- Highlander έγραψε:
- Άνοιξες μεγάλο και σοβαρό θέμα.
Δεν θέλω να σχολιάσω γιατί θα πέσουν να με φάνε.
Λέω μόνο πως είμαι υπέρ σου.
εγώ για να με φάνε το είπα τι νομιζές, το θέλω το σχόλιο σου
Προπονητική ποδηλασίας : Κάνοντας ποδηλασία με ασφάλεια στους ελληνικούς δρόμους.
Από: Triathlonworld Κατηγορία: Αθλητική Επιστήμη, Ψυχολογία
Κείμενο : Γιάννης Ψαρέλης -Προπονητική Ομάδα Smart Sport & Συντακτική Ομάδα TriathlonWorld & Triathlon.gr (Email :info@triathlonworld.gr). Δυστυχώς ζούμε σε μία χώρα όπου δεν υπάρχει ποδηλατική παιδεία και οι οδηγοί αυτοκινήτων δε σέβονται τους ποδηλάτες. Τα πράγματα φυσικά έχουν καλυτερέψει σε σχέση με παλιά, όμως και πάλι δεν είναι στο επίπεδο άλλων ευρωπαικών πόλεων και χωρών. Τη δεκαετία του 80 και στις αρχές της δεκαετίας του 90 υπήρχαν φορές που κάναμε προπόνηση και οδηγοί για να μας τρομάξουν φρέναραν απότομα από πίσω μας, λεωφορεία περνούσαν ξυστά από εμάς ή οδηγοί μας κόρναραν πολύ έντονα κάνοντας μας άσχημες χειρονομίες… και σε ακραίες περιπτώσεις μηχανάκια ερχόντουσαν για να σε σπρώξουν να πέσεις κάτω κ.λπ.
Όμως ακόμα και σε χώρες όπου υπάρχει μεγαλύτερος σεβασμός, ο κίνδυνος ατυχήματος είναι πολύ μεγάλος, ιδίως όταν δεν τηρούμε κάποιους κανόνες ασφαλείας :
1)Συντήρηση & έλεγχος ποδηλάτου : Φροντίζουμε το ποδήλατό μας να είναι καλοδιατηρημένο και πριν φύγουμε από το σπίτι για να βγούμε στο δρόμο πρέπει να τσεκάρουμε τα λάστιχα μας για τυχόν φθορές (καθώς και την πίεσή τους), τη σωστή λειτουργία των φρένων και να ελέγχουμε πολύ γρήγορα το σφίξιμο στις βίδες του λαιμού, τιμονιού και της σέλλας.
2)Κράνος & γυαλιά ηλίου : Φοράμε κράνος και γυαλιά ηλίου (ειδικά για την ποδηλασία) για να μας προστατεύουμε εκτός από τον ήλιο και τα έντομα και από πετραδάκια και χώμα που μπορεί να μας «εκτοξεύουν» τα αυτοκίνητα
3) Όχι ακουστικά μουσικής. Ποτέ μα ποτέ δε φοράμε ακουστικά για να ακούμε μουσική. Είναι σίγουρο ότι μπορούμε να ακούσουμε εγκαίρως φρεναρίσματα και ήχους που θα μας προειδοποιήσουν για επερχόμενο κίνδυνο
4)Θέση στο οδόστρωμα. Καθόμαστε στα δεξιά του δρόμου, ιδανικά δεξιά της συνεχόμενης άσπρης γραμμής. Εκεί πρέπει να προσέχουμε γιατί εκεί μαζεύονται πολλά σκουπίδια μεταξύ των οποίων και αιχμηρά αντικείμενα (π.χ. γυαλάκια) τα οποία μπορούν να σκίσουν τα λάστιχά μας
5) Σεβόμαστε και τηρούμε τον Κώδικα Οδικής Ασφαλείας. Σύμφωνα με τον ΚΟΚ απαγορεύεται η κίνηση σε δυάδες. Πρέπει να αποφασίζουμε με σύνεση σε τι ποδηλατικό σχηματισμό θα κινούμαστε.
6)Αλληλεπίδραση με οδηγούς. Δυστυχώς ή ευτυχώς η αλληλεπίδραση με τους οδηγούς, με χειρονομίες (π.χ. να περιμένουν), με ηχητικά σήματα (σφυρίγματα, ή δυνατές οδηγίες) είναι απόλυτα αποτελεσματικό. Πάνω από όλα πρέπει να τους κοιτάμε και να προσπαθούμε να προβέψουμε τις κινήσεις τους.
7)Φρένα. Το να φρενάρουμε εγκαίρως είναι όπως και στην οδήγηση η κίνηση κλειδί. Έτσι γρήγορη αντίληψη του τί συμβαίνει και γρήγορη αντίδραση με φρενάρισμα μπορεί να μας απαλλάξει από πολλά ατυχήματα.
Μερικά από τα πιο συνηθισμένα πράγματα που κάνουν οι ελληνες οδηγοί είναι τα εξής:
Έρχονται από πίσω και κορνάρουν. Αυτό συμβαίνει με αρχάριους οδηγούς και ηλικιωμένους οι οποίοι δεν έχουν καλο χειρισμό του αυτοκινήτου και δυσκολεύονται να προσπεράσουν. Σε αυτή την περίπτωση καθόμαστε όσο πιο δεξιά μπορούμε και τους κάνουμε νόημα να προσπεράσουν.
Μας προσπερνούν και στρίβουν αμέσως μετά δεξιά. Απαιτείται να φρενάρουμε εγκαίρως
Λεωφορεία περνούν ξυστά δίπλα μας. Κάνουμε δεξιά για να μην μας ακουμπήσουν και εάν χρειαστεί φρενάρουμε ή ακόμα σταματάμε τελείως.
για δες τι λεει το 3,4,5
http://www.triathlonworld.gr/cycling-training-2/