Φυσικα υπαρχουν στο εμποριο διαμορφωτες (modulators) ετοιμοι, που μπορειτε να τους παρεμβαλετε στο κυκλωμα των φωτων στοπ και να εχετε αμεσα, γρηγορα και ευκολα ενα πολυ καλο αποτελεσμα. Αυτοι οι διαμορφωτες εχουν το προτερημα οτι κανουν μονο 4-5 αναβοσβηματα και μετα κρατουν το φως σταθερα αναμενο, οπως επισης οτι αναμεσα σε συντομα φρεναρισματα (πχ ελατωνοντας ταχυτητα απο πορεια πλησιαζοντας στο φαναρι, αφηνοντας το φρενο, λιγο μπροστα, ξανα φρενο, κτλ) δεν ενεργοποιουν το αναβοσβησμα. Αλλα αυτοι οι διαμορφωτες εχουν απο 40Ε και πανω + οποια μεταφορικα.
Εγω χρησιμοποιησα ενα απλο φλασερ για λαμπτηρες πυρακτωσεως με ρυθμιζομενο διαστημα αναβοσβηματος. Ολοι ξερουμε οτι αν αλλαξουμε τα φλας μας με leds και κρατησουμε το εργοστασιακο φλασερ, τα φλας θα αναβοσβηνουν αρκετα γρηγορα. Χρησιμοποιοντας ομως αυτο το φλασερ με τη ρυθμιση αυτη, μπορουμε να επιταχυνουμε κι αλλο το αναβοσβημα των φωτων. Στην πιο γρηγορη ταχυτητα του κανει τα φωτα led να τα βλεπουμε αναμενα σταθερα μεν αλλα σαν να τρεμοπαιζουν ελαχιστα οπως τα παλια φωτα ΝΕΟΝ στους δρομους...
Τα υλικα που χρησιμοποιησα εγω. Ο καθενας μπορει να βαλει οτι φωτα θελει, αρκει να ειναι με λυχνιες led, για να εχει το επιθυμητο αποτελεσμα.
- φλασερ ρυθμιζομενης ταχυτητας για λαμπες πυρακτωσεως (~10Ε)
- φωτα με κοκκινα leds
- καλωδια χρωματος κοκκινου και μαυρου, σχετικα μικρης διατομης (δουλευουμε με leds)
- μονωτικη ταινια
- μυτοτσιμπηδο
- κολλητηρακι ηλεκτρικο και καλαι (αν και δεν ειναι αναγκαιο)
Τα φωτα που χρησιμοποιησα εγω ειναι τα παρακατω:
Eνα φτηνο οβαλ φως στοπ που ειχα παρει για ενα παλιο Βιραγκο μου, και δεν το εβαλα ποτε. Το συγκεκριμενο εχει γυρω στα 20Ε, και εχει leds και για πορειας και για τροχοπεδησης (2 σκαλες δλδ). Εγω συνεδεσα τη δυνατη σκαλα μονο (τροχοπεδησης). Εκανα 2 μικρες τρυπουλες στη βαση της givi και το στερεωσα με 2 απλα δεματικα καλωδιων. 2 χρονια ειναι εκει, δεν εχει κουνηθει ποτε.
Αριστερα και δεξια της πινακιδας στερεωσα αυτα τα μακροστενα φωτα με 6 leds το καθενα. Κι αυτα στερεωθηκαν με δεματικα. Το κοστος τους, γυρω στα 15Ε το ζευγαρι.
Για ταιριαξουν λιγο παραπανω με τη μηχανη, τα περασα ολα ενα χερι με φιμε βερνικι για πλαστικα (ημιδιαφανο).
Τα καλωδια των 2 χαμηλων φωτων περαστικαν πισω απο την πινακιδα και τα ανεβασα προς τη βαση της βαλιτσας τρεχοντας τα πισω απο το φτερο. Κατω απο τη σχαρα περαστικαν και τα καλωδια απο το οβαλ φως. Ολα τα θετικα καλωδια (κοκκινα) ενωθηκαν σε ενα , και το ιδιο εγινε για τις γειωσεις.
Στη δικη μου περιπτωση, που εχω αλλαξει το μαμα κωλοφαναρο με το κλασσικο φιμε/led φαναρι, το ενα ντουι των λαμπων στοπ ειναι ελευθερο (το νεο φαναρι χρησιμοποιει μονο το ενα απο τα 2 ντουι). Για να μην επεμβω στην εργοστασιακη καλωδιωση συνεδεσα τα καλωδια των νεων φωτων στο ελευθερο ντουι. Φυσικα μπορουν να συνδεθουν με κλεμες στην καλωδιωση απευθειας!
Για να το κανω αυτο, πηρα μια λαμπα στοπ BA15d (αυτες που φοραμε απο μαμα) και αφαιρεσα το τμημα του λαμπτηρα, ωστε να μου μεινει η βαση του μονο.
Στον πολο που αντιστοιχει στο (+) της μεγαλης σκαλας (φρενα) κολλησα με κολλητηρι ενα κομματι κοκκινου καλωδιου. Στο σωμα της βασης του λαμπτηρα (-) κολλησα ενα κομματι μαυρο καλωδιο. Το μαυρο αυτο καλωδιο συνδεθηκε με τις γειωσεις των φωτων.
Στο θετικο καλωδιο (κοκκινο) παρεμβαλλεται το φλασερ.
Η ασπρη βιδιτσα ρυθμιζει την ταχυτητα των αναβοσβησιματων, και το κατσαβιδακι αριστερα ειναι για τη ρυθμιση αυτης της βιδας.
Στον ενα πολο του φλασερ, τοποθετουμε με το καταλληλο θηλυκο κλιπσακι το θετικο καλωδιο που ερχεται απο τα φωτα, ενω στον αλλο πολο το θετικο καλωδιο που ερχεται απο το ντουι. Το φλασερ γραφει πανω ποιος πολος ειναι η εισοδος και ποιος η εξοδος.
Συνολικα το σχεδιαγραμμα ειναι αυτο.
Ξαναλεω, μπορουμε να τα συνδεσουμε οπως εγω, χρησιμοποιοντας εναν παλιο λαμπτηρα, μπορουμε απευθειας πανω στο ντουι, ή αν δεν εχουμε ελευθερο ντουι, με κλεμμες πανω στις καλωδιωσεις.
Οκ, ισως να μην ειναι και το ομορφοτερο αποτελεσμα στον κοσμο, αλλα επειδη τη μηχανη δεν την εχω για να ποζαρει στις καφετεριες αλλα για να ειναι χρηστικη και ασφαλης, πιστευω οτι ειναι μια χαρα και αποδιδει τα μεγιστα.
Το φως απο τα προσθετα φαναρια ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ενοχλητικο. Ειναι χαμηλοτερο σε ενταση απο το κεντρικο φαναρι, απλα επειδη αναβοσβηνει τραβαει αμεσως την προσοχη και του πιο αφηρημενου οδηγου!
Στη διαθεση σας για πληροφοριες, αποριες και βοηθεια!