| Νέα νομοθεσία για τα κράνη στην ΕΕ | |
|
Συγγραφέας | Μήνυμα |
---|
sotirispap
Registration date : 04/08/2012
| Θέμα: Νέα νομοθεσία για τα κράνη στην ΕΕ Σαβ Νοε 16 2013, 09:42 | |
| Καλημέρα παιδιά και καλές γιορτές να έχουμε. Πριν περίπου 2 μήνες ειχα κάνει ενα post και σας ρώταγε για αγορα κράνους. Μετα απο πολυ ψάξιμο ήμουνα ενα κλικ πριν την αγορα του HJC RPHA απο ενα αγγλικό site που είχαν προτείνει κάποια παιδιά απο εσάς. Μέχρι που μίλησα με έναν φίλο μου και πάγωσε η αγορα. Ο λόγος ηταν οτι αλλάζει η νομοθεσία για τα κράνη και τις προδιαγραφές τους. Μου ανέφερε οτι υπήρχαν πολλά ατυχήματα και μυνησεις απο καταναλωτές σε εταιρίες κρανών που τα κράνη τους ηταν carbon και ζυγιζαν 800 και 900gram αλλα στην πράξη ηταν τσόφλια. Απλά οι εταιρίες στηρίζοντουσαν στο οτι είχαν βγάλει πολυ ελαφρύ κράνος. Έτσι η ΕΕ άλλαξε την νομοθεσία και σύμφωνα με τις νέες προδιαγραφές κανένα κράνος δεν πρεπει να ζυγίζει κάτω απο 1300 gram(+) (-) 50. Κάτι αντίστοιχο νομίζω ισχύει και στις ΗΠΑ. Οπότε ένας παράγοντας για αγορα κράνους που ηταν το βάρος, πρακτικά παύει να ισχύει. Σημασία εχει η κατανομή του βάρους ή αλλιως το βάρος άνα μονάδα επιφάνειας και πόσο σωστά εχει κατανανεμηθει το βάρος στο κράνος, κάτι το οποίο ΜΟΝΟ στην πράξη λογικα μπορεί να καταλάβει κάποιος αγοραστής. Ενα άλλο κριτήριο ειναι τα test του site. sharp.direct.gov.uk. Σύμφωνα με τα παραπάνω λοιπόν θα πρεπει να βγω πάλι βόλτα σε ολα τα καταστήματα και να πάρω στα σοβαρά υπόψιν τις δοκιμές του προαναφερθέντος site και να δώ πιο κρανος μου κάθεται καλα στο κεφάλι και να το αγοράσω μέχρι τα Χριστούγεννα γιατι το προηγούμενο έκλεισε 5ετία. Οποίες συμβουλές ή απόψεις δεκτές. |
|
| |
AYTOS moderator
Τόπος : Macedonia - Thessaloniki - Toumba...Από το 356 π.χ Registration date : 07/05/2011
| Θέμα: Απ: Νέα νομοθεσία για τα κράνη στην ΕΕ Σαβ Νοε 16 2013, 10:59 | |
| Καλό θα ήταν αν έχεις κάποιο λινκ να το έβαζες για να ενημερωθούμε περισσότερο. _________________ Alexandros . .. ♬ ♫ ♪ ♪ ♫ ♬ Thessaloniki - Macedonia - Hellas - Europe - World - ............. |
|
| |
δίας vstromhellasforum Enthusiast
Ηλικία : 42 Τόπος : Θεσσαλονίκη Registration date : 07/06/2010
| Θέμα: Απ: Νέα νομοθεσία για τα κράνη στην ΕΕ Σαβ Νοε 16 2013, 11:23 | |
| - AYTOS έγραψε:
- Καλό θα ήταν αν έχεις κάποιο λινκ να το έβαζες για να ενημερωθούμε περισσότερο.
|
|
| |
nikSalonik Administrator
Ηλικία : 63 Τόπος : Νεάπολη θεσσαλονίκη Registration date : 09/10/2008
| Θέμα: Απ: Νέα νομοθεσία για τα κράνη στην ΕΕ Σαβ Νοε 16 2013, 11:58 | |
| οπως και καλο θα ήταν ..αφου βγάζουν νομους οδηγίες και προδιαγραφές για την ασφάλεια των οδηγών ...και "έμμεσα" μας υποχρεώνουν να αγοράζουμε ΑΚΡΙΒΟ εξοπλισμό "ειδικών προδιαγραφών " ...και το κανουν ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΛΟ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΜΑΣ ...ας μην εισπράττουν ΦΠΑ ωστε να εχουν μια πιο προσιτη τιμη πρόσκτησης οπως και στην ΑΓΓΛΙΑ ... οχι γιατι τζαμπα υπογραφες μαζεύουμε επι τη ευκαιρία ΡΙΧΤΕ ΤΗΝ ΨΗΦΟ ΣΑΣ ΕΔΩ _________________ VIDEO απο τις εξορμησεις μας
το καλύτερο δ ώ ρ ο σ 'εναν μοτοσυκλετιστή ειναι η ...επόμενη βόλτα... ...γιατι η ζωή ειναι σαν την μοτοσυκλέτα...δεν έχει όπισθεν !!!
