερη καταναλωση.
|
|
| |
Χείρων Member
Ηλικία : 60 Registration date : 30/08/2013
| Θέμα: Απ: Δοκιμή φώτων V-Strom σε πραγματικές συνθήκες. (1500 νυχτερινά χλμ). Κυρ Σεπ 21 2014, 15:36 | |
| - K0k0$ tis Aravias έγραψε:
- Δεν αλλαζει τιποτα στο υψος της δεσμης σε αριστερο/δεξι φαναρι ουτε στις αριστεροτιμονες, ουτε στις δεξιοτιμονες χωρες. Το κατοπτρο αλλαζει σχημα μονο, και κατα συνεπεια η δεσμη. Σε εμας κανει σπασιμο η δεξια πλευρα προς τα πανω, στις δεξιοτιμονες χωρες κανει σπασιμο η αριστερη ακρη της δεσμης.
Δηλαδη σε εμας η δεσμη ειναι: __/ __/
Στις αριστεροτιμονες χωρες ειναι: \__ \__
Έτσι ξέρω κι εγώ! - K0k0$ tis Aravias έγραψε:
- Οι οριζοντιες δεσμες ειναι παντα στο ιδιο υψος, κακως ορισμενοι σηκωνουν τη δεξια δεσμη πιο ψηλα, καθως σε μια δεξια στροφη ο απεναντι εχει το δεξι σου φαναρι στη μουρη του.
Γενικοτερα ειμαι της αποψης οτι ρευμα με ρελε απευθειας απο μπαταρια και λαμπες τυπου Nightbreaker, X-treme vision κτλ ειναι πολυ ανωτερα απο οποιοδηποτε Χenon...
Συμφωνούμε απόλυτα! Μονο που αυτό δεν είναι άμεσα αντιληπτό και κυρίως σε συνθήκες πόλης. Πρέπει να το ψάξει κανείς - K0k0$ tis Aravias έγραψε:
- Χειρωνα, οι καταναλωσεις ισχυος που αναφερεις ειναι αναποδα. Στις Η4 η μεσαια "καιει" ονομαστικα 60w και η μεγαλη 55w, αρα στη μεσαια εχεις μεγαλυτερη καταναλωση.
Αυτό κάπου το έχω διαβάσει κι εγώ. Θα το τσεκάρω με την πρώτη ευκαιρία. |
|
| |
| Δοκιμή φώτων V-Strom σε πραγματικές συνθήκες. (1500 νυχτερινά χλμ). | |
|