πρόσφατα test αντοχής κρανών του προγράμματος SHARP, προκάλεσαν αναστάτωση με τα αποτελέσματα τους, αφού πολλά από τα καταξιωμένα στην συνείδηση των αναβατών κράνη, αξιολογήθηκαν με μικρή βαθμολογία. Είναι όμως η διαδικασία προσομοίωσης των συγκρούσεων σωστή;
Το υποστηριζόμενο από την Βρετανική κυβέρνηση πρόγραμμα SHARP, αφορά στην αξιολόγηση της προστασίας που προσφέρουν τα μοτοσικλετιστικά κράνη της αγοράς. Τα πρώτα αποτελέσματα των εργαστηριακών δοκιμών αντοχής δόθηκαν στην δημοσιότητα τον Ιούνιο και επεφύλασσαν αρκετές εκπλήξεις, αφού πολλά από τα κορυφαία μοντέλα μεγάλων και πασίγνωστων εταιρειών κατασκευής κρανών, βαθμολογήθηκαν κάτω από το αναμενόμενο. Το γεγονός προκάλεσε μεγάλη αίσθηση στους μοτοσικλετιστικούς κύκλους προκαλώντας ανησυχία σε χιλιάδες αναβάτες, που επί σειρά ετών εμπιστευόντουσαν συγκεκριμένες εταιρείες με γνώμονα την ασφάλεια που προσφέρουν τα κράνη τους.
Είναι όμως τα αποτελέσματα του SHARP σωστά;
Αυτό φαίνεται να αμφισβητεί δημοσίευμα της MCN, στο οποίο αναφέρεται πως η εργαστηριακή προσομοίωση των συγκρούσεων του SHARP, έχει βασιστεί σε λάθος δεδομένα.
Συγκεκριμένα, βάση του δημοσιεύματος της Βρετανικής εφημερίδας, τα test του SHARP εστιάζουν στην αντοχή των πλευρικών περιοχών ενός κράνους, δεχόμενοι ότι αυτό είναι το σημείο το οποίο δέχεται πιο συχνά χτυπήματα σε περίπτωση ατυχήματος.
Σύμφωνα λοιπόν με το SHARP, το 53% των χτυπημάτων συμβαίνει στα πλαϊνά και αυτό είναι ένα συμπέρασμα στο οποίο κατέληξαν εξετάζοντας τις περιοχές οι οποίες έφεραν εμφανή σημάδια σύγκρουσης, σε κράνη μοτοσικλετιστών που ενεπλάκησαν σε ατυχήματα.
Στοιχεία που προκύπτουν από άλλες έρευνες όμως, καταδεικνύουν την μπροστινή πλευρά ενός κράνους ως την περιοχή που δέχεται τα περισσότερα χτυπήματα και μάλιστα σε ποσοστό που ξεπερνά τα 2/3 των περιπτώσεων, ενώ σε ότι αφορά τις πλαϊνές περιοχές, αυτές έχουν λιγότερο από 15% πιθανότητα να δεχτούν χτύπημα.
Εκτός από τα αντικρουόμενα αυτά στοιχεία, αμφιβολίες υπάρχουν και για τον τρόπο με τον οποίο το SHARP κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι πλαϊνές περιοχές δέχονται τα περισσότερα χτυπήματα, αφού η παρατήρηση του κελύφους των κρανών δεν αρκεί, δεδομένου ότι σε περίπτωση ατυχήματος είναι πολύ πιθανόν το κράνος να φέρει σημάδια σύγκρουσης σε πολλά σημεία.
Σημαντικότατο είναι επίσης το γεγονός πως το πρώτο χτύπημα είναι αυτό που προκαλεί συνήθως σοβαρούς τραυματισμούς ή θάνατο και όχι τα χτυπήματα που έπονται αυτού................απο μοτοτριτη περιοδικο