Vstromhellasforum...μεσα μου κι εξω μου ....
|
|
| |
tazakos gold member
Ηλικία : 44 Τόπος : Καλλιθέα ,από Καβαλα Registration date : 22/05/2008
| Θέμα: Απ: Νέα νομοθεσία για τα κράνη στην ΕΕ Σαβ Νοε 16 2013, 13:04 | |
| δεν ισχύει η εν λόγω πληροφορία. αν μπορεί ο κατασκευαστής να περάσει τις προδιαγραφές ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ακόμη και 200γρ να ζυγίζει το κράνος τότε παίρνει έγκριση. Αν είναι τσόφλι ακόμη και 2 κιλών αν δεν περάσει προδιαγραφές δεν παίρνει έγκριση τύπου.
Το 1300 δεν ισχύει πάντως, ούτε κ υπάρχει αναθεώρηση σε κάτι..αρβύλα είναι. |
|
| |
Minas Member
Ηλικία : 54 Τόπος : Θεσσαλονίκη Registration date : 28/09/2011
| Θέμα: Απ: Νέα νομοθεσία για τα κράνη στην ΕΕ Σαβ Νοε 16 2013, 15:00 | |
| Αν θυμάμαι καλά, η μέθοδος Sharp είναι υποκειμενική..Θυμάμαι πάντως πως έβγαζε τα Arai για τον @ούτσο.. |
|
| |
Jim The Greek Member
Ηλικία : 34 Τόπος : Θεσσαλονίκη - Γκραν Κανάρια Registration date : 02/11/2012
| Θέμα: Απ: Νέα νομοθεσία για τα κράνη στην ΕΕ Σαβ Νοε 16 2013, 15:15 | |
| - niksalonik έγραψε:
- οπως και καλο θα ήταν ..αφου βγάζουν νομους οδηγίες και προδιαγραφές για την ασφάλεια των οδηγών ...και "έμμεσα" μας υποχρεώνουν να αγοράζουμε ΑΚΡΙΒΟ εξοπλισμό "ειδικών προδιαγραφών " ...και το κανουν ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΛΟ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΜΑΣ ...ας μην εισπράττουν ΦΠΑ ωστε να εχουν μια πιο προσιτη τιμη πρόσκτησης οπως και στην ΑΓΓΛΙΑ ...
οχι γιατι τζαμπα υπογραφες μαζεύουμε
επι τη ευκαιρία ΡΙΧΤΕ ΤΗΝ ΨΗΦΟ ΣΑΣ ΕΔΩ +650 |
|
| |
sotirispap
Registration date : 04/08/2012
| Θέμα: Απ: Νέα νομοθεσία για τα κράνη στην ΕΕ Σαβ Νοε 16 2013, 17:42 | |
| Παίδες sorry αν ειναι ράδιο αρβυλα αυτο που ανέφερα με την αλλαγή των προδιαγραφών. Δεν γνωρίζω γιαυτο και άνοιξα αυτο το post. Οπότε αν ειναι υποκειμενικά τα αποτελέσματα αυτού του site με πιο τρόπο μπορούμε να ξέρουμε αν το κρανος ειναι ασφαλές ή οχι. Γιατι δεν μπορεί Arai κράνος που κοστίζει σχεδόν όσο ένας μισθός τώρα πια στην Ελλάδα να μην περνάει τα crush test του εν λόγω site. Υπαρχει κάποια αξιόπιστη πηγή ? |
|
| |
socrates vstromhellasforum Fanatic
Τόπος : Αθήνα, Χαλκίδα Registration date : 25/06/2010
| Θέμα: Απ: Νέα νομοθεσία για τα κράνη στην ΕΕ Σαβ Νοε 16 2013, 18:21 | |
| Πάντως είναι αλήθεια ότι πρέπει να βγει ανανεωμένο ευρωπαϊκό ασφάλειας ECE, ενημερωμένο με τις νέες τεχνολογίες προστασίας. Το υπάρχων είναι αρκετά παλιό. To αμερικάνικο SNEL για παράδειγμα ανανεώθηκε το 2005, το 2010 και ετοιμάζεται νέα έκδοση. Η πιστοποίηση κράνους μοτοσυκλέτας από ανεξάρτητο τρίτο φορέα είναι πονεμένη ιστορία. Δυστυχώς έχουμε φτάσει στο σημείο να έχουμε διαφορετικές πιστοποιήσεις με διαφορετικά κριτήρια. Κυρίως υπάρχουν οι αμερικάνικες (snel, dot), οι αγγλικές (sharp, acu) και η ευρωπαϊκή (ECE). Αυτό από μόνο του δημιουργεί μεγάλη σύγχυση (ένα κράνος μπορεί να περάσει μια πιστοποίηση και να κοπεί σε άλλη και το αντίστροφο) και φυσικά εύλογη κριτική. Πλέον έχουμε φτάσει οι εταιρίες να βγάζουν διαφορετικά μοντέλα για διαφορετικές αγορές και δεν είναι μόνο για το σχήμα του κεφαλιού. Ασιατικό με ευρωπαϊκό σχήμα κεφαλιού το καταλαβαίνω, όμως όχι το αμερικάνικο και ευρωπαϊκό που έχει ως αποτέλεσμα διαφορά σε βάρος του κράνους. Σε γενικές γραμμές το (αρχικό) SNEL πρότυπο απαιτεί πιο σκληρό κέλυφος σε όλα τα σημεία του κράνους (τυχαίο σημείο κρούσης και δοκιμάζεται και στην διάτρηση από αμβλύ αντικείμενο), όμως δεν εξετάζει πόσα G δέχεται το εσωτερικό του κεφαλιού μας και αν απορροφάει το κράνος την κρούση όσο πρέπει (αυτό το διορθώνουν σε νεώτερες εκδόσεις). Από την άλλη το DOT που μοιάζει με το ευρωπαϊκό δίνει σημασία και στην εσωτερική μετάδοση της κρούσης (πιο αυστηρό από το SNEL) ΟΜΩΣ δεν ελέγχει την κρούση στην περιοχή του σαγονιού (σε αντίθεση νομίζω με το Ευρωπαϊκό). Βέβαια και η κρούση στα ίδια σημεία σημαίνει ότι και οι κατασκευαστές φτιάχνουν τα κράνη τους να είναι ενισχυμένα στα σημεία αυτά και όχι σε μια τυχαία κρούση και χωρίς να υπολογίζεται τυχών διάτρηση από γωνία (διαφορά δρόμου από πίστα). Θα μπορούσε να υπάρχει ένα ανανεωμένο (πιο αυστηρό πρότυπο) που θα λάμβανε υπόψη τις νέες τεχνολογίες και τεστ σε πιο κοντινές στην πραγματικότητα συνθήκες. Το πόσο κοστίζει ένα κράνος δεν σημαίνει απαραίτητα ότι προσφέρει περισσότερη ή λιγότερη ασφάλεια. |
|
| |
Hypersonic vstromhellasforum Enthusiast
Ηλικία : 47 Τόπος : Πετρουπολη, Καλλιθεα Registration date : 12/04/2010
| Θέμα: Απ: Νέα νομοθεσία για τα κράνη στην ΕΕ Σαβ Νοε 16 2013, 21:44 | |
| - socrates έγραψε:
- Το πόσο κοστίζει ένα κράνος δεν σημαίνει απαραίτητα ότι προσφέρει περισσότερη ή λιγότερη ασφάλεια.
Αν 2 κρανη κοστιζουν 250? και 500?, ναι δεν σημαίνει απαραίτητα ότι προσφέρει περισσότερη ή λιγότερη ασφάλεια.Αν κοστιζουν 50? και 250?, τοτε σημαινει.... |
|
| |
socrates vstromhellasforum Fanatic
Τόπος : Αθήνα, Χαλκίδα Registration date : 25/06/2010
| Θέμα: Απ: Νέα νομοθεσία για τα κράνη στην ΕΕ Κυρ Νοε 17 2013, 09:36 | |
| - Hypersonic έγραψε:
- socrates έγραψε:
- Το πόσο κοστίζει ένα κράνος δεν σημαίνει απαραίτητα ότι προσφέρει περισσότερη ή λιγότερη ασφάλεια.
Αν 2 κρανη κοστιζουν 250? και 500?, ναι δεν σημαίνει απαραίτητα ότι προσφέρει περισσότερη ή λιγότερη ασφάλεια.
Αν κοστιζουν 50? και 250?, τοτε σημαινει.... Η τιμή ενός προϊόντος διαμορφώνεται αθροιστικά σαν σύνολο παραγόντων όπως το επίπεδο ποιότητας, χαρακτηριστικά, στυλ, ονομασία και συσκευασία. Όμως είναι και πολιτική των εταιριών* και παράγοντες που αφορούν κόστη λειτουργίας, και ο ανταγωνισμός. *Πουλάω σε τιμή που μπορώ να βρίσκω αγοραστές αλλά βγάζω και max κέρδος. Επομένως σαν καταναλωτής αποφεύγω να δεχτώ αβίαστα την ρήση "ότι πληρώνεις παίρνεις", ακόμα και αν θεωρείται λογικό ότι στα 50? δεν μπορεί να υπάρξει αντικειμενικά ποιοτικό προϊόν. Δικιά μου εκτίμηση με τα σημερινά δεδομένα. Ένα κράνος στα 200 - 300 ευρώ μπορεί να προσφέρει σε θέμα ασφάλειας ότι προσφέρει ένα κράνος των 500, και έχει ένα σημαντικό -μη αμελητέο- πλεονέκτημα… μπορεί να αντικατασταθεί σε περίπτωση φθοράς - πτώσης πολύ πιο εύκολα αν χρειαστεί. Όσο και ωραία να είναι δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι είναι αναλώσιμα. Ένα ακριβό κράνος που έχει υποστεί πτώση είναι λιγότερο ασφαλές από ένα καινούργιο κράνος έστω και αν κοστίζει λιγότερα χρήματα. |
|
| |
| Νέα νομοθεσία για τα κράνη στην ΕΕ | |
|